-
Nemzeti Gyásznap
November 4-én, a nemzeti gyásznapon, az 1956-os forradalom és szabadságharc elfojtásának, a szovjet csapatok egykori bevonulásának 69. évfordulóján országszerte megemlékeznek a forradalom áldozatairól. Kedden 18 órakor misével, majd utána 19 órakor mécsesgyújtással emlékeznek Fehérváron az Országalmánál, az 56-os forradalom és szabadságharc mártírjaira.
2025.11.04. -
A gyrosokat ellenőrzik
Az élelmiszer-higiéniai és élelmiszer-biztonsági előírások betartása, a nyomonkövethetőség biztosítása és a megfelelő konyhatechnológia alkalmazása érdekében a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) országos ellenőrzést rendelt el a gyrost árusító éttermekben és büfékben - közölte a hatóság hétfőn az MTI-vel.
2025.11.03. -
Óraátállítás vasárnap hajnalban
2025-ben a téli időszámítás október 26-ára virradó éjjel kezdődik. Ez azt jelenti, hogy vasárnap hajnali 3 órakor egy órával vissza kell állítani az órákat 2 órára, így ezen az éjszakán egy órával többet alhatunk.
2025.10.24. -
Éjszakai forgalomkorlátozás lesz szombaton és vasárnap az M7-esen
Éjszakai forgalomkorlátozás mellett folytatódik hétvégén az új velencei gyalogos híd építése. 2025. október 18-án, szombaton 22 órától lezárják az M7-es autópálya Balaton felé vezető oldalát a 44-es és a 46-os km-ek között, várhatóan vasárnap 12 óráig.
2025.10.17.
Egy lökhárítóra és egy légzsákra nem lehet majd csak úgy gazdasági totálkárt adni
A helyenként igen alacsony javíthatósági határ miatt sok gépkocsit ítélnek totálkárosnak annak ellenére, hogy az gazdaságosan javítható lenne. Hamarosan kormány elé kerül a "hazai gépjárműipar szürke-fekete gazdaságának a kifehérítéséről" szóló javaslat. A tervezet szabályozza a totálkáros gépkocsik átvételének és ismételt forgalomba helyezésének a feltételeit és a biztosítók szerepét.
2008.10.10. 07:50 |
Hamarosan a kormány elé kerül a hazai gépjárműipar szürke-fekete gazdaságának a kifehérítéséről szóló javaslat. A tervezet szabályozza a totálkáros gépkocsik átvételének és ismételt forgalomba helyezésének a feltételeit, a biztosítók szerepét, az ellenőrzést és az alkatrészek vonalkódos nyilvántartási rendszerének bevezetését.Jelenleg a biztosítók saját belső szabályozásuk szerint minősítenek egy gépjárművet totálkárosnak, erre nincs általános szabályozás. A helyenként igen alacsony javíthatósági határ miatt sok gépkocsit ítélnek totálkárosnak annak ellenére, hogy az Európai Unió más országaiban még gazdaságosan javítható lenne.
Az így minősített, bontásra leadott gépjárművek okmányai így sok esetben egy külföldön megvásárolt vagy lopott autót legalizálnak.
