Együtt a csapat - új szolgáltatás a Fehérvári Civil Központban

 A Fehérvári Civil Központban megnyitott a Civil Információs Pont, azonban a civil szolgáltatási rendszer megújítása már korábban elindult – hangzott el azon a sajtótájékoztatón, melyet a város társadalmi kapcsolatokért felelős alpolgármestere Róth Péter és Domokos Tamás, az Echo módszertani igazgatója együtt tartottak az iroda munkatársai. Az információs pontot bárki felkeresheti, ahol az egyik legfontosabb dolognak tekintik a személyes tanácsadást.
A cikkben VIDEÓ található!
2011.06.05. 02:27 |
 A Fehérvári Civil Központban megnyitott a Civil Információs Pont, azonban a civil szolgáltatási rendszer megújítása már korábban elindult – hangzott el azon a sajtótájékoztatón, melyet a város társadalmi kapcsolatokért felelős alpolgármesterével Róth Péterrel együtt tartottak az iroda munkatársai.
  Róth Péter társadalmi kapcsolatokért felelős alpolgármester köszönetét fejezte ki a szervezőknek a munkáért. Arról is beszélt a sajtótájékoztatón, hogy egy erős Fehérvárért dolgozunk és ezt nem lehet elérni erős önszerveződés nélkül. „Amikor megálmodtuk a Fehérvári Civil Központot akkor nem pusztán helyet szerettünk volna nyújtani, hanem olyan szolgáltatásokat, melyek segítségével a változó környezetben is megtalálják a számításainak a civilek.” Mint mondta tervezik a felállítását egy Fehérvári Civil Tanácsnak hiszen rendkívül fontos a konzultáció a városirányítás terén.
 
 Szeretnék elérni, hogy a civil szektor a Fehérvári Civil Központot is fent tudná tartani, ami nem csak országos, hanem Közép-európai példa is lehetne. A város alpolgármestere kérte a szervezeteket, hogy vegyék igénybe az iroda szolgáltatásait.
 Domokos Tamás, az Echo módszertani igazgatója kiemelte, hogy korábban nagyon sok szervezet nem vette komolyan az efféle szolgáltatásokat. Mint mondta az egyik legfontosabb dolog a minőségi szolgáltatások elérése volt, hiszen piaci alapon működnek már a civil szolgáltatások is. Hangsúlyozta, hogy az iroda kialakításában az EU-s kapcsolatok is nagyban segítettek.
 
  Az információs pontot bárki felkeresheti, ahol az egyik legfontosabb a személyes tanácsadás. A szervezet a posta fogadása mellett internetes elérést is biztosít, de ha kell fénymásolnak és szóróanyagot is készítenek. Tanácsadási szolgáltatásukban személyre szabott segítséget nyújtanak akár könyvelés, akár pályázatok terén. Mentor szolgáltatásuk pedig jelenleg 10-15 szervezettel foglalkozik évente. Domokos Tamás kiemelte a készülő civil törvényt, melyre szeretnék felkészíteni a fehérváron működő szervezeteket. A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy tavaly mintegy 400 millió forintnyi EU-s támogatást sikerült fehérvári szervezeteknek elnyernie. A programot Székesfehérvár városa mellett a Nemzeti Civil Alapprogram és az Agóra Vidékfejlesztési Alapítvány támogatta.
 
  Jelenleg délelőtt 10 és este 18 óra között tartanak nyitva, azonban ha a szervezetek más nyitva tartást szeretnének, akkor alkalmazkodnak ehhez. Hétfőn és szerdán pályázati tanácsadást, kedden pénzügyi tanácsadást, csütörtökön pedig jogi tanácsadást is nyújtanak.