-
Fehérvár visszafoglalása
Székesfehérvár török alóli visszavételének 336. évfordulójára emlékeztek pénteken. A Nemzeti Emlékhely Várkörút felőli oldalán található emléktáblánál néma koszorúzást tartottak.
2024.05.17. -
Rajzpályázat a Kríziskezelőben
Több mint 200 alkotás érkezett a legkisebbektől a Kríziskezelő Központ Hogyan segíthetek egy hajléktalan embernek? című rajzpályázatára. A legszebb, legötletesebb alkotásokat csütörtökön délután díjazták, de valamennyi gyermek rajza látható lesz a központ Sörházi téri épületében.
2024.05.17. -
Parkőrök Fehérváron
Újra találkozhatunk parkőrökkel Székesfehérváron. A szükséges eszközökkel felszerelve egyelőre a város három legfrekventáltabb helyén végzik el feladataikat.
2024.05.17. -
Fehérvár Köszönti Katonáit
Idén is megtartották a Fehérvár Köszönti Katonáit gálaestet a Vörösmarty Színházban. Az ünnepségen átadták a Gyuricza-emlékgyűrűt és a Sipos Gyula-díjat is a kitüntetetteknek.
2024.05.17.
Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménnyé alakult az Arany János Iskola
Szakmai konferenciát rendeztek pénteken délelőtt a Városházán az Arany János Általános Iskola és Speciális Szakiskola Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménnyé válása alkalmából. Az intézmény utazó gyógypedagógiai szolgáltatást működtet az általános iskolákban, de pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat is nyújt a kistérségben. A sajátos nevelési igényű tanulók nevelése párhuzamosan folyik a speciális és integráltan a többségi intézményekben. A gyógypedagógiai tevékenység egyik legfontosabb sikerkritériuma, hogy a gyermekek társadalomba való beillesztése megvalósulhasson.
2007.11.12. 07:07 |
Szakmai konferenciát rendeztek pénteken délelőtt a Városházán az Arany János Általános Iskola és Speciális Szakiskola Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménnyé válása alkalmából. Az intézmény utazó gyógypedagógiai szolgáltatást működtet az általános iskolákban, de pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat is nyújt a kistérségben.
A sajátos nevelési igényű tanulók nevelése párhuzamosan folyik a speciális és integráltan a többségi intézményekben. Egyre több azoknak az intézményeknek a száma, amelyek nyitottak az új szakmai és környezeti kihívásokra, készek a befogadásra. A gyógypedagógiai tevékenység egyik legfontosabb sikerkritériuma, hogy a gyermekek társadalomba való beillesztése megvalósulhasson.
Az elmúlt tíz évben elsősorban a szülők, de a többségi és a speciális intézmények kezdeményezésére is megjelentek a befogadás (a sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelésének) egyedi, esetleges, intézményekhez kötött megoldásai. A speciális intézmények közül többen módszertani központtá alakultak, és szolgáltatásaikkal, aktív együttműködésükkel spontán kapcsolatok működtetésével segítették a befogadás eredményességét. Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény a kistérségben élő emberek sajátos nevelési igényű gyermekeinek többségi általános iskolában történő oktatásához kapcsolódó integrált oktatásuk támogatását is fölvállalta.
A sajátos nevelési igényű tanulók nevelése párhuzamosan folyik a speciális és integráltan a többségi intézményekben. Egyre több azoknak az intézményeknek a száma, amelyek nyitottak az új szakmai és környezeti kihívásokra, készek a befogadásra. A gyógypedagógiai tevékenység egyik legfontosabb sikerkritériuma, hogy a gyermekek társadalomba való beillesztése megvalósulhasson.
Az elmúlt tíz évben elsősorban a szülők, de a többségi és a speciális intézmények kezdeményezésére is megjelentek a befogadás (a sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelésének) egyedi, esetleges, intézményekhez kötött megoldásai. A speciális intézmények közül többen módszertani központtá alakultak, és szolgáltatásaikkal, aktív együttműködésükkel spontán kapcsolatok működtetésével segítették a befogadás eredményességét. Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény a kistérségben élő emberek sajátos nevelési igényű gyermekeinek többségi általános iskolában történő oktatásához kapcsolódó integrált oktatásuk támogatását is fölvállalta.