-
Együttműködés és
Együttműködési megállapodást kötött az Óbudai Alba Regia Karának Geoinformatikai Intézete és a 3D Geosolutions Hungary Kft., amelynek köszönhetően a hallgatók modern eszközök segítségével fejleszthetik tudásukat, majd a Kulturális és Innovációs Minisztérium valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által megvalósított vállalkozásismereti roadshow következett.
2025.12.04. -
Fejlesztések a Continestnél
Kedden délelőtt hivatalosan is átadták a Continest közel 50 millió forint saját forrásból megvalósult beruházását, az új festőüzemet, amely a lemezüzem, a lakatosüzem és az összeszerelő-üzem mellett a vállalat negyedik gyártási egysége, ahol hamarosan elindul a konténeralkatrészek professzionális, nagy kapacitású festése.
2025.12.02. -
30 éves a Mondelēz székesfehérvári gyára
Idén ünnepli harmincadik évfordulóját a Mondelēz székesfehérvári gyára. Az üzemben három évtizede készítenek olyan Magyarország- és Európa-szerte kedvelt csokoládékat és kekszeket, mint a Milka, a Pilóta keksz, a TUC, a Vaníliás Karika és az OREO.
2025.12.02. -
A Hydro az Év Gondoskodó munkahelye
A székesfehérvári Hydro Extrusion Hungary Kft. győzelmével ért véget az Év Gondoskodó Munkahelye 2025 díjért folytatott verseny. A Hydro Extrusion Hungary Kft. a nagyvállalat Plusz kategória befutója lett, és példát mutat arra, hogy lehet ipari környezetben is emberközpontú gondoskodási rendszert kialakítani.
2025.12.01.
Biztosan lesz buszgyártás az IKarusban - Széles aggódik az Irisbus ajánlata miatt
Bár az Ikarus Holding Rt.-t aggodalommal tölti el, hogy az Irsibus SL még mindig nem adott választ az ajánlatra, a társaság mindenképpen belevág a buszgyártásba - nyilatkozta a világgazdaságnak Széles Gábor elnök. A reakciót az orosz RusPromAvto tegnap nyilvánosságra került - meg nem erősített - szándéka váltotta ki, mely az Ikarusbus megvásárlására vonatkozott.
Bárkivel is köti meg az üzletet az Irisbus, az Ikarus Holding a Műszertechnika leányvállalatával a Hungarian Bus Kft.-vel belevág az autóbuszgyártásba - mondta Széles. Az új modell fejlesztése már folyamatban van, melyet a cég Székesfehérváron gyártana, azon a telephelyen, ahol az Irsisbusnak eladott gyáregység is megtalálható.
Orosz kézben
A Vedomosztyi bennfentes információk alapján ugyanis azt írta csütörtöki számában, hogy a gépjárműipari holding, a RusPromAvto - amelynek öt egysége közül az egyik, a Russzkije Avtobuszi felöleli a pavlovói, a likinói, a golicini és a kurgani buszüzemeket - kevesebb mint tízmillió dollárért megkaphatja a székesfehérvári gyárat az olasz FIAT-Iveco csoport tulajdonában lévő Irisbustól.
A Hungarian Bus Kft.-nél az új modell fejlesztése folyamatban van, gyártását éppen Székesfehérváron tervezik beindítani. Az Ikarus Rt.-nek ugyanis a városban nagy telephelye van, amelyen belül van az a gyáregység, amit annak idején megvásárolt az Irisbus, s amelyet megrendelések hiányában tavaly bezártak. Az üzem adásvétele kapcsán lényeges tény, hogy az Irisbus az elektromos energiát az Ikarus Rt. hálózatáról kapja.
Mint ismeretes még 1999. december 15-én írták alá azt a szerződést, amely alapján az Ikarus az Irisbus csoporthoz csatlakozott Ikarusbus Rt. néven, s 2002. január elseje óta a társaság 95 százaléka van az Irisbus tulajdonában. Ezt követően már csak mindössze öt százalék maradt az egykori magyar fő tulajdonosnál, az Ikarus Rt.-nél, amely a termelés tavaly februári leállításáig az Ikarusbus alkatrész-beszállítója volt.

