"Itthon láss csodát" - Kulturális Turizmus éve 2009

 Elindult a Magyar Turizmus idei belföldi kampánya, a Kulturális Turizmus Éve 2009. „Itthon láss csodát!” szlogennel. A 2006-os gasztronómiai, a 2007-es zöldturisztikai és a 2008-as Vizek Éve kampányév után 2009-ben a kulturális turizmusra fókuszál az állami turisztikai marketingszervezet. A kulturális kínálatot öt téma köré: bor és gasztronómia, élő hagyományok, fesztiválok, kortárs művészet és városlátogatások szervezték
2009.02.03. 07:32 |
 Elindult a Magyar Turizmus idei belföldi kampánya, a Kulturális Turizmus Éve 2009. „Itthon láss csodát!” szlogennel. A 2006-os gasztronómiai, a 2007-es zöldturisztikai és a 2008-as Vizek Éve kampányév után 2009-ben a kulturális turizmusra fókuszál az állami turisztikai marketingszervezet, a Magyar Turizmus (MT). A tematikus évek célja a bevétel, azaz a vendégéjszakák és a költések növelése.


 A kulturális kínálatot öt téma köré: bor és gasztronómia, élő hagyományok, fesztiválok, kortárs művészet és városlátogatások szervezték. A témákhoz ismert arcokat is igyekszik kapcsolni a szervezet: a bemutató kiadványban a bor mellé Konyári Jánost, a 2008-as Év Borászát, az élő hagyományokhoz Szalóki Ági énekest, a fesztiválokhoz Novák Péter zenész-színészt, a kortárs művészethez Szűcs Zoltán koreográfust, a városokhoz pedig Török András útikönyvírót.

 Az év saját logót és honlapot is kapott, arculatát pedig tenderen választotta volna ki az MT. Ezen hat ügynökség indult, de végül egy hetedik nyert: a fókuszcsoporton az összes koncepció elvérzett, amely a beadott munkák közül eléjük került, jól szerepelt viszont az MT által használt külföldi arculat, amelyet az Artificial Group készített, így erre esett a választás.

 Az év szlogenjét, az „Itthon láss csodát!” sort az egyik sikertelenül pályázó ügynökségtől, a Remindtól vásárolta az MT.

Magyarország