-
Együttműködés és
Együttműködési megállapodást kötött az Óbudai Alba Regia Karának Geoinformatikai Intézete és a 3D Geosolutions Hungary Kft., amelynek köszönhetően a hallgatók modern eszközök segítségével fejleszthetik tudásukat, majd a Kulturális és Innovációs Minisztérium valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által megvalósított vállalkozásismereti roadshow következett.
2025.12.04. -
Fejlesztések a Continestnél
Kedden délelőtt hivatalosan is átadták a Continest közel 50 millió forint saját forrásból megvalósult beruházását, az új festőüzemet, amely a lemezüzem, a lakatosüzem és az összeszerelő-üzem mellett a vállalat negyedik gyártási egysége, ahol hamarosan elindul a konténeralkatrészek professzionális, nagy kapacitású festése.
2025.12.02. -
30 éves a Mondelēz székesfehérvári gyára
Idén ünnepli harmincadik évfordulóját a Mondelēz székesfehérvári gyára. Az üzemben három évtizede készítenek olyan Magyarország- és Európa-szerte kedvelt csokoládékat és kekszeket, mint a Milka, a Pilóta keksz, a TUC, a Vaníliás Karika és az OREO.
2025.12.02. -
A Hydro az Év Gondoskodó munkahelye
A székesfehérvári Hydro Extrusion Hungary Kft. győzelmével ért véget az Év Gondoskodó Munkahelye 2025 díjért folytatott verseny. A Hydro Extrusion Hungary Kft. a nagyvállalat Plusz kategória befutója lett, és példát mutat arra, hogy lehet ipari környezetben is emberközpontú gondoskodási rendszert kialakítani.
2025.12.01.
Átadják napokon belül a Székesfehérvár Csór útszakaszt
Lassan a végéhez közelednek a 8-as főút négysávosítási munkálatai, a tervek szerint néhány hét múlva már teljes szélességben birtokba vehetik ezt az autósok. A sávokat elválasztó szalagkorlátot már Csór és Székesfehérvár között is felszerelték, azonban még mindig csak egy-egy sávon lehet közlekedni az útszakaszon. Biztossá vált az is, hogy megépülhet a Csórt elkerülő mintegy 5 kilóméteres szakasz is. Valószínűleg 2005-ben már csak Várpalotán kell majd keresztül menniük az autósoknak, ha a régió második legnagyobb városába Veszprémbe.
Már csak a padkaigazítás, füvesítés és a növények elültetése van hátra és megnyitják teljes szélességében a jellemzői alapján autóútnak is minősíthető útszakaszt. Tavasszal igaz telepítettek növényeket az út szélére, azonban a száraz forró nyár miatt ezek nem maradtak meg az öntözés ellenére sem, így a szárazságot jobban tűrő bokrokat, fákat telepítenek ősszel. A főúton traktorok, biciklisek enm közlekedhetnek, így Iszkaszentgyörgytől Csórig kiegészítő utat is építettek. A beruházás összköltsége közel 3 milliárd forint, ebbe benne foglaltatik a tavaly elkészült Fehérvárról kivezető szakasz is.
A csóri elkerülő út tervei már csak kivitelezőre várnak. A régészeti átvizsgálást és a lőszermentesítést még ebben az esztendőben megkezdik, hogy az 5.9 km-es elkerülőt mielőbb elkezdhessék építeni. Bognár Tibor a Fejér Megyei Közútkezelő Kht. igazgatója elmondta, hogy szeretnék ha 2006-ban már birtokba vehetnék ezt az autósok. Ennek tervezett bekerülési költsége 3 milliárd forint. A kivitelezőt nemzetközi pályázat útján köteles a közútkezelő kiválasztani, ugyanis abból az 50 milliárdos Európa Banki (EBR) hitelből építik az utat amit a kormány fejlesztésekre fordít a tervek szerint.
A FM Közútkezelő Kht. költségvetéséből éppen, hogy útfenntartásra futja, új aszfaltréteget, mindössze Sárbogár és Dunaújváros között építenek a következő évi költségvetés terhére, ez 6 kilométer lesz. A 990 milliós éves költségvetésből még a téli felkészülést is fedezni kell.
