Hétfőtől új szoftvereket használnak a műszaki vizsgáztatásnál

 A Nemzeti Közlekedési Hatóság azt reméli a vizsgáztatásnál használt új szoftvertől, hogy nem lesz lehetőség a csalásra és valóban jobb autók közlekednek majd az utakon. Az új szoftver segítségével ugyanis a számítógép vizsgáztat, a döntési folyamatból gyakorlatilag kimarad a vizsgabiztos. Már kidolgozták a zöld kártya és a műszaki érvényességi idő egységesítésének módját is. A tervek szerint 2010. január 1-jétől lesz lehetőség az összevont műszaki vizsgára.
2009.07.13. 08:23 |
 A Nemzeti Közlekedési Hatóság azt reméli a vizsgáztatásnál használt új szoftvertől, hogy nem lesz lehetőség a csalásra és valóban jobb autók közlekednek majd az utakon. Az új szoftver segítségével ugyanis a számítógép vizsgáztat, a döntési folyamatból gyakorlatilag kimarad a vizsgabiztos. Az Európai Autószervizek Magyarországi Egyesületének elnöke szerint azonban indokolatlan a két éve egyszer már sok milliárdért kicserélt szoftverek leváltása.
KÉPGALÉRIA - műszaki vizsgáztatás a Sárkeresztúri úton

 
Az elektronikus közigazgatás és az "egyablakos" ügyintézés megvalósítása érdekében kell bevezetni a gépkocsik új szoftveres vizsgáztatását jövő hét hétfőtől. Már kidolgozták a zöld kártya és a műszaki érvényességi idő egységesítésének módját. A tervek szerint 2010. január 1-jétől lesz lehetőség az összevont műszaki vizsgára: az autósoknak csak egyszer kell megjelenniük a szervizben, egy összeget kell fizetniük, és egy dokumentum igazolja majd a gépjármű alkalmasságát.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság szerint az autósok azt fogják érzékelni, hogy csökken az adminisztráció, vagyis kevesebb időt kell eltölteniük a vizsgaállomásokon, a vizsgáztatók munkája pedig könnyebbé válik. Az új eljárásnak köszönhetően csökken a kijátszás lehetősége, az utakon pedig valóban jobb autók közlekednek majd.

Az Európai Autószervizek Magyarországi Szövetségének elnöke, aki szerint a rendszer bevezetésének első egy-két hetében óriási torlódások várhatók a műszaki vizsgáknál. Kételkednek abban, hogy az új rendszer célja a szigorúbb vizsgáztatás és a műszakilag nem 100 százalékos gépjárművek kiszűrése. A műszaki okokból bekövetkező balesetek száma húsz éve folyamatosan csökken, és a vizsgákon tapasztalható visszaélések száma sem nő már, éppen ezért indokolatlannak tartja a szoftver bevezetését.
 
 

Magyarország