-
Országos Diáktanács Fehérváron
smét Székesfehérváron tartja kihelyezett ülését az Országos Diáktanács. A kétnapos találkozón az eseti ügyek mellett az Országos Diákparlament legutóbbi ülésén megfogalmazott 48 pontot veszik végig.
2025.12.05. -
Közgyűlési összefoglaló
Igazgatói kinevezésekről, fiatal családokat és időseket érintő támogatások megemeléséről, illetve az Alba Regia ösztöndíjak növeléséről is döntött a város önkormányzatának Közgyűlése. Számos út-, járda- és híd felújításáról határoztak, újabb erdőtelepítésről döntöttek és elindították az új Feketehegy-szárazréti szabadidőpark kivitelezésére a közbeszerzést.
2025.12.05. -
Közgyűlési összefoglaló
Intézményvezetői kinevezésekről, szociális szektort érintő kérdésekről és támogatásokról, de útfelújításokról is szavaztak a képviselők a péntek délelőtti közgyűlésen, mely egyben az idei év utolsó testületi ülése volt.
2025.12.05. -
Segítség a fejlesztéshez
A sajátos nevelési igényű fiatalok ellátásának javítása került fókuszba azon az eseményen, melyre az iskolák vezetőit, pedagógusait vártak. Egy pályázatnak köszönhetően a tankerület speciális igényű gyermekekkel foglalkozó intézményeknek tud további segítséget nyújtani.
2025.12.05.
CIVINET – ezúttal Székesfehérváron találkoztak a közlekedési szakemberek
A CIVITAS egy olyan szakmai szervezet, amely a városi közlekedés problémáinak megoldásában segíti az európai uniós tagországok nagyvárosait.
Ennek része a Magyar CIVINET hálózat, amelynek – több nagyváros mellett – Székesfehérvár Önkormányzata is alapító tagja.

A szakemberek legutóbb városunkban találkoztak a héten, a találkozó résztvevőit Mészáros Attila alpolgármester, a Magyar CIVINET elnöke köszöntötte.
Ismertette az elmúlt évek legfontosabb úthálózat-fejlesztéseit, kitért előadásában az úthálózat terheltségére és a közelmúltban bevezetett, illetve tervezett közösségi közlekedés fejlesztési célokra, a diákbérletek árcsökkentésének pozitív hatásaira is.
A városi közlekedést érintő kérdések közül ezúttal a forgalommérés és -elemzés kérdése került terítékre, amiről önkormányzati szemszögből Nagy Zsolt, a Polgármesteri Hivatal Közlekedési Irodájának vezetője tartott előadást. Mint legfontosabb szempontként kiemelte: a kézi forgalomszámlálások nagy létszámot igénylő, egyre költségesebb élő munkaerő alkalmazása helyett a megjelenő innovációk, a mesterséges intelligencia segítségével folyamatos, egyre pontosabb adatok nyerhetők a rendszerekből. Ezek folyamatos elemzésére ugyan kapacitás kellene, de tervezői adatszolgáltatásoknál, döntéselőkészítő tanulmányokhoz már jól felhasználhatók a beérkező adatok. A cél az, hogy a jelenleg háromféle működő technológiával lefedésre kerüljön az úthálózat.
Ezt követően Batinkov Tamás, a GriffSzoft Zrt. fejlesztője mutatta be a városunkban is tesztüzemben működő Urbanalytics rendszert.
Ez jelenleg a csomóponton belüli forgalomáramlásokat elemzi, és a folyamatos fejlesztésnek köszönhetően rövidesen a csomópontok közötti, hálózati forgalomáramlások is láthatóak lesznek.
A szenzorok a Balatoni út-Vörösmarty tér – Budai út-Várkörút (bíróság előtti csomópont) útvonalon fogják elemezni az átmenő forgalom összetételét, így kapnak adatot a közlekedési szakemberek adatot az átmenő forgalom nagyságáról. Előadás hangzott el emellett a budapesti forgalommérési adatok felhasználásról és a szegedi közösségi közlekedésben alkalmazott, szenzoros utas- és forgalomszámlálásról is hallhattak a résztvevők.
Az előadások után helyszíni bejárás keretében nézték meg a legújabb kerékpáros-infrastruktúra fejlesztéseket, a forgalomfelvételben működő eszközöket, majd egy hazai fejlesztésű IKARUS midi elektromos autóbusszal az Ikarus Holdinghoz is ellátogattak, megismerkedve az ott zajló munkával – a buszgyártás mellett több műszaki kérdést is érintve.
