-
Nemzeti Gyásznap
November 4-én, a nemzeti gyásznapon, az 1956-os forradalom és szabadságharc elfojtásának, a szovjet csapatok egykori bevonulásának 69. évfordulóján országszerte megemlékeznek a forradalom áldozatairól. Kedden 18 órakor misével, majd utána 19 órakor mécsesgyújtással emlékeznek Fehérváron az Országalmánál, az 56-os forradalom és szabadságharc mártírjaira.
2025.11.04. -
A gyrosokat ellenőrzik
Az élelmiszer-higiéniai és élelmiszer-biztonsági előírások betartása, a nyomonkövethetőség biztosítása és a megfelelő konyhatechnológia alkalmazása érdekében a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) országos ellenőrzést rendelt el a gyrost árusító éttermekben és büfékben - közölte a hatóság hétfőn az MTI-vel.
2025.11.03. -
Óraátállítás vasárnap hajnalban
2025-ben a téli időszámítás október 26-ára virradó éjjel kezdődik. Ez azt jelenti, hogy vasárnap hajnali 3 órakor egy órával vissza kell állítani az órákat 2 órára, így ezen az éjszakán egy órával többet alhatunk.
2025.10.24. -
Éjszakai forgalomkorlátozás lesz szombaton és vasárnap az M7-esen
Éjszakai forgalomkorlátozás mellett folytatódik hétvégén az új velencei gyalogos híd építése. 2025. október 18-án, szombaton 22 órától lezárják az M7-es autópálya Balaton felé vezető oldalát a 44-es és a 46-os km-ek között, várhatóan vasárnap 12 óráig.
2025.10.17.
Felmondott a legnagyobb letöltőknek a T-Online
Hatvan napos felmondási határidővel felbontotta előfizetői szerződését a T-Online annak az ötven ügyfelének, akik szélsőségesen sokat, havonta akár 150-250 gigabájtott töltöttek le. Annak ellenére tette ezt, hogy az ügyfelek korlátlan előfizetéssel rendelkeztek. A cég arra hivatkozik, hogy a letöltők havonta többmilliós veszteséget okoztak neki.
Hatvan napos felmondási határidővel felbontotta előfizetői szerződését a T-Online annak az ötven ügyfelének, akik szélsőségesen sokat, havonta akár 150-250 gigabájtott töltöttek le. Annak ellenére tette ezt, hogy az ügyfelek korlátlan előfizetéssel rendelkeztek. A cég arra hivatkozik, hogy a letöltők havonta többmilliós veszteséget okoztak neki.
"Tisztelt Ügyfelünk! Ezúton tájékoztatom, hogy a T-Online Magyarország Rt. az Ön xxxxxxx ügyfélszámú ADSL Otthon előfizetői szerződését az Internet Hozzáférési Szolgáltatásra vonatkozó Általános Szerződési Feltételei 11.2.1 pontja alapján 60 napos felmondási idővel a mai nappal gazdaságossági okokra hivatkozva felmondja" - posztolta a Tékozló Homár azt a levelet, melyet egy olvasónak küldött a T-Online.
Az előfizető betelefonált az ügyfélszolgálatra, ahol közölték: a felmondás oka, hogy több mint tízszeresét töltötte le a "normális"-nak. Az ügyfél kifogásolta, hogy a korlátlan sávszélesség korlátozásának sem az Általános Szerződési Feltételekben, sem szerződésükben nincs nyoma, illetve hogy semmiféle figyelmezetést nem kapott "extrém" internethasználatára vonatkozóan, és nincs is semmiféle hivatalos információ, ami alapján tartani tudta volna magát a "normális" adatforgalomhoz.
Pluszköltséget okoznak
Lapunk megkereste az ügyben Simó Györgyöt, a T-Online vezérigazgatóját, aki elmondta: ötven embernek mondták föl a szerződését a csaknem kétszázezer előfizetőjükből, azoknak, akik a legextrémebb forgalmat generálták, és havonta akár 150-250 gigabájtot is letöltöttek.
A szerződés felmondása nem valamiféle "büntetés" a nagy forgalomért, nincs arról szó, hogy ezek az ügyfelek megsértették volna a szolgáltatóval kötött szerződést, a lépésre egyszerűen azért került sor, mert ez a néhány ügyfél sokmilliós veszteséget generált havonta a vállalatnak, mondta Simó György. "Minden polgárjogi szerződésben szerepel a rendes felmondás fogalma, a cég ebben az esetben ezzel a jogával élt" - közölte. Az ügyfelek még hatvan napig kapják a szolgáltatást, ahogy az a szerződési feltételekben szerepel, tette hozzá.
"Gazdasági társaságként abban vagyunk érdekeltek, hogy ügyfeleket szerezzünk, nem abban, hogy felmondjunk nekik, ezért nyilván csak végső esetben nyúlunk ilyen eszközökhöz" - mondta Simó György. A vezérigazgató magyarázata szerint azért képződik veszteség a nagy forgalmú ügyfelek miatt, mert a szolgáltató a nagykereskedelemben forgalomkorlátos elszámolás alapján veszi a csomagokat, melyek átlagos, havi 3 gigabájtos forgalomra vannak optimalizálva, és az áruk is eszerint van megállapítva. Azok, akik szélsőségesen sokat töltenek, ezért jelentős pluszköltséget okoznak a vállalatnak, amit végső soron a többi előfizetővel kellene megfizettetni, mondta Simó György, ehelyett választották inkább ezt a megoldást.
