-
Nemzeti Gyásznap
November 4-én, a nemzeti gyásznapon, az 1956-os forradalom és szabadságharc elfojtásának, a szovjet csapatok egykori bevonulásának 69. évfordulóján országszerte megemlékeznek a forradalom áldozatairól. Kedden 18 órakor misével, majd utána 19 órakor mécsesgyújtással emlékeznek Fehérváron az Országalmánál, az 56-os forradalom és szabadságharc mártírjaira.
2025.11.04. -
A gyrosokat ellenőrzik
Az élelmiszer-higiéniai és élelmiszer-biztonsági előírások betartása, a nyomonkövethetőség biztosítása és a megfelelő konyhatechnológia alkalmazása érdekében a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) országos ellenőrzést rendelt el a gyrost árusító éttermekben és büfékben - közölte a hatóság hétfőn az MTI-vel.
2025.11.03. -
Óraátállítás vasárnap hajnalban
2025-ben a téli időszámítás október 26-ára virradó éjjel kezdődik. Ez azt jelenti, hogy vasárnap hajnali 3 órakor egy órával vissza kell állítani az órákat 2 órára, így ezen az éjszakán egy órával többet alhatunk.
2025.10.24. -
Éjszakai forgalomkorlátozás lesz szombaton és vasárnap az M7-esen
Éjszakai forgalomkorlátozás mellett folytatódik hétvégén az új velencei gyalogos híd építése. 2025. október 18-án, szombaton 22 órától lezárják az M7-es autópálya Balaton felé vezető oldalát a 44-es és a 46-os km-ek között, várhatóan vasárnap 12 óráig.
2025.10.17.
"Itthon láss csodát" - Kulturális Turizmus éve 2009
Elindult a Magyar Turizmus idei belföldi kampánya, a Kulturális Turizmus Éve 2009. „Itthon láss csodát!” szlogennel. A 2006-os gasztronómiai, a 2007-es zöldturisztikai és a 2008-as Vizek Éve kampányév után 2009-ben a kulturális turizmusra fókuszál az állami turisztikai marketingszervezet. A kulturális kínálatot öt téma köré: bor és gasztronómia, élő hagyományok, fesztiválok, kortárs művészet és városlátogatások szervezték
2009.02.03. 07:32 |
Elindult a Magyar Turizmus idei belföldi kampánya, a Kulturális Turizmus Éve 2009. „Itthon láss csodát!” szlogennel. A 2006-os gasztronómiai, a 2007-es zöldturisztikai és a 2008-as Vizek Éve kampányév után 2009-ben a kulturális turizmusra fókuszál az állami turisztikai marketingszervezet, a Magyar Turizmus (MT). A tematikus évek célja a bevétel, azaz a vendégéjszakák és a költések növelése.

A kulturális kínálatot öt téma köré: bor és gasztronómia, élő hagyományok, fesztiválok, kortárs művészet és városlátogatások szervezték. A témákhoz ismert arcokat is igyekszik kapcsolni a szervezet: a bemutató kiadványban a bor mellé Konyári Jánost, a 2008-as Év Borászát, az élő hagyományokhoz Szalóki Ági énekest, a fesztiválokhoz Novák Péter zenész-színészt, a kortárs művészethez Szűcs Zoltán koreográfust, a városokhoz pedig Török András útikönyvírót.
Az év saját logót és honlapot is kapott, arculatát pedig tenderen választotta volna ki az MT. Ezen hat ügynökség indult, de végül egy hetedik nyert: a fókuszcsoporton az összes koncepció elvérzett, amely a beadott munkák közül eléjük került, jól szerepelt viszont az MT által használt külföldi arculat, amelyet az Artificial Group készített, így erre esett a választás.
Az év szlogenjét, az „Itthon láss csodát!” sort az egyik sikertelenül pályázó ügynökségtől, a Remindtól vásárolta az MT.

A kulturális kínálatot öt téma köré: bor és gasztronómia, élő hagyományok, fesztiválok, kortárs művészet és városlátogatások szervezték. A témákhoz ismert arcokat is igyekszik kapcsolni a szervezet: a bemutató kiadványban a bor mellé Konyári Jánost, a 2008-as Év Borászát, az élő hagyományokhoz Szalóki Ági énekest, a fesztiválokhoz Novák Péter zenész-színészt, a kortárs művészethez Szűcs Zoltán koreográfust, a városokhoz pedig Török András útikönyvírót.
Az év saját logót és honlapot is kapott, arculatát pedig tenderen választotta volna ki az MT. Ezen hat ügynökség indult, de végül egy hetedik nyert: a fókuszcsoporton az összes koncepció elvérzett, amely a beadott munkák közül eléjük került, jól szerepelt viszont az MT által használt külföldi arculat, amelyet az Artificial Group készített, így erre esett a választás.
Az év szlogenjét, az „Itthon láss csodát!” sort az egyik sikertelenül pályázó ügynökségtől, a Remindtól vásárolta az MT.
