Az Európai Unió betiltaná a gyors autókat

Az Európai Unió szeretné, ha betiltanák azokat az autókat, amelyek 162 kilométer/órás sebességnél gyorsabban képesek haladni. A legtöbb EU-tagállamban ugyanis a legnagyobb megengedett sebesség 130 kilométer/óra. A javaslat egy olyan jelentésben szerepel, amelyet az Európai Parlamentnek nyújtottak be és az autók szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséről szól. A képviselők ősszel szavaznak a tervezetről, amelyet a sajtó már megismerhetett. A javaslattevő Chris Davies brit liberális demokrata képviselő szerint a 162 kilométer/óra 25 százalékkal haladja meg azt a sebességhatárt, amelyet a legtöbb EU-ország engedélyez.
2007.06.12. 08:01 |
 Az Európai Unió szeretné, ha betiltanák azokat a személygépkocsikat, amelyek 162 kilométer/órás sebességnél gyorsabban képesek haladni. A legtöbb EU-tagállamban ugyanis a legnagyobb megengedett sebesség 130 kilométer/óra. A javaslat egy olyan jelentésben szerepel, amelyet az Európai Parlamentnek nyújtottak be és az autók szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséről szól. A képviselők ősszel szavaznak a tervezetről, amelyet a sajtó már megismerhetett. A javaslattevő Chris Davies brit liberális demokrata képviselő szerint a 162 kilométer/óra 25 százalékkal haladja meg azt a sebességhatárt, amelyet a legtöbb EU-ország engedélyez.

Úgy véli, ahogy az autók teljesítőképessége és tömege fokozatosan gyarapodott, nőtt a szén-dioxid-kibocsátás is, noha az emberek törvényesen nem használhatják az extra erőt. A képviselő szerint az autóhirdetések tartalmának egyötödét kötelezően arra kellene használni, hogy az gépkocsik fogyasztását és szén-dioxid-kibocsátását ismertessék. Az Európai Unió előkészített már egy törvényjavaslatot, amely 130 gramm/kilométerben szabja meg az autók szén-dioxid-kibocsátását. Ez a törvény 2012-ben lép életbe, ha elfogadják. 

EU

  1. Péntektől olcsóbban telefonálhatnak a magyar mobilszolgáltatók előfizetői az Európai Unió tagországaiba utazva

     Péntektől olcsóbban telefonálhatnak a magyar mobilszolgáltatók előfizetői az Európai Unió tagországaiba utazva, az uniós roamingdíj hatósági árcsökkenésének hatására. Az EU-ban működő mobilszolgáltatók mától maximum nettó 0,35 eurót számlázhatnak hívásindítás, és 0,11 eurót a hívásfogadás után az uniós tagországokban, és ugyanennyibe, vagyis 0,11 euróba kerül az SMS-küldés is.

    2011.07.01.
  2. Szerdától eltűnik a 75 wattos hagyományos izzó

     Szerdától nem rendelhetnek már 75 wattos hagyományos - vagyis nem energiatakarékos - izzókat sem az üzletek az Európai Unióban, a tagországok egy korábbi közös döntésének megfelelően. Az EU tavaly kezdte meg a hagyományos égők kereskedelmének felszámolását környezetvédelmi megfontolásokra hivatkozva. Először a 100 wattos izzókat vonták ki, majd idén szeptember 1-jétől a 75 wattosokon a sor.

    2010.08.30.
  3. Egy új felmérés szerint az európaiak nehezen jönnek ki fizetésükből

     Minden hatodik európai állandó nehézségekkel küzd a háztartási számlák kifizetésekor, és az uniós polgárok háromnegyede úgy gondolja, hogy országukban az előző évben nőtt a szegénység. Ezek a legújabb, a válság társadalmi hatásairól végzett Eurobarométer felmérés legfontosabb eredményei, amelyet kedden hozott nyilvánosságra az Európai Bizottság. 

    2010.06.22.
  4. Az uniós polgárok kevesebb, mint fele sportol rendszeresen

     Az uniós polgárok 40%-a legalább hetente egyszer sportol és 65%-uk végez valamiféle testmozgást. Mindazonáltal 25%-uk csaknem teljesen inaktív – derül ki egy, az Európai Bizottság által közzétett, a sportról és a fizikai aktivitásról végzett különleges Eurobarométer-felmérésből. A németek 61%-a, az osztrákoknak pedig 57%-a tagja valamilyen sportklubnak vagy fizikai aktivitást is magában foglaló egyéb klubnak. Ez az arány Magyarországon 8%.

    2010.04.09.