-
Árverés hokimezekből
Az elmúlt évekhez hasonlóan az adventi időszakban ezúttal is egyedi mezekben lép jégre a Volán, melyeket árverésre bocsátanak. A meccsen viselt mezekre való licitálás mellett a speciális dresszekből saját névvel és számmal rendelni is lehet.
2025.12.18. -
Bemutatják a A HunGarian Caravan autóját
2026-ban is lesz székesfehérvári induló a Budapest–Bamako Rallyn. A HunGarian Caravan egyedi autóját ön is megnézheti december 19-én, pénteken 15.00-18.00 óra és december 20-án, szombaton 10.00-13.00 óra között a Városház téren, a városi karácsonyfa mellett.
2025.12.18. -
Sportos évzáró a Bregyóban
A 101 éves ARAK idén is a Bregyó közi Regionális Atlétikai Központban tartotta hagyományos, karácsonyi évzáró rendezvényét. Az ünnepi műsor mellett díjazták az egyesület bajnokait és kiemelkedő eredményeket elért sportolóit.
2025.12.16. -
Évzáró a Volánnál
Világbajnoki sikert, valamint számos aranyérmet is magukénak tudhatnak az Alba Volán Öttusa Szakosztály ifjú sportolói. Az egyesület pénteken este tartotta évzáró rendezvényét.
2025.12.15.
Edzőknek és sportpedagógusoknak tartott előadást Steigervald Krisztián
Az előadás az Alba Fehérvár Utánpótlás Akadémia rendezésében, Székesfehérvár Önkormányzata támogatásával valósult meg, az esemény célközönsége a Székesfehérváron és Fejér vármegyében dolgozó tanárok és edzők voltak.
A szervezők számára fontos volt, hogy saját szakembergárdájukon kívül is minél több érdeklődőt megszólítsanak a díjmentes programmal. A regisztráció alapján elmondható, hogy a közönség fele pedagógus volt, 20 százalékot tettek ki a kosárlabdában tevékenykedő edzők, míg a többi tréner egyéb sportágakból érkezett.
A résztvevőket Mészáros Attila alpolgármester köszöntötte az Önkormányzat nevében, és köszönetét fejezte a szervezőknek a program megvalósításáért. Mint fogalmazott, az Y generáció tagjainak egyre nehezebb szót érteniük az alfa generációval. Nagyon körültekintően kell megtalálni azt a hangot, ami a fiatalok érdeklődését fel tudja kelteni, és ez mindennapi, komoly feladat az edzők és a pedagógusok számára.
Steigervald Krisztián generációs különbségeket értelmező előadása arra világított rá, hogy a korbeli és értékrendbeli különbségek, a generációs szakadék hogyan formálja az edzők és a játékosok, illetve a pedagógusok és diákjaik közötti kapcsolatot? Hogyan lehet egymást megérteni, egymáshoz alkalmazkodni és a különbségeket áthidalni a sikeres együttműködés és a minél jobb teljesítmény érdekében?
A szakember többek között elmondta, fontos egymás megismerése, majd a megértése, végül a megbékélés azzal, hogy ez van és nem lesz más. Az a feltételezés, hogy holnaptól át tudjuk mosni az alfa generáció agyát és ugyanolyan “robotok” lesznek, mint a mai felnőttek többsége, az nem fordulhat elő. Nem lehetünk úgy edzők és tanárok, ahogy eddig voltunk, azonban a megbékéléssel tudunk egymáshoz kapcsolódni, és ez alapvetően jó hír. A generációkat nem lehet az egyén szintjén értelmezni, hiszen a generációs nézőpont egy társadalmi nézőpont, ám a kisebb közösségek és az egyén szintjén vannak különbségek. A tolerancia a trendek és folyamatok megértésén alapul.
A működésünket alapvetően öt dolog – a DNS, a személyiség, a származás, vagyis a mikrocsaládi környezet, a transzgenerációs mintázatok és maga a generáció – határozza meg. Érdemes tudni, hogy a fiatal és az idős definíciók csupán életkori, ám nem generációs besorolások – ez utóbbi a tapasztalatok és az élmények „gyűjteménye”. Az emberi agy az egyetlen olyan szerv, ami a születést követően alakul ki. Születéskor az agyban körülbelül 86 milliárd sejt van, az ezek közötti idegkapcsolatok csak később, tapasztalati úton jönnek létre. Az újszülött legfőbb célja a túlélés, és mindent ennek rendel alá. Azok a szinaptikus kapcsolódások erősödnek meg, amelyek a túlélésünket táplálják. Amire emlékezünk, az támogatja az életben maradásunkat, vagyis az lesz a normális, a valódi. Minden újszülöttnek az a normális, amibe beleszületik.
A szakember példaként említette, hogy az 1970-es évek gyerekkorában a várakozás volt a túlélés alapja, például várni kellett egy gépkocsira, a telefon beszerelésére, de akár egy televíziós műsor folytatására vagy éppen a munkahelyi előléptetésre. Kialakult az a tapasztalásunk, hogy a várakozás, majd a beteljesülés jelenti örömforrást. A mai gyerekeket nem tanítottuk meg a várakozásra, számukra az azonnaliság jelenti a túlélést, az örömforrást. Ezt ma már elengedhetetlen figyelembe venni a sportban és a pedagógiában egyaránt.