-
Évezredes üzenet
Városunk büszkén viszi tovább a Szent István-i örökséget, ami nemcsak szellemiségében van jelen, hanem – a modern tudományos eszközöknek köszönhetően – immár kézzelfogható bizonyítékokkal rendelkezünk Székesfehérvár ezeréves erődítéséből. Az évzáró intézményvezetői találkozón igazi kincseket, az államalapítás korából származó fa- és földmintát adott át dr. Cser-Palkovics András polgármesternek a Szent István Király Múzeum főigazgatója.
2025.12.16. -
Megérkeztek Fehérvár Angyalai!
Idén is megrendezte Székesfehérvár Önkormányzata a Fehérvár Angyalai adományozó programot. Ezúttal székesfehérvári intézményekben tanuló, sajátos nevelési igényű gyerekeket ajándékoztak meg, hogy örömet szerezzenek advent és karácsony alkalmából. Városunk nevében dr. Cser-Palkovics András polgármester köszöntötte a vendégeket a Hiemer-ház Báltermében.
2025.12.15. -
Támogatás az advent jegyében
A Fehérvár Angyalai ünnepséget idén is a Hiemer-ház Báltermében rendezték meg, ahol karácsonyi műsorral és ajándékokkal várták a meghívott gyermekeket.
2025.12.16. -
Szifilisz gyorsteszt a szülészeteken
Fejér vármegyében nem emelkedett a szifiliszes betegek száma és évek óta nem született fertőzött baba sem. Mivel országos szinten nőtt a betegek száma, minden kórház szülészetén bevezetik a gyorstesztet.
2025.12.16.
Amit tudni kell a minőségi kifogások intézéséről - fogyasztóvédelmi fórum a Városházán
Fogyasztói fórumot szervezett a Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület a Városháza nagytermében a Fogyasztóvédelmi Felügyelőséggel közösen, ahol bemutatták azt a kiadványt, amiben arról olvashatunk, hogy a minőségi kifogásainkat, hogyan érvényesíthetjük. Fábián László a Fogyasztóvédelmi Felügyelet igazgatója hangsúlyozta, hogy egyedülállóan jó a Fogyasztóvédelmi Egyesülettel a kapcsolatuk, ami azért is fontos, mert egy hatóságnak feladata, hogy a civilekkel jó viszonyt tartson fent. A város polgármestere Warvasovszky Tihamér is ajánlotta a kiadványt és kijelentete, hogy egyre nagyobb szükség van fogyasztóvédelemmel foglalkozó egyesületekre.
Fogyasztói fórumot szervezett a Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület a Városháza nagytermében a Fogyasztóvédelmi Felügyelőséggel közösen, ahol bemutatták azt a kiadványt, amiben arról olvashatunk, hogy a minőségi kifogásainkat, hogyan érvényesíthetjük. Fábián László a Fogyasztóvédelmi Felügyelet igazgatója hangsúlyozta, hogy egyedülállóan jó a Fogyasztóvédelmi Egyesülettel a kapcsolatuk, ami azért is fontos, mert egy hatóságnak feladata, hogy a civilekkel jó viszonyt tartson fent. A város polgármestere Warvasovszky Tihamér is ajánlotta a kiadványt és kijelentete, hogy egyre nagyobb szükség van fogyasztóvédelemmel foglalkozó egyesületekre.
A város polgármestere Warvasovszky Tihamér kiemelte, hogy a fogyasztók védelme soha nem volt időszerűbb, mint napjainkban, hiszen az Uniós tagságunkkal az áruk és a szolgáltatások szabad áramlása a fogyasztói társadalomra nézve nagyobb veszélyt rejt magában mint gondolnánk. A foygasztói jogok érvényesítése nem könnyű feladat - mondta és éppen ezért fontosak az olyan kiadványok, amik a fogyasztók érdekérvényesítésével foglalkoznak.
Fábián László a Fejér MEgyei Közigazgatási Hivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének igazgatója fontosnak tartotta a tudatos fogysztóvá válást, amihez nagy segítséget nyújthat az általa írott kiadvány. Fontos szempont volt, hogy mindenki számára érthetően fogalmazzák meg a jogszabályokat, amik érdekérvényesítésünkhöz nyújtanak segítséget. A Fogyasztóvédelmi Felügyelőségen egyébként működik állandó ügyfélszolgálat, ahol a termékekkel kapcsolatos panaszaikat is bejelenthetik. A kiadvány naprakész, hiszen még a június elsejétől életbe lépő bútorok jótállására vonatkozó szabályok is benne vannak. Ez éppen jókor lép életbe, hiszen egyre több távol-keleti bútort próbálnak értékesíteni a magyar piacon annak ellenére, hogy sok hazai bútorgyártó is jelen van a piacon.
Németh László a Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület elnöke elmondta, hogy 4000 példányt nyomtattak, ami több közhivatalban, az egyesület irodáján és iskolákban is megtalálható lesz. Mint mondja ez már a hatodik fogyasztóvédelemmel foglalkozó kiadvány, amivel a piac szereplőit szeretnék tájékoztatni: nem csak a fogysztót, hanem az eladókat is. Kiemelte a panelek ablakcseréjénél előforduló minőségi kifogásokat. Az egyesülethez egyébként évente 800-1000 panasz érkezik termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatban.