A válság ellenére nagyon jól teljesít az idén nyereséges fehérvári Cerbona

 Nyilvánosságra hozta az idei év első kilenc hónapjának eredményét a székesfehérvári Cerbona Élelmiszeripari és Kereskedelmi Zrt. A 2009 első kilenc hónapjában elért 32,5 millió forintos adózás előtti eredmény jelentős javulás a tavalyi és tavalyelőtti év hasonló időszakához képest. A Cerbona Zrt.-nél 390-en dolgoznak és a vállalat egész évben 5 napos munkahétben termelt, ami a válság sújtotta piacon nem nevezhető általánosnak.
2009.10.15. 00:05 |
Nyilvánosságra hozta az idei év első kilenc hónapjának eredményét a székesfehérvári székhelyű Cerbona Élelmiszeripari és Kereskedelmi Zrt. A 2009 első kilenc hónapjában elért 32,5 millió forintos adózás előtti eredmény jelentős javulás a tavalyi és tavalyelőtti év hasonló időszakához képest.
KÉPGALÉRIA - Hogyan készül a Cerbona szelet?
Eredményes első kilenc hónapot produkált a székesfehérvári Cerbona Zrt.: adózás előtti eredménye 32 504 280 Ft, mely kiemelkedő a cég közelmúltjában. (2008. év hasonló időszakában -244,3 millió Ft, 2007. év első három negyed év 7,8 millió Ft). A legjelentősebb bevételi forrás, az őrlemények csoportjának jelentősége némileg csökkent (tavaly 40%, idén 38%). Nőtt ugyanakkor a magasabb hozzáadott értéket képviselő extrudátumok súlya, az idei év első kilenc hónapjában 29 százalékkal vette ki a részét a bevételekből (2008: 26 százalék). A Cerbona hosszú hitel állománya közel 500 m Ft - tal csökkent. A rövid hitel állományban pedig további 1 500m Ft hitelcsökkenés volt. A gazdálkodás az elmúlt időszakban pótlólagos hitel felvétel nélkül történt.
 
A Cerbona Zrt.-nél 390-en dolgoznak és a vállalat egész évben 5 napos munkahétben termelt, ami a válság sújtotta piacon nem nevezhető általánosnak. Ennek köszönhetően a kibocsátás az extrudátum és tészta tekintetében is növekedett.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nyilvánosságra hozta az idei év első kilenc hónapjának eredményét a székesfehérvári székhelyű Cerbona Élelmiszeripari és Kereskedelmi Zrt. A 2009 első kilenc hónapjában elért 32,5 millió forintos adózás előtti eredmény jelentős javulás a tavalyi és tavalyelőtti év hasonló időszakához képest.
 

  
    Eredményes első kilenc hónapot produkált a székesfehérvári Cerbona Zrt.: adózás előtti eredménye 32 504 280 Ft, mely kiemelkedő a cég közelmúltjában. (2008. év hasonló időszakában -244,3 millió Ft, 2007. év első három negyed év 7,8 millió Ft).
    

A legjelentősebb bevételi forrás, az őrlemények csoportjának jelentősége némileg csökkent (tavaly 40%, idén 38%). Nőtt ugyanakkor a magasabb hozzáadott értéket képviselő extrudátumok súlya, az idei év első kilenc hónapjában 29 százalékkal vette ki a részét a bevételekből (2008: 26 százalék).

A bruttó fedezeti hányad tekintetében 2,6 százalék a javulás a bázis időszakhoz viszonyítva ( 2009-ben 30,3 százalék, szemben a 2008-as 27,7 ).

    Az általános költségek esetében az idei év szeptemberéig az értékesítési és forgalmazási költségekre 1,233 milliárd forint ment el, ami 334 millióval kevesebb a 2007-es, és 107,8 millió Ft a tavalyi évhez képest, köszönhetően annak, hogy a vállalat csökkentette irányítási költségeit, növelte az üzemi hatékonyságot, és átszervezte a marketing költéseit is, melyben a trade aktivitások kerültek előtérbe.

    A Cerbona hosszú hitel állománya közel 500 m Ft - tal csökkent. A rövid hitel állományban pedig további 1 500m Ft hitelcsökkenés volt. A gazdálkodás az elmúlt időszakban pótlólagos hitel felvétel nélkül történt.

    A Cerbona Zrt. átlagos állományi létszáma 390 fő és a vállalat egész évben 5 napos munkahétben termelt, ami a válság sújtotta piacon nem nevezhető általánosnak. Ennek köszönhetően a kibocsátás az extrudátum és tészta tekintetében növekedett.

    Amennyiben a 2008 augusztustól 2009 júliusig tartó időszakot összevetjük az előző év megegyező időszakával megállapítható, hogy a müzli és müzliszelet kategóriákban piacvezető Cerbona Zrt. a szelet kategóriában közel két százalékponttal, 38 százalékra tudta növelni, míg a müzli kategóriában stabilan tartotta 23 százalékos mennyiségi részesedését, a kereskedelmi márkák erősödése ellenére is

Gazdaság

  1. Sikeres évet zár a Videoton

    A kihívások ellenére is jól teljesített a Videoton 2025-ben. A vállalat idén is 300 milliárd forintos árbevételt ért el, csakúgy mint tavaly. Széles Gábor úgy fogalmazott: több éve tart a gazdasági válság Európában, főként az autóiparban, ennek ellenére a Videoton "fantasztikus teljesítményt produkált" 2025-ben. 

    2025.12.15.
  2. Elismerés Sinkó Ottónak

    Ünnepélyes keretek között adták át a „Székesfehérvár Gazdaságáért” díjat szerdán este a Hiemer-házban. A 2025-ös esztendő díjazottja Sinkó Ottó, a VIDEOTON Holding Zrt. vezérigazgatója, aki 34 éve dolgozik a legnagyobb magyar magántulajdonban lévő ipari vállalatcsoportnál.

    2025.12.10.
  3. Együttműködés és

    Együttműködési megállapodást kötött az Óbudai Alba Regia Karának Geoinformatikai Intézete és a 3D Geosolutions Hungary Kft., amelynek köszönhetően a hallgatók modern eszközök segítségével fejleszthetik tudásukat, majd a Kulturális és Innovációs Minisztérium valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által megvalósított vállalkozásismereti roadshow következett.

    2025.12.04.
  4. Fejlesztések a Continestnél

    Kedden délelőtt hivatalosan is átadták a Continest közel 50 millió forint saját forrásból megvalósult beruházását, az új festőüzemet, amely a lemezüzem, a lakatosüzem és az összeszerelő-üzem mellett a vállalat negyedik gyártási egysége, ahol hamarosan elindul a konténeralkatrészek professzionális, nagy kapacitású festése.

    2025.12.02.