-
Együttműködés és
Együttműködési megállapodást kötött az Óbudai Alba Regia Karának Geoinformatikai Intézete és a 3D Geosolutions Hungary Kft., amelynek köszönhetően a hallgatók modern eszközök segítségével fejleszthetik tudásukat, majd a Kulturális és Innovációs Minisztérium valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által megvalósított vállalkozásismereti roadshow következett.
2025.12.04. -
Fejlesztések a Continestnél
Kedden délelőtt hivatalosan is átadták a Continest közel 50 millió forint saját forrásból megvalósult beruházását, az új festőüzemet, amely a lemezüzem, a lakatosüzem és az összeszerelő-üzem mellett a vállalat negyedik gyártási egysége, ahol hamarosan elindul a konténeralkatrészek professzionális, nagy kapacitású festése.
2025.12.02. -
30 éves a Mondelēz székesfehérvári gyára
Idén ünnepli harmincadik évfordulóját a Mondelēz székesfehérvári gyára. Az üzemben három évtizede készítenek olyan Magyarország- és Európa-szerte kedvelt csokoládékat és kekszeket, mint a Milka, a Pilóta keksz, a TUC, a Vaníliás Karika és az OREO.
2025.12.02. -
A Hydro az Év Gondoskodó munkahelye
A székesfehérvári Hydro Extrusion Hungary Kft. győzelmével ért véget az Év Gondoskodó Munkahelye 2025 díjért folytatott verseny. A Hydro Extrusion Hungary Kft. a nagyvállalat Plusz kategória befutója lett, és példát mutat arra, hogy lehet ipari környezetben is emberközpontú gondoskodási rendszert kialakítani.
2025.12.01.
Ifjú hölgyekből mérnökök – workshopot tartottak a Széchenyi Technikumban
Az EIT Urban Mobility támogatásával megvalósuló YWE (Young Women Entrepreneurs) projekt témája, hogy 16–19 éves lányokat ösztönözzön a mérnöki, technológiai pályák (STEM – science, technology, engineering and mathematics) felé.
A résztvevő lányok valós városi kihívásokra keresnek megoldásokat, így fejlődik a kreativitásuk, digitális és problémamegoldó készségük. A projekt segíti a városok jövőbeli innovációs utánpótlását, és hosszú távon hozzájárul a nők nagyobb részvételéhez a tech- és mobilitási szektorban. A projekt négy budapesti és két vidéki helyszínen, köztük Székesfehérváron, valamint Szlovéniában zajlik ez év végéig. A diákokat a hétfői nap folyamán Mihályi Gabriella digitális oktatási szakértő segítette, aki kérdésünkre kiemelte, azért is van szükség a mostaninál több női mérnökre, mert az ő gondolkodásuk más irányból közelíti meg a technológiai problémákat, valamint más dinamikákat, más perspektívákat visznek be az együttműködésekbe.
A projekt hétfői napján – amelyen jelen volt Erős Veronika, az Európai Innovációs és Technológiai Hivatal városi mobilitásfejlesztésért létrehozott tudás- és innovációs közösség (EIT Urban Mobility KIC) elnökhelyettese is – a Széchenyi István Technikum szinte összes lány tanulója, huszonegy fiatal hölgy vett részt a tréningen. A tanulók számos közlekedési mobilitási problémát vethettek fel, majd ezekre kerestek közösen megoldási lehetőségeket. A lányok olyan témákat vizsgáltak, mint a vasútállomásról az iskolába történő eljutás nehézsége, az elektromos kerékpárok balesetveszélyes használata, vagy éppen a körforgalmak hatása a közlekedés gyorsaságára. Javaslataik között szerepelt, hogy építsenek ki a város több pontján elektromos rollerek töltésére alkalmas állomásokat, legyen több csuklósbusz, illetve induljanak iskolabuszok több városrészből, és hogy készüljenek lopásbiztos tárolók a rollerek számára.
Székesfehérvár Önkormányzata nevében Mészáros Attila alpolgármester köszönte meg egyrészt az Urban Mobilitynek a program megszervezését, illetve a diákoknak az aktív részvételt. „Nagyon lényeges kérdés, hogyan tudjuk a természettudományos tárgyakon keresztül a műszaki pályák felé irányítani a diákokat, hiszen Székesfehérváron különösen fontos, hogy minél több fiatal helyezkedjen el a város iparában, legyen szó akár fiúkról, akár lányokról. Arra bíztatlak benneteket, maradjatok ezen az úton!” – emelte ki Székesfehérvár alpolgármestere, aki részletesen válaszolt a problémafelvetésekre, elismerve, hogy a közlekedés fontos kihívást jelent Fehérváron is. Mint mondta, a lányok olyan problémákat vetettek fel, amelyekkel kapcsolatban a városvezetés is folyamatosan gondolkodik, hogyan lehetne ezekben előrelépni. Hozzátette, a városban rollereket üzemeltető cég adatai szerint az egyik legkulturáltabb Lime-felhasználók Székesfehérváron vannak, ugyanakkor valóban szükséges lenne a KRESZ-módosítás megjelenésére, amely a leggyorsabb elektromos rollerek használatát szabályozná. A buszközlekedéssel kapcsolatban elmondta, a város tizenkét elektromos busza mellett három új midibuszt szerez be Fehérvár, amik a Maroshegyen és Öreghegyen teljesítenek majd szolgálatot.
A diákok munkáját Gulyás Zoltán, a Székesfehérvári SZC Széchenyi István Műszaki Technikum szervezésért és felnőttek oktatásáért felelős igazgatóhelyettese, valamint Erős Veronika, az EIT Urban Mobility KIC elnökhelyettese is megköszönte. Gulyás Zoltán hangsúlyozta, infrastrukturális fejlesztésekre mindig van lehetőség, ám a közlekedési kultúra elsajátítása legalább ilyen fontos, a mostani fiatalok generációján múlik, milyen is lesz valójában a jövő közlekedése.
