-
Már lehet jelentkezni a Lecsóra
Már lehet jelentkezni a 2025-ös Fehérvári Lecsófőző Vigasságra, amelyet szeptember 13-án, szombaton rendez meg a Székesfehérvári Közösségi és Kulturális Központ, kedvezőtlen időjárás esetén a rendezvény esőnapja: szeptember 20. A magánszemélyek, civil és egyéb szervezetek augusztus 24-ig regisztrálhatnak a hagyományos közösségi eseményre – a rendezvénnyel kapcsolatos minden információ a www.fehervariprogram.hu/lecso honlapon olvasható.
2025.07.12. -
Nyár esti vigadalom
Hagyományos zenés programjára hívta a közönséget a Székesfehérvári Közösségi és Kulturális Központ július 11-én, az Öreghegyi Közösségi Ház kertjébe. A Nyáresti vigadalomnak az időjárás sem tudott gátat vetni, Buch Tibor telt házas estje jól ismert örökzöldekkel, musical- és operettslágerekkel szórakoztatta a hallgatóságot.
2025.07.12. -
Véradás a nyári időszakban
Sokan részt vettek azon a véradó akción, melyet a Castrum Hotelben rendeztek meg pénteken délután. A székesfehérvári szálloda a társadalmi felelősségvállalás jegyében immár második alkalommal szervezte meg a kampányt, hogy segítséget nyújtson az elegendő vérkészlet biztosításához a nyári időszakban.
2025.07.11. -
Csónakbérlés a tavon
A Csónakázó-tavon minden szombaton és vasárnap 10 és 18 óra között van lehetőség csónakázásra. A 22/500-512 telefonszámon vagy a szurok.judit@varosgondnoksag.hu e-mail címen lehetőség van előre is bejelentkezni.
2025.07.11.
Fehérvári pedagógusoknak szervezett konferenciát az Alba Innovár

Székesfehérváron 17 általános iskola után, a következő tanévben három középiskolában folytatódik az okostanterem program: a Széchenyi Technikumban, a Teleki Blanka Gimnáziumban és egy további neves intézményben alakítanak ki ilyen speciális tantermet.
Az Alba Innovár 2021-ben indította el a PeDig programot a digitális oktatási kultúra terjesztésére. A kezdeményezés keretében okostantermeket szereltek fel az általános iskolákban, speciális oktatási módszertant dolgoztak ki és megalkották a pedagógusok mentorhálózatát. Minden csatlakozott iskolában van egy tanár, egy úgynevezett PeDig menedzser, aki az eszközökkel kapcsolatos tudás átadását koordinálja a kollégái felé, hogy érdekesebbé, hatékonyabbá tegyék a tanórákat. A szerdai konferencián összegezték a PeDig eddigi eredményeit, hatékonyságát, jövőbeni terveit, feladatait és jogszabályi hátterének alakulását.
A tanácskozást dr. Cser-Palkovics András polgármester nyitotta meg, aki hangsúlyozta, nyolc évvel ezelőtt alkották meg az Alba Innovár élményközpontot, ám ennél sokkal rövidebb idő, akár néhány hónap alatt is jelentős változások történhetnek a digitalizáció, a technológiák és az alkalmazott eszközök tekintetében. A fiatalok készégeinek és képességeinek fejlesztését úgy tudjuk segíteni, ha támogatjuk a pedagógusokat az eszközök, módszertanok megismerésében, alkalmazásában. Ennek első lépése volt az okostantermek létrehozása, a módszertan kidolgozása, majd a PeDig hálózat elindítása, ami különös értékkel bír. A diákok itt már nem csak hallgatói, hanem alakítói is a tanóráknak, a pedagógusok és a hálózat által pedig létrejön a folyamatosan fejleszthető, bővíthető, alkalmazható tananyag. A polgármestere köszönetét fejezte ki a pedagógusoknak, akik vállalkoztak erre a misszióra. A városon kívül a helyi cégek is egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek arra, hogy a programot támogassák. Kiemelte, megvan az összefogás ereje, ami még különlegesebbé teszi Székesfehérvárt.

„Az a missziónk, hogy egy tanulóvárost hozzunk létre egy élhető városon belül. Ezt csak úgy lehet megcsinálni, ha a legmagasabb szintre visszük az oktatást!” – hangsúlyozta előadásában Laufer Tamás, az Alba Innovár vezetője. Hozzátette, a központ elindításával az volt a céljuk, hogy minél többen megízleljék és használják a digitális technológiákat. Mostanáig közel 40 ezren látogatták meg az Alba Innovár különböző programjait. Az első fő csapásirány a pályaválasztás támogatása, majd az okostantermi hálózat létrehozása volt, de szerveztek felnőttképzést, táborokat, és elindították a nagy- és középvállalatok digitális érzékenyítését is – mindezt ingyenesen. A munkát tovább folytatják a kibervédelmi oktatással, a mesterséges intelligenciával, a digitális szolgáltatásokkal. Laufer Tamás hozzátette, eddig 17 általános iskolában hoztak létre okoktantermet, ami körülbelül 9.000 diákot érint. A következő tanévtől áttérnek a középiskolákra: a Teleki Blanka Gimnáziumban, a Széchenyi István Technikumban és egy további intézményben lesz ilyen speciális tanterem.
A konferencia további részében szó volt a pedagógus-továbbképzési rendszer megújuló szabályozásáról és stratégiai irányairól, valamint a tanári szerep változásáról a mesterséges intelligencia hatására.