-
Újabb fejlesztések a Sóstón
Befejeződött a Sóstó Természetvédelmi Terület és a Csónakázó-tó rehabilitációját, valamint a Sóstói Stadion fejlesztését összefogó tízéves projekt, amely mintegy 20 milliárd forint vissza nem térítendő kormányzati forrásból valósult meg. A program záró elemeit csütörtökön mutatták be a Sóstó Vadvédelmi Központban, melynek játszótere új eszközökkel, élményelemekkel bővült, készült egy új röpde és egy kifutó is.
2024.09.05. -
Kezdődik a felújítás
Az iskola minden felszerelése átköltözött mostanra a Tolnai utcába, és a következő kettő tanévben az egykori Bory Jenő Általános Iskola épülete lesz a Vasvári Pál Gimnázium otthona - tájékoztatott Facebook oldalán Székesfehérvár polgármestere Cser-Palkovics András.
2024.08.14. -
Megújult a Jancsárkert
Befejeződtek a Jancsárkert Termelői és Biopiac területén az új, kibővült piactér építési munkálatai. Az új csarnok augusztus 8-tól várja a vásárlókat. A kényelmes vásárlást szolgálva átépítették a területen levő parkolókat, zöldterületeket és utakat is.
2024.07.31. -
Újra nyitva a pálya
Két részletben építi teljesen újjá a Városgondnokság a Bregyóban található extrém pályát. Az új pálya első része már elkészült és ismét használható. Ősszel pedig további négy elemmel bővítik a Bregyó skateparkot, ezzel lesz majd teljes.
2024.07.26.
Zöldbusz-mintaprojekt Székesfehérváron
A közösségi közlekedést új, környezetbarát alapokra helyező Zöld Busz program első lépéseként indult el a Zöld Busz Mintaprojekt, melynek célkitűzése: elektromos buszok helyi közlekedésbe illesztése demonstrációs céllal a vidéki nagyvárosokban, tapasztalatgyűjtés a járműbeszerzés és -használat valamint az infrastruktúra-kiépítés és a töltés terén.
A Zöld Busz Mintaprojekt országos arculati elemei mellett az Országalmáról és a sóstói Kócsag-toronyról készült rajzok is jelezték a jármű oldalán, hogy ez a busz Fehérváré!
A Zöld Busz Mintaprojekt kedvezményezettjei azon önkormányzatok és közlekedési közszolgáltatók, amelyek elkötelezettek a közösségi közlekedés zöldítése mellett, és megfelelő infrastruktúrával rendelkeznek elektromos buszok üzemeltetéséhez vagy annak fejlesztéséhez.
Székesfehérvár önkormányzata évek óta odafigyel a modern technológiákra, például számos rendszerben épültek ki e-töltők a városban, ezzel is ösztönözve a csendesebb és környezetbarátabb szemlélet felé történő elmozdulást. Ugyanezt a lehetőséget ragadta most meg a város a közösségi közlekedés terén a Zöldbusz mintaprojektbe is.
Az e-buszok telepítése egy városban nemcsak tisztább levegőjű, kevésbé zajszennyezett, egészségesebb környezetet hozhat létre lakói számára, hanem az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésével hozzájárulhat a klímaváltozás ellen folytatott küzdelemhez.
Székesfehérváron egy 314 kW-os akkuval felszerelt, a helyi gyárban készült Ikarus City Pioneer jármű közlekedett idén februárban, mely 200-250 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel a városi forgalomban. A buszt három óra alatt fel lehet tölteni, és az egyik legfontosabb tulajdonsága, hogy előállításában egyre jelentősebb a magyar mérnökök és beszállítók hozzáadott értéke. A busz február végéig szinte az összes járat vonalán megfordult, hiszen cél volt, hogy minél többen kipróbálhassák ingyenesen.