-
Nemzeti Gyásznap
November 4-én, a nemzeti gyásznapon, az 1956-os forradalom és szabadságharc elfojtásának, a szovjet csapatok egykori bevonulásának 69. évfordulóján országszerte megemlékeznek a forradalom áldozatairól. Kedden 18 órakor misével, majd utána 19 órakor mécsesgyújtással emlékeznek Fehérváron az Országalmánál, az 56-os forradalom és szabadságharc mártírjaira.
2025.11.04. -
A gyrosokat ellenőrzik
Az élelmiszer-higiéniai és élelmiszer-biztonsági előírások betartása, a nyomonkövethetőség biztosítása és a megfelelő konyhatechnológia alkalmazása érdekében a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) országos ellenőrzést rendelt el a gyrost árusító éttermekben és büfékben - közölte a hatóság hétfőn az MTI-vel.
2025.11.03. -
Óraátállítás vasárnap hajnalban
2025-ben a téli időszámítás október 26-ára virradó éjjel kezdődik. Ez azt jelenti, hogy vasárnap hajnali 3 órakor egy órával vissza kell állítani az órákat 2 órára, így ezen az éjszakán egy órával többet alhatunk.
2025.10.24. -
Éjszakai forgalomkorlátozás lesz szombaton és vasárnap az M7-esen
Éjszakai forgalomkorlátozás mellett folytatódik hétvégén az új velencei gyalogos híd építése. 2025. október 18-án, szombaton 22 órától lezárják az M7-es autópálya Balaton felé vezető oldalát a 44-es és a 46-os km-ek között, várhatóan vasárnap 12 óráig.
2025.10.17.
Elkészült a 62-es - megnyitották a forgalom előtt a seregélyesi elkerülőt is
Megnyitották a forgalom előtt a 62-es számú főút seregélyesi elkerülő szakaszát. A beruházás során elkészült a 10,56 km hosszúságú, 2x1 sávos elkerülő út, két körforgalom, egy háromágú csomópont, egy útkeresztezés, továbbá a kapcsolódó közmű kiváltási munkák is.
2015.08.02. 12:48 |
Megnyitották a forgalom előtt a 62-es számú főút seregélyesi elkerülő szakaszát. A beruházás a Nemzeti Fejlesztési minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósult meg 14,5 milliárd forintból. Dunaújváros és Székesfehérvár között gyorsabbá és biztonságosabbá vált a közlekedés, a két város közötti utazási idő mintegy negyed órával csökkent.

A beruházás során elkészült a 10,56 km hosszúságú, 2x1 sávos elkerülő út, két körforgalom, egy háromágú csomópont, egy útkeresztezés, továbbá a kapcsolódó közmű kiváltási munkák is.
A mezőgazdasági területek megközelítésére, a párhuzamos földutak és a keresztező földutak csatlakozásai is megépültek. Seregélyes-Szőlőhegynél pedig új közvilágítás épült.

A 62-es a felújítása azért is nagyon fontos volt már, mert a keletről érkező tranzitfotgalom a dunaújvárosi hídnál lép be a Fejér megyébe és a 62-esen keresztül jutnak el Fehérvárig, ahol a 8-as számú főúton vagy a 81-esen haladnak tovább Európa nyugati részébe. A 62-es számú főút többi szakaszának felújítása is szinte teljesen elkészült már, melynek régi burkolata még a 60-as években épült 5-6 méter szélességben. A felújítás után a szegéllyel együtt 12 méter széles az út és 11.5 tonnás teherbírásúra erősítették a burkolatot.

A seregélyesi elkerülő 7,4 milliárd forintba, a 62-es számú út burkolatának 11,5 tonnás tengelyterhelésre történt megerősítése és kiszélesítése 7,1 milliárd forintba került.
Varga Gábor, a térség országgyűlési képviselője, Fejér megye fejlesztési miniszteri biztosa emlékeztetett arra, hogy gyakorlatilag új utat kellett építeni a két megyei jogú város közé, hiszen a korábbi úrburkolat egyáltalán nem érte el az európai színvonalat. Örömének adott hangot, hogy a beruházás keretében a Seregélyest elkerülő út is megvalósult, s ezzel akár a napi tízezret is meghaladó gépjárműforgalomtól mentesül a település. Hozzátette, hogy a megújult összeköttetés fontos a gazdasági élet és a munkahelyteremtés szempontjából is. Megjegyezte, hogy hasonló fejlesztések lesznek a jövőben, a 63-as út megújítása az idén megkezdődik: szeptembertől a Sárbogárd és Sárkeresztúr közötti szakasz rekonstrukciója valósul meg.
Kondrik Kornél, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. gazdasági vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a 85 százalék uniós és 15 százalék hazai forrásból megvalósult útfelújítás újdonsága a hideg remix technológia volt, amelyet először alkalmaztak Magyarországon egy teljes főúti szakaszon huszonegy kilométer hosszan. Arról is beszélt, hogy a Dunaújváros és Székesfehérvár közötti szakasz korábbi 10 méteres koronaszélességét 12 méterre növelték.
