-
Családi programok a természetben
Irány a hétvégén Fehérvárcsurgó azoknak a családoknak, akik szeretik aktív pihenéssel, a friss levegőn tölteni a szabadidejüket. December 6-án, szombaton rendezik a X. Gaja-völgyi Mikulás túrát, míg a Károlyi Kastély parkjában izgalmas séta indul, melyen a Mikulást is megkereshetik a gyerekek. Mindkét program a kastély felújított lovardaépületétől indul.
2025.12.05. -
Képeslapok és karácsonyfadíszek
A Székesfehérvári Egyházmegyei Látogatóközpontban Advent második szombatján ismét egy különleges kézműves foglalkozásra várják a szervezők az érdeklődőket december 6-án, szombaton 14 órától.
2025.12.05. -
Szenior karácsony
Székesfehérvár önkormányzata minden év decemberében színes, szórakoztató előadással ajándékozza meg az idősebb generáció képviselőit. 2025-ben Horváth Orsolya hegedűs előadóművész, valamint Nyári Károly, Nyári Alíz és Nyári Edit érkezik a szenior közönség elé december 10-én, szerdán 14 órakor az Alba Regia Sportcsarnokban.
2025.12.04. -
Szeretet Karácsony 2025.
Az elmúlt három évhez hasonlóan Székesfehérvár Önkormányzata idén is meghirdette karácsonyváró adománygyűjtő akcióját, amelyben nyolc szociális szervezet vesz részt az adventi időszakban. A Szeretet Karácsony keretében december 22-ig fogadják a tartós élelmiszereket az Alba Bástya Központban és a Városház téri Adventi Faházban.
2025.12.04.
Fehérvári iskolák diákjait nevelik energiatudatosságra a szupertanárok
Két fehérvári fiatal - Molnár Janka Sára és Nagy Bence – nyerte el 2017-ben az Energiakövet címet. Az ELTE fizika, illetve biológia-földrajz szakán tanuló hallgatók a rendhagyó tanórákat is tartottak Székesfehérváron, a Kossuth Lajos Általános Iskolában, illetve a Vasvári Pál Általános Iskolában, felhívva a diákok figyelmét az energiatudatosság szempontjaira.
2017.10.31. 10:55 |
A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal pályázatán nyerte el az Energiakövet 2017 címet két fehérvári fiatal, Molnár Janka Sára és Nagy Bence, akik szülővárosukban tartották első, rendhagyó tanóráikat. Az egyetemisták számára kiírt Energiakövet 2017 cím ösztöndíjjal, valamint azzal a lehetőséggel jár, hogy „szupertanárként” az oktatásban is kipróbálhassák magukat.
Molnár Janka Sára, az Eötvös Loránd Tudományegyetem fizika szakos hallgatója „Gyűjts adatot és mentsd meg a Földet!” című óratervével vívta ki a szakmai zsűri elismerését és nyűgözte le a Kossuth Lajos Általános Iskola 8. osztályos tanulóit. Janka mesélt a fiataloknak az energiáról és az energiatudatosságról, a megújuló és a nem megújuló energiaforrások közti különbségekről, érdekes példákon keresztül pedig konkrétan a hazai energiafelhasználásról. Az óra utolsó negyedében a diákok csoportokban elkészítették saját plakátjukat is az előadáson szerzett tapasztalataik nyomán, mellyel az egyén felelősségteljes hozzáállására és aktív szerepvállalására hívhatják fel a figyelmet a jövőben saját iskolájukban.
„Nagyon boldog vagyok, hogy engem is Energiakövetnek választott a zsűri, hiszen így lehetőséget kaptam értéket teremteni diákok számára, bátoríthatom, lelkesíthetem őket, felhívhatom a figyelmüket a környezetvédelem fontosságára és elmesélhetem nekik, hogy látszólag kis emberként is mennyi mindent tudunk tenni környezetünkért.” – mondta Janka, aki már középiskolás kora óta kutat, kísérletezik, tervez és népszerűsíti a tudományt minden fórumon.
Nagy Bence, a Eötvös Loránd Tudományegyetem Biológia-Földrajz tanárszakos hallgatója a háztartások energiafelhasználásának csökkentését választotta órája témájául. A Vasvári Pál Általános Iskola 7. és 8. osztályos tanulóinak Bence nemcsak általános áttekintést nyújtott a jelenlegi energetikai és globális állapotokról, de gyakorlati példákon keresztül be is mutatta a környezettudatos és pazarló energiafogyasztási magatartás közti különbségeket, három alapvető szegmenst kiemelve: elektromos áram, ivóvíz és szennyvíz, fűtés-főzés. Izgalmas kísérleteket elemezve, olyan megoldásokat keresett a problémákra a diákokkal közösen, melyeket valóban tudnak a mindennapi életük során használni.
„Úgy gondolom, akkor lehet gyökeres változást elérni, ha a fiataloknak olyan szemléletet adunk át, mely által értékként tekinthetnek Földünkre, energiaforrásainkra, és ezáltal tisztában lesznek ezek végességével. Ezt a célt szem előtt tartva szeretnék minél szélesebb körben fiatalokat megszólítani, és óráimmal hatással lenni rájuk.” – mondta el Nagy Bence, aki igazán kiváltságosnak érezte magát, hiszen azon túl, hogy szülővárosában, de ráadásul épp volt iskolájában szerepelhetett elsőként, mint Energiakövet.
Molnár Janka Sára, az Eötvös Loránd Tudományegyetem fizika szakos hallgatója „Gyűjts adatot és mentsd meg a Földet!” című óratervével vívta ki a szakmai zsűri elismerését és nyűgözte le a Kossuth Lajos Általános Iskola 8. osztályos tanulóit. Janka mesélt a fiataloknak az energiáról és az energiatudatosságról, a megújuló és a nem megújuló energiaforrások közti különbségekről, érdekes példákon keresztül pedig konkrétan a hazai energiafelhasználásról. Az óra utolsó negyedében a diákok csoportokban elkészítették saját plakátjukat is az előadáson szerzett tapasztalataik nyomán, mellyel az egyén felelősségteljes hozzáállására és aktív szerepvállalására hívhatják fel a figyelmet a jövőben saját iskolájukban.
„Nagyon boldog vagyok, hogy engem is Energiakövetnek választott a zsűri, hiszen így lehetőséget kaptam értéket teremteni diákok számára, bátoríthatom, lelkesíthetem őket, felhívhatom a figyelmüket a környezetvédelem fontosságára és elmesélhetem nekik, hogy látszólag kis emberként is mennyi mindent tudunk tenni környezetünkért.” – mondta Janka, aki már középiskolás kora óta kutat, kísérletezik, tervez és népszerűsíti a tudományt minden fórumon.
Nagy Bence, a Eötvös Loránd Tudományegyetem Biológia-Földrajz tanárszakos hallgatója a háztartások energiafelhasználásának csökkentését választotta órája témájául. A Vasvári Pál Általános Iskola 7. és 8. osztályos tanulóinak Bence nemcsak általános áttekintést nyújtott a jelenlegi energetikai és globális állapotokról, de gyakorlati példákon keresztül be is mutatta a környezettudatos és pazarló energiafogyasztási magatartás közti különbségeket, három alapvető szegmenst kiemelve: elektromos áram, ivóvíz és szennyvíz, fűtés-főzés. Izgalmas kísérleteket elemezve, olyan megoldásokat keresett a problémákra a diákokkal közösen, melyeket valóban tudnak a mindennapi életük során használni.
„Úgy gondolom, akkor lehet gyökeres változást elérni, ha a fiataloknak olyan szemléletet adunk át, mely által értékként tekinthetnek Földünkre, energiaforrásainkra, és ezáltal tisztában lesznek ezek végességével. Ezt a célt szem előtt tartva szeretnék minél szélesebb körben fiatalokat megszólítani, és óráimmal hatással lenni rájuk.” – mondta el Nagy Bence, aki igazán kiváltságosnak érezte magát, hiszen azon túl, hogy szülővárosában, de ráadásul épp volt iskolájában szerepelhetett elsőként, mint Energiakövet.
