Átadták az elkerülő első szakaszát

 A 7-es főút és az M7-es autópálya közötti több mint 3 kilométeres szakasz műszaki átadása még októberben kezdődött. Az építő Nemzeti Autópálya Rt által épített útszakasz 4,4 milliárd forintba került és jelentős terhet vesz le Székesfehérvár belterületi forgalmáról - mondta Csillag István Gazdasági és közlekedési miniszter a tegnap tartott ünnepélyes átadáson.

2003.12.16. 14:56 |

 A 7-es főút és az M7-es autópálya közötti több mint 3 kilométeres szakasz műszaki átadása még októberben kezdődött. Az építő Nemzeti Autópálya Rt által épített útszakasz 4,4 milliárd forintba került és jelentős terhet vesz le Székesfehérvár belterületi forgalmáról - mondta Csillag István Gazdasági és közlekedési miniszter a tegnap tartott ünnepélyes átadáson.

 A város polgármestere Warvasovszky Tihamér hangsúlyozta, hogy az ipari park és a logisztikai központ is közvetlen kapcsolatot kapott az autópályával, illetve a 7-es sz. főúttal. Az elkerülő 2x2 sávos osztott pályás elrendezéssel, 3,5 m széles forgalmi sávokkal, középen vakításgátló elemekkel épült meg. A 2015-ig szóló úthálózat-fejlesztési program szerint a 63-as számú főút Székesfehérvárt nyugatról elkerülő szakaszának folytatásaként épül meg a Csóri útig tartó, több mint 7 kilométer hosszúságú szakasz, ennek átadására 2005 végén kerül sor.


 A főút Székesfehérvárt elkerülő teljes szakaszának elkészültét követően kerülhet sor a 81-es számú főút és a nyugati elkerülő út összekötésére a városon kívül, ami közvetlen kapcsolatot biztosít majd a 81-es főút, illetve az M7-es autópálya között. Ennek a 10 kilométeres útnak az építése várhatóan 2007-ben kezdődik el.

 A nyugati elkerülő megépülésével a Kadocsa út és a Budai út forgalma is jelentősen csökkenne, szükséges hiszen a nappali csúcsforgalomban esetenként kilométeres sorok is feltorlódnak. A Seregélyesi út - Mártírok út kereszteződésben is megszűnne a nappali káosz, legalábbis a forgalomirányító szakemberek számításai szerint. Az elkerülő akár autóútnak is minősülhetne, ugyanis két sávos, a le-, illetve felhajtóknál gyorsító sávok vannak és az útszélesség is biztonságossá teszi a közlekedést. Ma már használhatják az autósok az elkerülőt. A következő szakasz az Úrhidai útig, illetve a 8-as főútig készül el, ennek az elkészülése várhatóan 2005-ben fejeződik be.

 Jelentős torlódás alakult ki a héten a Széchenyi úti aluljáróban, ami várhatóan a hónap közepére szűnik majd meg, ugyanis a közútkezelő a vízelvezető aknák fedelét javítja. A Széchenyi út ezen szakasza, a 63-as elkerülő átadásával városi fenntartásba kerül majd.
 A 63-as elkerülő átadását követően a 63-as út városi szakaszát nem a Fejér Megyei Közútkezelő gondozza majd, hanem városi kezelésbe kerül át. Székesfehérvár azonban kisebb-nagyobb javításokat kért a közútkezelőtől, mielőtt átadja az utat: kicserélnek 24 aknafedőt, amit december 20-ig elvégeznek, addig valószínűleg torlódásra, várakozásra kell számítani a Széchenyi úton. A felújításra 3,8 millió forintot költ a közútkezelő.
 A városi kezelés a téli úttisztításban is változást hoz, ugyanis ezután nem a közútkezelő, hanem a Depónia kft végzi az úttakarítást, a padkajavításokat, illetve az útburkolati jelek festését. A torlódás megszűnésével a forgalom is valószínűleg csökkeni fog a Széchenyi úton, addig ajánlatos elkerülni a Széchenyi úti aluljárót, kerülni a Balatoni út, vagy a Mártírok - Seregélyesi út fele érdemes menni, ha dél felé autózunk.

Gazdaság

  1. Sikeres évet zár a Videoton

    A kihívások ellenére is jól teljesített a Videoton 2025-ben. A vállalat idén is 300 milliárd forintos árbevételt ért el, csakúgy mint tavaly. Széles Gábor úgy fogalmazott: több éve tart a gazdasági válság Európában, főként az autóiparban, ennek ellenére a Videoton "fantasztikus teljesítményt produkált" 2025-ben. 

    2025.12.15.
  2. Elismerés Sinkó Ottónak

    Ünnepélyes keretek között adták át a „Székesfehérvár Gazdaságáért” díjat szerdán este a Hiemer-házban. A 2025-ös esztendő díjazottja Sinkó Ottó, a VIDEOTON Holding Zrt. vezérigazgatója, aki 34 éve dolgozik a legnagyobb magyar magántulajdonban lévő ipari vállalatcsoportnál.

    2025.12.10.
  3. Együttműködés és

    Együttműködési megállapodást kötött az Óbudai Alba Regia Karának Geoinformatikai Intézete és a 3D Geosolutions Hungary Kft., amelynek köszönhetően a hallgatók modern eszközök segítségével fejleszthetik tudásukat, majd a Kulturális és Innovációs Minisztérium valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által megvalósított vállalkozásismereti roadshow következett.

    2025.12.04.
  4. Fejlesztések a Continestnél

    Kedden délelőtt hivatalosan is átadták a Continest közel 50 millió forint saját forrásból megvalósult beruházását, az új festőüzemet, amely a lemezüzem, a lakatosüzem és az összeszerelő-üzem mellett a vállalat negyedik gyártási egysége, ahol hamarosan elindul a konténeralkatrészek professzionális, nagy kapacitású festése.

    2025.12.02.