Hidegzuhany a forróságban - Tobak Zoltán bizakodik és nem adja fel

 Harmadszor sem láthatta meg a kockás zászlót a fehérvári Tobak Zoltán – Vinoczai Attila duó a Mitsubishi Lancer EVO VI-ossal. A páros a negyedik, Márkó-Jutaspusztai szakaszon egy bal visszafordítóban, tetőre tette az EVO-t. A páros bizakodó és nem adja fel, viszont a Mecsek rallyra nem adja le nevezését. Fontosnak tartják az utánpótlás nevelését, ezért most az egyik tanítványra, a szintén fehérvári Matók Ádám versenyzésére koncentrálnak, aki az amatőr rally bajnokságban a második helyen áll.
2009.07.09. 20:05 |
 Harmadszor sem láthatta meg a kockás zászlót a Tobak Zoltán – Vinoczai Attila duó a Mitsubishi Lancer EVO VI-ossal. A történet nem túl hosszú, de szinte már idegörlő, hisz a páros a negyedik, Márkó-Jutaspusztai szakaszon egy bal visszafordítóban, tetőre tette az EVO-t.
 
 
Tobak Zoltán: Megint szomorú vagyok és egyszerűen nem tudom felfogni, hogy hibázhattam ekkorát. Minden a legnagyobb rendben ment, a verseny előtti teszten megtaláltuk a lengéscsillapítók megfelelő beállításait, teljesen új és rendkívül erős motort kapott a kocsi, minden stimmelt csak a “kezemmel” vannak némi problémák. A rajongóim is kezdenek kételkedni a vezetési tudásomban, hisz hibát-hibára halmozok.
 
 Először pénteken a prológon okoztam egy kis galibát, történt ugyanis, hogy egy szűk jobbos kanyarban, ami ki volt gumizva, megütöttem a lökhárítót, ami mögött a kormányszervó hűtője eltört és a kifolyó olaj lángra kapott. Nem álltam meg, így a méteres lángokat a menetszél eloltotta, de a beíróban még a "Rescue" kis beavatkozása pontot tett a tűz végére. Kormányszervó nélkül mentem a szervízparkba, de a szerelők rövid idő alatt orvosolták a hibát. Másnap a Hajmáskéri gyorson kategória második időt autóztunk, majd a 4-ik szakaszon, egy szűk balos visszafordítóban, túl korán kezdtem befordítani a kocsit és az árok mentén lévő bucka megdobta az autót olyannyira, hogy az előbb két kerékre, majd fejtetőre fordult. 15-20 másodpercen belül talpra állítottak minket a nézők és be is fejeztük a szakaszt, igaz csak az abszolút 29-ik idővel, de beértünk a szervízparkba. Az autó sérülése nem volt oly mértékű, hogy a páros ne tudta volna tovább folytatni a versenyt, de a technikai ellenőrök, keresztülhúzták a csapat számításait. 
 
Vinoczai Attila: Miután beértünk a szerviz park időellenörző pontjához a technikai ellenőrök stábja tüzetesebben átvizsgálta a kocsit és arra az álláspontra jutottak, mivel a Zoli feje felett lévő bukócső 2 mm-t elmozdult, ezért a menetlevél leadására köteleztek.

 Szinte felfoghatatlan volt mindkettőnk számára a döntés, ami igaz teljes mértékben a szabályok szerint történt - mondta Tobak Zoltán. Úgy gondolom, ha a bukó cső nem sérül, dobogón is végezhettünk volna, de ez már sajnos a múlté.
 
Pont nélkül áll a csapat négy verseny után.
 
 Tobak Zoltán bizakodik és nem adja fel, hisz a szerencsétlenségi szériának egyszer véget kell érnie, viszont a Mecsek rallyra nem adja le nevezését. Fontosnak tartja az utánpótlás nevelését, ezért most az egyik tanítványára, Matók Ádám tanítására koncentrál, aki az amatőr rally bajnokságban a második helyen áll és a cél mi más lenne, mint a bajnokság megnyerése.
 
További információk: www.tobakzoli.hu