A Székesfehérvár-Budapest vasútvonalon is közlekedik majd a Stadler motorvonat

 Az első 30 Flirt motorvonat megérkezése minőségi ugrást jelent majd Tatabánya, Pusztaszabolcs és Székesfehérvár elővárosi vasútvonala mentén élő több mint 300 ezer ember életében. Bemutatkozó látogatásra kölcsönözte a MÁV-nak a Flirt motorovonatot a Stadler Bussnang AG. A december 14-ig Magyarországon közlekedő szerelvény megfelel annak a kétszer harminc példánynak, amelynek szállítási jogát megnyerte a svájci gyártó. Az első 30 motorvonat beérkezése után a Budapest - Székesfehérvár vasútvonal mentén élők közlekedését is gyorsabbá és kényelmesebbé teheti a szerelvény.
2005.12.12. 06:28 |

 Az első 30 Flirt motorvonat megérkezése minőségi ugrást jelent majd Tatabánya, Pusztaszabolcs és Székesfehérvár elővárosi vasútvonala mentén élő több mint 300 ezer ember életében. Bemutatkozó látogatásra kölcsönözte a MÁV-nak a Flirt motorovonatot a Stadler Bussnang AG. A december 14-ig Magyarországon közlekedő szerelvény megfelel annak a kétszer harminc példánynak, amelynek szállítási jogát megnyerte a svájci gyártó. Az első 30 motorvonat beérkezése után a Budapest - Tatabánya, Budapest - Székesfehérvár és Budapest - Pusztaszabolcs vasútvonalak mentén élők közlekedése lesz gyorsabb és kényelmesebb.

  A vasúttársaság már a Flirt motorvonatok beérkezése előtt is több területen javít az elővárosi közlekedésen. További Desiro motorvonatokkal bővül a járműpark, csökken a menetidő, vasárnaptól jelentősen kibővül az ütemes menetrenddel kiszolgált települések köre.

 A MÁV arról adott tájékoztatást a Svájcból kölcsön kapott szerelvény bemutatása alkalmából, hogy az első 30 Flirt motorvonat megérkezése minőségi ugrást jelent majd három város: Tatabánya, Pusztaszabolcs és Székesfehérvár elővárosi vasútvonala mentén élő több mint 300 ezer ember életében. A járműpark fejlesztéséhez e vonalakon is ütemes, zónázó menetrend, valamint a Budapesti Közlekedési Szövetség egyesített bérlete társul. A Flirt motorvonat tervezett útvonalán az elővárosi közlekedés még gyorsabb, gyakoribb és kényelmesebb lesz, mert a tervezett menetrendben, csúcsidőben 20, egész nap 30 percenként közlekedő ütemes, vagyis minden óra azonos percében induló és érkező vonatok járnak majd.

 A kormány és a MÁV szándékai találkoztak az utasok elvárásaival, amikor 2004-ben megszületett a kormányhatározat az elővárosi közlekedés fejlesztési stratégiájáról. A budapesti elővárosi közlekedés célja - az európai nagyvárosokhoz hasonlóan - a főváros vonzáskörzetében élők mobilitásának biztosítása. A program területét nyugatról Székesfehérvár, keletről Szolnok határolja, észak-déli kiterjedése Budapesttől mintegy 80 kilométer. Ebben a 15 ezer négyzetkilométeres körzetben közel 3,5 millió ember él.

 

Magyarország

  1. Negyvenezer befejezett ügy

    Megközelítette a 40 ezret a befejezett bírósági ügyek száma 2023-ban a Székesfehérvári Törvényszéken és Fejér vármegye járásbíróságain. A Székesfehérvári Törvényszéken 84 bíró és 244 igazságügyi alkalmazott dolgozik. Kedden tartotta hagyományos évértékelő összbírói értekezletét a Törvényszék.

    2024.04.23.
  2. Általános iskolai beiratkozás

    Április 18-án és 19-én (csütörtökön és pénteken) kell beiratkozniuk az általános iskolába azoknak a tanköteles diákoknak, akik szeptemberben kezdik az első osztályt.

    2024.04.17.
  3. Április 1-től lehet napi e-matricát vásárolni - előre is megvehető

    2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság egy, a vásárló által megjelölt naptári napra lesz érvényes, és a teljes hazai díjköteles úthálózaton használható lesz. Motorokra - a heti (10 napos) és havi e-matricákhoz hasonlóan - kedvezményes áron lehet majd megvásárolni a napi autópálya-matricát.

    2024.03.29.
  4. Nemzetközi konferencia a kastélyban

    Az idei év a légierőről szól a Magyar Honvédségnél - jelentette ki a honvédelmi miniszter pénteken, a Fejér vármegyei Fehérvárcsurgón rendezett nemzetközi konferencián. A kétnapos konferenciát a Károlyi József Alapítvány szervezte a francia, a svájci és a holland nagykövetség, az Olasz Kulturális Intézet, az Osztrák Kultúrfórum, a Magyar-Német Intézet, a Mathias Corvinus Collegium Budapest, valamint a Hanns Seidel Alapítvány és a Konrad Adenauer Alapítvány támogatásával.

    2024.03.22.