-
50 éves a Bugát
Fontos jubileumi esemény helyszíne volt a Székesfehérvári Szakképzési Centrum Bugát Pál Technikum, szerdán délután ünnepelték az iskola fennállásának 50. évfordulóját. Az intézmény életében mérföldkőnek számító rendezvényen Székesfehérvár Önkormányzata és közössége nevében Mészáros Attila alpolgármester gratulált és köszöntötte az iskolát.
2025.12.17. -
Évezredes üzenet
Városunk büszkén viszi tovább a Szent István-i örökséget, ami nemcsak szellemiségében van jelen, hanem – a modern tudományos eszközöknek köszönhetően – immár kézzelfogható bizonyítékokkal rendelkezünk Székesfehérvár ezeréves erődítéséből. Az évzáró intézményvezetői találkozón igazi kincseket, az államalapítás korából származó fa- és földmintát adott át dr. Cser-Palkovics András polgármesternek a Szent István Király Múzeum főigazgatója.
2025.12.16. -
Tovább zöldül Fehérvár
Új korszak kezdődik Székesfehérvár távhőellátásában. Villanykazánok és egy hatalmas hőtároló segíti majd, hogy a város fűtése biztonságosabb és környezetkímélőbb legyen. A beruházást az E.ON valósítja meg, a fejlesztés több ezer fehérvári háztartást támogat majd.
2025.12.17. -
Adomány a kórháznak
Újabb támogatás érkezett a Fejér Vármegyei Szent György Egyetemi Oktató Kórházhoz. A Jeruzsálemi Szent János Szuverén Rend, Kórházas Lovagok Magyarországi Parancsnoksága és a Kórházas Lovagok Alapítvány rendezett jótékonysági koncertet, amelynek bevételét felajánlotta a Szent György Kórház Alapítványnak.
2025.12.17.
Az óvodától az érettségiig – négyosztályos gimnázium indul a Szent Imre Általános Iskola és Óvoda
A gimnázium létrejöttét az intézmény energetikai korszerűsítésre, épületbővítése teszi lehetővé, a tervek szerint az első osztály a 2022/2023-as tanévtől indul.
Gimnáziumi oktatással bővül a város neves katolikus nevelési-oktatási intézménye, a Szent Imre Általános Iskola és Óvoda. Spányi Antal megyés püspök, az intézmény fenntartója úgy döntött, hogy – hasonlóan a Székesfehérvári Egyházmegye által fenntartott más intézményekhez – a Szent Imre Általános Iskola és Óvodát is négy évfolyamos gimnáziumi képzéssel bővíti. Ez a döntés a korábban már több alkalommal és fórumon is megfogalmazott szülői kéréseket is figyelembe vette.
A részletekről Spányi Antal megyés püspök, Ugrits Tamás pasztorális helynök, az intézmény püspöki biztosa és Csák Lajos igazgató számoltak be.
A fenntartó anyagi támogatásával megvalósuló és 2021 májusában lezáruló energetikai korszerűsítés és épületbővítés biztosítja azt az oktatási-nevelési helyszínt – osztálytermeket, szaktantermeket és közösségi tereket –, ahol ez az óvodáskortól a felnőttkorig terjedő, lelki és szellemi növekedés eredményesen és színvonalasan megvalósulhat.
„Az egyház küldetéséhez hozzátartozik a nevelés és a tanítás, egyik a másik nélkül nem lehet eredményes és hatékony. Európa kultúrájának kialakulása elképzelhetetlen az egyház évszázadok óta megmutatkozó munkája, annak gyümölcse nélkül.” – fogalmazott a sajtótájékoztatón Spányi Antal megyés püspök. Emlékeztetett arra, hogy az iskolák egyházi fenntartású működtetése a szocializmus, a kommunizmus éveiben megszakadt, majd 1990-től indult újra. A Székesfehérvári Egyházmegyének azóta 20 intézménye van 450 pedagógussal és 4.700 gyermekkel. Az oktatás magas színvonalát mutatja, hogy a budakeszi és a piliscsabai iskolái mindig ott vannak az ország 100 legjobbja között, és bővítés alatt áll a tatabányai és az érdi intézmény.
„Elérkezett az ideje a székesfehérvári bővítésnek is, ennek az épített és személyi, pedagógiai feltételei is megvannak. Azért érezzük fontosnak a gimnázium elindítását, mert szeretnénk gyarapítani a kiválóan teljesítő gimnáziumok sorát Fehérváron, szeretnénk megadni a választás lehetőségét, és úgy nevelni a gyerekeket, hogy belőlük igaz keresztény emberek legyenek. Rajtuk keresztül is igyekszünk ebbe az irányba irányítani, segíteni a családokat.” – tette hozzá Spányi Antal.
Ugrits Tamás pasztorális helynök, az intézmény püspöki biztosa arról beszélt, hogy a gyermekek nevelése, lelki, erkölcsi formálódása, fejlődése nem fejeződik be a 14. életévben. Éppen ekkor kezdődik a legfontosabb periódus, az értékrend megszilárdulása, a lelki, vallási, közösségi élmények meghatározó ideje. Egy fiatal akkor tekint valóban a sajátjaként az iskolájára, ahol komoly értéket gyűjt, komoly emberekkel találkozik, és komolyan meg tudja választani a jövőjét. Székesfehérváron régóta érezték, hogy a nyolcadik osztály végeztével megtörik ez a folyamat, hiszen sok szülő eddig is ebben az iskolában hagyta volna a gyermekét. A gimnázium indításával kapcsolatban hozzátette: „Őszintén remélem, hogy ez egy szélesebb választási lehetőséget kínál azon fiatalok számára, akiknek fontos a keresztény értékrend, az erkölcsiség. Úgy kapnak érettségit, hogy belül is az érettséget hordozzák, és olyan környezetben nevelődnek, amit igényelnek és ami fontos számukra.” 
A Szent Imre iskola vezetősége a következőkről tájékoztatta a szülőket:
A 3x4 éves tagolású, 12 évfolyamos intézményben az alsó, a felső, valamint a gimnáziumi tagozaton, a növendékek életkori sajátosságainak megfelelő módszertani kultúrával, eljárásokkal, az élményszerű tanulás belső és külső lehetőségeinek megragadásával, szerteágazó, színes programszerkezetet biztosítva, a tanulást közösségben megélve oktatják tanulóikat.
A nevelőtestület elkötelezett ezen fenntartói célkitűzés megvalósításában, hiszen a gimnáziumi képzéshez szükséges szakmai-végzettségi követelmények nagy részét már most is teljesítik, az érdeklődő pedagógusokkal is számolva teljes mértékben megfelel az intézmény a gimnáziumindítási feltételeknek. Emellett válasz tékot kívánnak nyújtani a szülőknek és a tanulóknak a későbbi fakultációkhoz is.
A fenntartóval és a szakigazgatási szervekkel egyeztetett cél, hogy a következő, 2021/2022-es tanévben az intézmény megfeleljen a középiskolai felvételi követelményeknek, hogy a beiratkozások után el tudják indítani az első gimnáziumi osztályt a 2022/2023-as tanévben.
Az utóbbi évek kiemelkedő kompetenciamérési eredményei, a tanulók középiskolai felvételi sikerei igazolják az oktató-nevelő munka eredményességét, egyben megalapozzák a szándékot, hogy a tanulók választhassák a helyi továbbtanulás lehetőségét is.
A leendő gimnázium pedagógiai-szakmai célkitűzései:
- Az ideális és aktív közösségi létet generáló és biztosító 25 fős osztálylétszámok biztosítása.
- Lehetőség lesz az intézményen belül a végzős nyolcadik osztályosok úgynevezett belső átvételérre tanulmányi eredmény és tanulói attitűd alapján, ezzel párhuzamosan tervezik a külső felvételiztetést is más középfokú intézményekhez hasonlóan.
- A felsőfokú továbbtanulás lehetőségének biztosítása érdekében az eddigi magas szintű tantárgyi-szakmai munka folytatása a gimnáziumi tagozaton.
- Magas színvonalú nyelvoktatás - a SANSZ továbbfejlesztésének eredményeként célul tűzik ki 7. évfolyamon a Közös Európai Referenciakeret szerinti A2 szintű, 9. évfolyamon a KER szerinti B1 szintű nyelvtudást és annak mérését, majd 11. évfolyamon – az arra jelentkező tanulók számára – a B2 szintű nyelvvizsga letételét.
- Magas színvonalú informatikaoktatás – az emelt óraszámú oktatás célja a tanulók algoritmikus szemléletének és absztrakciós képességének kialakítása, fejlesztése (robotika, honlapkészítés és programozás oktatása), valamint felkészítés az emelt szintű informatikaérettségire, tekintettel a jelen és a jövő munkaerőigényeire és elhelyezkedési lehetőségeire.