-
Sikeres évet zár a Videoton
A kihívások ellenére is jól teljesített a Videoton 2025-ben. A vállalat idén is 300 milliárd forintos árbevételt ért el, csakúgy mint tavaly. Széles Gábor úgy fogalmazott: több éve tart a gazdasági válság Európában, főként az autóiparban, ennek ellenére a Videoton "fantasztikus teljesítményt produkált" 2025-ben.
2025.12.15. -
Elismerés Sinkó Ottónak
Ünnepélyes keretek között adták át a „Székesfehérvár Gazdaságáért” díjat szerdán este a Hiemer-házban. A 2025-ös esztendő díjazottja Sinkó Ottó, a VIDEOTON Holding Zrt. vezérigazgatója, aki 34 éve dolgozik a legnagyobb magyar magántulajdonban lévő ipari vállalatcsoportnál.
2025.12.10. -
Együttműködés és
Együttműködési megállapodást kötött az Óbudai Alba Regia Karának Geoinformatikai Intézete és a 3D Geosolutions Hungary Kft., amelynek köszönhetően a hallgatók modern eszközök segítségével fejleszthetik tudásukat, majd a Kulturális és Innovációs Minisztérium valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által megvalósított vállalkozásismereti roadshow következett.
2025.12.04. -
Fejlesztések a Continestnél
Kedden délelőtt hivatalosan is átadták a Continest közel 50 millió forint saját forrásból megvalósult beruházását, az új festőüzemet, amely a lemezüzem, a lakatosüzem és az összeszerelő-üzem mellett a vállalat negyedik gyártási egysége, ahol hamarosan elindul a konténeralkatrészek professzionális, nagy kapacitású festése.
2025.12.02.
Jön a Stadler Székesfehérvárra - milliárdos Stadler-beruházás Fejér megyében
Szolnok és Székesfehérvár környékén több milliárd forintos beruházásba kezd a Stadler AG - közölte a Szociális és Munkaügyi Minisztérium (SZMM), amely erről szóló szándéknyilatkozatot kapott a vállalattól csütörtökön.
A közlés szerint a cég szándéknyilatkozatában leszögezi, hogy a több szakaszban megvalósuló befektetés teljes összege várhatóan több milliárd forintos nagyságrendet ér el.
A tervek szerint az üzemekben alumíniumvázat gyártanak majd vonatok számára. Az első lépésben csaknem száz új munkahelyre lehetne számítani, majd újabb kétszázra, végül ötszázra. A Stadler elképzelései szerint befektetése 7-10 év alatt térülhet meg - olvasható a tárca közleményében.
Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. vezetője az MTI-nek elmondta: a szándéknyilatkozatot Kiss Péter munkaügyi és Kóka János gazdasági miniszternek címezve adták át.
A tervekről szólva az ügyvezető igazgató közölte: évi 60 a Stadler Flirt motorvonatnak megfelelő járművet gyártanak majd, amelynek felét exportra szánják. Bár a részletes üzleti terv még kidolgozás alatt van, a várható éves árbevétel 30-40 milliárd forint között lesz - tette hozzá Dunai Zoltán.
A svájci Stadler Rail Group igazgatóságának július 4-i döntése értelmében leányvállalatokat alapítanak Magyarországon a gyártókapacitás bővítésére, és Lengyelországban a Flirt vonatok összeszerelésére - a Stadler Rail Group ezt még a múlt pénteken Budapesten közölte annak kapcsán, hogy a cég Lengyelországban pályázatot nyert.
A Stadler magyarországi elképzeléseiről Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója június végén az MTI-nek azt nyilatkozta, hogy a Stadler-csoport bővíti vasúti járműgyártó kapacitását, és a beruházás egyik lehetséges helyszíneként Magyarországon is tárgyalásokat folytatnak. A tervek szerint minimálisan évi 50-60 Stadler Flirt alumínium kocsit gyártanának az új magyarországi üzemben, ami 25 milliárd forint éves árbevételt jelentene hosszú távon.
Dunai Zoltán a MÁV-tenderen elnyert 30 elővárosi motorvonat megrendeléssel kapcsolatban elmondta: folyamatos a gyártás, két járművet még az idén szeretnének leszállítani, illetve a 2007. március végi határidőt szeretnék lerövidíteni.