-
50 éves a Bugát
Fontos jubileumi esemény helyszíne volt a Székesfehérvári Szakképzési Centrum Bugát Pál Technikum, szerdán délután ünnepelték az iskola fennállásának 50. évfordulóját. Az intézmény életében mérföldkőnek számító rendezvényen Székesfehérvár Önkormányzata és közössége nevében Mészáros Attila alpolgármester gratulált és köszöntötte az iskolát.
2025.12.17. -
Évezredes üzenet
Városunk büszkén viszi tovább a Szent István-i örökséget, ami nemcsak szellemiségében van jelen, hanem – a modern tudományos eszközöknek köszönhetően – immár kézzelfogható bizonyítékokkal rendelkezünk Székesfehérvár ezeréves erődítéséből. Az évzáró intézményvezetői találkozón igazi kincseket, az államalapítás korából származó fa- és földmintát adott át dr. Cser-Palkovics András polgármesternek a Szent István Király Múzeum főigazgatója.
2025.12.16. -
Tovább zöldül Fehérvár
Új korszak kezdődik Székesfehérvár távhőellátásában. Villanykazánok és egy hatalmas hőtároló segíti majd, hogy a város fűtése biztonságosabb és környezetkímélőbb legyen. A beruházást az E.ON valósítja meg, a fejlesztés több ezer fehérvári háztartást támogat majd.
2025.12.17. -
Adomány a kórháznak
Újabb támogatás érkezett a Fejér Vármegyei Szent György Egyetemi Oktató Kórházhoz. A Jeruzsálemi Szent János Szuverén Rend, Kórházas Lovagok Magyarországi Parancsnoksága és a Kórházas Lovagok Alapítvány rendezett jótékonysági koncertet, amelynek bevételét felajánlotta a Szent György Kórház Alapítványnak.
2025.12.17.
Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménnyé alakult az Arany János Iskola
Szakmai konferenciát rendeztek pénteken délelőtt a Városházán az Arany János Általános Iskola és Speciális Szakiskola Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménnyé válása alkalmából. Az intézmény utazó gyógypedagógiai szolgáltatást működtet az általános iskolákban, de pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat is nyújt a kistérségben. A sajátos nevelési igényű tanulók nevelése párhuzamosan folyik a speciális és integráltan a többségi intézményekben. A gyógypedagógiai tevékenység egyik legfontosabb sikerkritériuma, hogy a gyermekek társadalomba való beillesztése megvalósulhasson.
2007.11.12. 07:07 |
Szakmai konferenciát rendeztek pénteken délelőtt a Városházán az Arany János Általános Iskola és Speciális Szakiskola Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménnyé válása alkalmából. Az intézmény utazó gyógypedagógiai szolgáltatást működtet az általános iskolákban, de pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat is nyújt a kistérségben.
A sajátos nevelési igényű tanulók nevelése párhuzamosan folyik a speciális és integráltan a többségi intézményekben. Egyre több azoknak az intézményeknek a száma, amelyek nyitottak az új szakmai és környezeti kihívásokra, készek a befogadásra. A gyógypedagógiai tevékenység egyik legfontosabb sikerkritériuma, hogy a gyermekek társadalomba való beillesztése megvalósulhasson.
Az elmúlt tíz évben elsősorban a szülők, de a többségi és a speciális intézmények kezdeményezésére is megjelentek a befogadás (a sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelésének) egyedi, esetleges, intézményekhez kötött megoldásai. A speciális intézmények közül többen módszertani központtá alakultak, és szolgáltatásaikkal, aktív együttműködésükkel spontán kapcsolatok működtetésével segítették a befogadás eredményességét. Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény a kistérségben élő emberek sajátos nevelési igényű gyermekeinek többségi általános iskolában történő oktatásához kapcsolódó integrált oktatásuk támogatását is fölvállalta.
A sajátos nevelési igényű tanulók nevelése párhuzamosan folyik a speciális és integráltan a többségi intézményekben. Egyre több azoknak az intézményeknek a száma, amelyek nyitottak az új szakmai és környezeti kihívásokra, készek a befogadásra. A gyógypedagógiai tevékenység egyik legfontosabb sikerkritériuma, hogy a gyermekek társadalomba való beillesztése megvalósulhasson.
Az elmúlt tíz évben elsősorban a szülők, de a többségi és a speciális intézmények kezdeményezésére is megjelentek a befogadás (a sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelésének) egyedi, esetleges, intézményekhez kötött megoldásai. A speciális intézmények közül többen módszertani központtá alakultak, és szolgáltatásaikkal, aktív együttműködésükkel spontán kapcsolatok működtetésével segítették a befogadás eredményességét. Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény a kistérségben élő emberek sajátos nevelési igényű gyermekeinek többségi általános iskolában történő oktatásához kapcsolódó integrált oktatásuk támogatását is fölvállalta.