-
Együttműködés és
Együttműködési megállapodást kötött az Óbudai Alba Regia Karának Geoinformatikai Intézete és a 3D Geosolutions Hungary Kft., amelynek köszönhetően a hallgatók modern eszközök segítségével fejleszthetik tudásukat, majd a Kulturális és Innovációs Minisztérium valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által megvalósított vállalkozásismereti roadshow következett.
2025.12.04. -
Fejlesztések a Continestnél
Kedden délelőtt hivatalosan is átadták a Continest közel 50 millió forint saját forrásból megvalósult beruházását, az új festőüzemet, amely a lemezüzem, a lakatosüzem és az összeszerelő-üzem mellett a vállalat negyedik gyártási egysége, ahol hamarosan elindul a konténeralkatrészek professzionális, nagy kapacitású festése.
2025.12.02. -
30 éves a Mondelēz székesfehérvári gyára
Idén ünnepli harmincadik évfordulóját a Mondelēz székesfehérvári gyára. Az üzemben három évtizede készítenek olyan Magyarország- és Európa-szerte kedvelt csokoládékat és kekszeket, mint a Milka, a Pilóta keksz, a TUC, a Vaníliás Karika és az OREO.
2025.12.02. -
A Hydro az Év Gondoskodó munkahelye
A székesfehérvári Hydro Extrusion Hungary Kft. győzelmével ért véget az Év Gondoskodó Munkahelye 2025 díjért folytatott verseny. A Hydro Extrusion Hungary Kft. a nagyvállalat Plusz kategória befutója lett, és példát mutat arra, hogy lehet ipari környezetben is emberközpontú gondoskodási rendszert kialakítani.
2025.12.01.
Ikarus busz képviselte hazánkat a legnagyobb presztízsű szakkiállításon
fotók: Pörge Béla
A mai Ikarus elődje, a „nagy” Ikarus természetesen több alkalommal is képviseltette magát különböző rangos kiállításokon, így korábban a még egységesen a személyautók és a haszongépjárművek részvételével zajló frankfurti IAA-n is, majd később Hannoverben is, amikor már a mai formában, a buszokra és a teherautókra szakosodott rendezvény különvált a személyautós testvérétől.
Az autopro.hu a helyszínen is felkereste az Ikarus standját – a magyar gyártó a szabad ég alatt kapott helyet. Két Ikarus 120e és egy saját töltőoszlop jelentette a stand érdemi részét, emellett természetesen a gyártó képviselőivel és vezetőivel is lehetett találkozni, valamint egy német partner is jelen volt. Az egyik autóbusz egy orvosi célokra kialakított jármű, míg a másik egy, a Volánbusznál Székesfehérváron közlekedő példány volt.
A német piacon előnyt jelent még, hogy olyan beszállítókkal dolgozik együtt az Ikarus, mint a ZF vagy a Knorr-Bremse
A német vonal fontos az Ikarus számára – részben a korábbi hírnévre építve, de elsősorban a rövid szállítási idővel és az elektromos hajtással, valamint a német megrendelők igényére szabott utastérrel és kialakítással vetné meg a lábát a piacon a gyártó. Az Ikarus kéthónapos szállítási időt ígér – ezt a buszok is hirdették –, ami a jelenlegi helyzetben óriási előny lehet. Két busz egyébként már sikeresen közlekedik egy német üzemeltetőnél, valamint a helyi forgalmazó egy harmadik példánnyal járja az országot.
Az Ikarus szakemberei szerint a gyors tenderek és a kis üzemeltetők miatt ideális célpont Németország. A német piacon ugyanis rengeteg kisebb üzemeltető van jelen, aki nem hatalmas flottákat, hanem az Ikarus számára teljesíthető mennyiségű buszt vásárolna. A tenderek is gyorsan lefutnak egy ilyen vásárlónál, és az Ikarus szállítási idejével kis túlzással már ott is a busz a német partnernél, mire a Volánbusz egy nagyobb tenderén egyáltalán győztest hirdetnek – ettől még persze a hazai piacon is aktív a cég.
Magyar termék, 16 év garancia
Az Ikarus ugyan nem tagadja meg kínai gyökereit, és tény, hogy az akkumulátor és a hajtás is Kínából származik a buszokban, ugyanakkor abszolút magyar fejlesztésről van szó. Elég egymás mellé állítani a legelső, még valóban elsősorban kínai alapokon nyugvó buszt és egy mostani 120e-t: a különbség feltűnő, és bizony mind magyar fejlesztés, ami eltér. A busz karosszériájára (ami teljesen magyar gyártású) 16 év garanciát vállal a gyártó – ez éppen a kétszerese az akkumulátorokra vállalat 8 évnek, azaz a váz két ciklust is képes kiszolgálni.
