-
Elismerés Sinkó Ottónak
Ünnepélyes keretek között adták át a „Székesfehérvár Gazdaságáért” díjat szerdán este a Hiemer-házban. A 2025-ös esztendő díjazottja Sinkó Ottó, a VIDEOTON Holding Zrt. vezérigazgatója, aki 34 éve dolgozik a legnagyobb magyar magántulajdonban lévő ipari vállalatcsoportnál.
2025.12.10. -
Együttműködés és
Együttműködési megállapodást kötött az Óbudai Alba Regia Karának Geoinformatikai Intézete és a 3D Geosolutions Hungary Kft., amelynek köszönhetően a hallgatók modern eszközök segítségével fejleszthetik tudásukat, majd a Kulturális és Innovációs Minisztérium valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által megvalósított vállalkozásismereti roadshow következett.
2025.12.04. -
Fejlesztések a Continestnél
Kedden délelőtt hivatalosan is átadták a Continest közel 50 millió forint saját forrásból megvalósult beruházását, az új festőüzemet, amely a lemezüzem, a lakatosüzem és az összeszerelő-üzem mellett a vállalat negyedik gyártási egysége, ahol hamarosan elindul a konténeralkatrészek professzionális, nagy kapacitású festése.
2025.12.02. -
30 éves a Mondelēz székesfehérvári gyára
Idén ünnepli harmincadik évfordulóját a Mondelēz székesfehérvári gyára. Az üzemben három évtizede készítenek olyan Magyarország- és Európa-szerte kedvelt csokoládékat és kekszeket, mint a Milka, a Pilóta keksz, a TUC, a Vaníliás Karika és az OREO.
2025.12.02.
Folytatódik a Budapest - Székesfehérvár vasútvonal felújítása
A tervek szerint augusztus 24-én elkezdődik a Budapest-Székesfehérvár vasútvonalon Kápolnásnyék-Gárdony között a jobb és a bal oldali vágány átépítése. Az építkezés a kapcsolódó aluljáró-építési, közműkiváltási és útépítési munkákkal együtt 2010 végére fejeződik be. A beruházás során 11,6 kilométer hosszban átépítik a két vágányt, a hozzájuk kapcsolódó felsővezetékkel és műtárgyakkal együtt.
2009.08.14. 09:11 |
A tervek szerint augusztus 24-én elkezdődik a Budapest-Székesfehérvár vasútvonalon Kápolnásnyék-Gárdony között a jobb és a bal oldali vágány átépítése. Az építkezés a kapcsolódó aluljáró-építési, közműkiváltási és útépítési munkákkal együtt 2010 végére fejeződik be. A beruházás során 11,6 kilométer hosszban átépítik a két vágányt, a hozzájuk kapcsolódó felsővezetékkel és műtárgyakkal együtt. A kivitelezés ideje alatt a vasúti közlekedés biztosított, hiszen egy időben csak egy vágányon folynak majd építési munkák. A területen összesen négy gyalogos vasúti aluljárót építenek, melyek — az esélyegyenlőség biztosítása érdekében — a vasúti szolgálattal rendelkező Velencén és Velencefürdőn lifttel, két helyszínen pedig rámpával egészülnek ki. A munkálatok során a tóparti és a Pusztaszabolcs felé vezető út körforgalmi csatlakoztatásával megépül egy új közúti aluljáró, a vasút és a közút alatt, Velence Budapest felőli végén. A bal oldali vágány átépítése várhatóan szeptember 1-ig tart: addig a vonatok csak a jobb oldali vágányon közlekedhetnek; ezt követően kerül sor a másik oldalra. A munkálatok idején a vasúti fővonalon a vonatok módosított menetrendben közlekednek.
Július 13-án megkezdődött a Pusztaszabolcs-Börgönd vasúti vonalszakasz átépítése is, a Budapest-Kelenföld-Székesfehérvár vasúti fővonal felújítása idején valamennyi tehervonatot, továbbá a főváros és Székesfehérvár között meg nem álló személyszállító vonatokat erre terelik el.
A Tárnok-Székesfehérvár fővonal megújítása 54 milliárd forintba kerül. Európai uniós támogatással valósul meg. A munkálatok idén áprilisban kezdődtek el, Gárdonyban már megújult több vágány és peron, s dolgoznak Martonvásáron, Kápolnásnyéken is.