-
Adó 1+1 százalék
Éjfélig lehet kiegészíteni, illetve elfogadni az szja-bevallási tervezetet, de nem éri meg az utolsó percekre hagyni. Ma még a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) összes központi ügyfélszolgálata 18 óráig, valamint a 1819-es számon ingyenesen hívható NAV Infóvonal (1-es menüpont) 20 óráig, hosszított nyitvatartással várja azokat, akik a tervezettel, bevallással, vagy az 1+1 százalékkal kapcsolatban segítséget kérnek.
2024.05.21. -
Élmény a boldog életért
A Gazdaságstratégiai feladatokban való szakmai közreműködésért és a Tanítsunk Magyarországért program koordinációjának ellátásáért felelős kormánybiztos György László pénteken Székesfehérváron, az Alba Innovárban találkozott a Salgótarjáni Általános Iskola Petőfi Sándor Tagiskola tizenkét felső tagozatos diákjával, akik mentorok és tanárok kíséretében vettek részt pályaorientációs élményprogramon.
2024.05.10. -
Segítsünk, hogy segíthessenek!
Az év eddigi legnagyobb tartósélelmiszer-gyűjtését rendezi a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és hozzá csatlakozva több fehérvári civil szervezet, illetve intézmény – köztük a Kríziskezelő Központ. A felajánlásokat május 10-én, pénteken és 11-én, szombaton négy helyszínen várják Székesfehérváron.
2024.05.09. -
Több vonat a Balatonhoz
Már az iskolai szünidő kezdete előtt egy hónappal, május 13-tól sűríti a Balatonhoz induló vonatforgalmat és növeli a kerékpárszállítási kapacitásokat a MÁV-Start. A június 21-ig tartó előszezonban már elindulnak a déli parton a kétóránként közlekedő Déli-Parti InterRégió vonatok a Déli pályaudvar és Fonyód, illetve Balatonszentgyörgy között.
2024.05.09.
Átlag 100 forinttal vágnak át a vendéglőkben
Drasztikusan emelkedett, több mint 170 millió forintra az idén nyáron kiszabott fogyasztóvédelmi és minőségvédelmi bírságok összege. A fogyasztóvédők az ellenőrzött 4419 vendéglátóhely közül 3482-ben bukkantak kisebb-nagyobb szabálytalanságra. A vendéglőkben átlagosan 100 forinttal, a kocsmákban pedig 40 forinttal károsítják meg a vendégeket.
Drasztikusan emelkedett, több mint 170 millió forintra az idén nyáron kiszabott fogyasztóvédelmi és minőségvédelmi bírságok összege. A fogyasztóvédők az ellenőrzött 4419 vendéglátóhely közül 3482-ben bukkantak kisebb-nagyobb szabálytalanságra. A vendéglőkben átlagosan 100 forinttal, a kocsmákban pedig 40 forinttal károsítják meg a vendégeket.
Idén nyáron megduplázták razziáik számát a fogyasztóvédők. A vizsgált vendéglátóhelyek 79 százalékánál találtak valamilyen kifogásolnivalót, míg tavaly ez az arány 69 százalék volt.
Az éttermekben, a melegkonyhás egységekben tapasztalt legáltalánosabb szabálysértés a hitelesített mérőeszközök hiánya, amit a vizsgált egységek majdnem negyedénél tapasztaltak. A második legnépszerűbb hiba a mélyhűtött fagylaltok és jégkrémek 72 órán túli kiszolgálása; a lassan fogyó árutól a vállalkozók 18 százalékának nincs szíve megszabadulni.
A gyógyüdülőhelyeken és az I., valamint a II. kategóriás egységekben kötelező két idegen nyelvű ét- és itallap hiánya miatt már csak a vizsgált helyek 8 százalékában kellett intézkedni a korábbi 25 százalék helyett.
A cukrászdák közül majdnem minden harmadikban mulasztották el a fagylaltforgalmi napló vezetését, és minden ötödik helyen a kategóriát jelölő tábla kifüggesztését. A bárok, borozók, kocsmák és italboltok üzemeltetőinek 41 százalékuk nem alkalmazza az unióban kötelező minőségbiztosítási rendszert, a HACCP-ot.
A bejáraton kívüli teljes étel- és italválasztékot bemutató táblát ezen üzletek 34 százaléka előtt hiába keresik a vendégek, akik a kocsmák 29 százalékában nem azt a szeszes italt és gyümölcslevet kapják, ami az itallapon szerepel. Az italok megnevezésének szigorúan az összetételüket kell tükröznie, tehát a pálinka és a konyak nem egyszerű szeszes ital, miként a gyümölcslé nem azonos a szerényebb gyümölcstartalmú nektárral és gyümölcsitallal. A fogyasztóvédők tapasztalatai szerint a vendéglőkben és egyéb melegkonyhás helyeken átlagosan 100 forinttal, a cukrászdákban 50 forinttal, a kocsmákban pedig 40 forinttal károsítják meg a vendégeket.