Jól áll a NIF a vasúti és infrastrukturális fejlesztésekre szánt pénzek lehívásában

A vasút- és útfelújítási szerződések növekedésének az egyik fő oka, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a tervezettnél jobban áll a közlekedési támogatásokra vonatkozó uniós források lehívásában: az összesen közel 2000 milliárd forintos keretből 1400 milliárd forint összegű fejlesztés már előkészítés vagy kivitelezés alatt áll. Ebből a keretből valósult meg például a Tárnok és Székesfehérvár közötti vonalszakasz teljes felújítása, amelyet decemberben adtak át.
2013.03.19. 07:50 |
A vasút- és útfelújítási szerződések növekedésének az egyik fő oka, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a tervezettnél jobban áll a közlekedési támogatásokra vonatkozó uniós források lehívásában: az összesen közel 2000 milliárd forintos keretből 1400 milliárd forint összegű fejlesztés már előkészítés vagy kivitelezés alatt áll.
 
A vasúti fejlesztések terén az uniós források lekötése már 80 százalékon áll. A rendelkezésre álló 600 milliárd forintos keretből 470 milliárd forintra már van előkészített, vagy elindított, kivitelezés alatt lévő beruházás. Ebből a keretből valósult meg például a Tárnok és Székesfehérvár közötti vonalszakasz teljes felújítása, amelyet decemberben adtak át. További kiemelt fejlesztés folyik többek között a Pilisvörösvár-Piliscsaba és a Piliscsaba-Esztergom, a Kelenföld-Tárnok, a Gyoma-Békéscsaba illetve a Szajol-Püspökladány vonalakon, valamint kezdődik a váci vasútállomás teljes korszerűsítése is. Eredményes közbeszerzést követően megindulhat a Szolnok-Szajol vonal korszerűsítése, és a békéscsabai vasútállomás teljeskörű felújítása is.

Magyarország