A Plázáról, a György Oszkár tér közlekedéséről és a tavak körüli fejlesztésekről is szó volt a lakossági fórumon

Hétfőn este a Vasvári Pál Általános Iskolába várták lakossági fórumra a 8. számú választókörzetben, az-az a Palotaváros északi részén élőket. Elhangzott, hogy az iskola javaslatára átalakítanák a György Oszkár téren a közlekedést, szó volt a Palotavárosi tavak körüli fejlesztésekről és arról, hogy hogyan is alakul majd a jelenlegi murvás parkoló és a Pláza sorsa.
2019.05.13. 20:30 |
A Plázáról, a György Oszkár tér közlekedéséről és a tavak körüli fejlesztésekről is szó volt a lakossági fórumon

A Vasvári Pál Általános Iskola előtt a György Oszkár téren az autók közlekedése jelenleg nem biztonságos, így az iskola javaslatára egy olyan tervet dolgoznak ki, ami lehetővé tenné, hogy a Palotai útról közvetlenül be és ki lehessen hajtani a térre. Ez jelentősen megkönnyítené az autóval érkező szülők közlekedését – hangzott el a lakossági fórumon. Nagy Zsolt a Közlekedési Iroda vezetője a tér közlekedési koncepciójáról elmondta, hogy az intézmény előtti kis zsákutca szakaszt megszüntetnék és a Fehér Palota csomópontjából lehetne majd behajtani közvetlenül az iskola elé. A parkot egységes közösségi térré alakítanák és a gyerekeknek jóval biztonságosabb lenne a közlekedése, továbbá mintegy negyven új parkolót is létesítenének. Kiemelte, hogy egyetlen fát sem fognak kivágni, ellenben négy parkolónként ültetnek további fákat. Várhatóan idén elkészülnek az engedélyes tervek és szeretnék a jövő évben a kivitelezést is elvégezni.

A Viza Attila önkormányzati képviselő által szervezett fórumon ott volt Cser-Palkovics András polgármester, Bozai István városgondnok, Steigerwald Tibor, a Depónia Nonprofit Kft. ügyvezetője, Kovács Zsolt rendőr ezredes, városi rendőrkapitány, Kálmán Lilla, a Környezetvédelmi Iroda vezetője, Nagy Zsolt, a Közlekedési Iroda vezetője valamint az Alba Regia Polgárőr Egyesület képviseletében ott volt Sztronga Bettina elnökhelyettes is.

Székesfehérvár polgármestere Cser-Palkovics András a fórumon a murvás parkolóval kapcsolatban elmondta, hogy egy magyar tulajdonú ingatlanbefektető vásárolta meg a területet és a tulajdonos arról tájékoztatta a várost, hogy elképzelése szerint még egy emeletet szeretne ráépíteni a jelenlegi plázára, valamint a murvás parkolóban egy földszintes beépítést valósítana meg, továbbá mintegy 1000-1100 parkolót építene. Elhangzott, hogy a befektető szeretné megvásárolni a Városi Piacot is, cserébe pedig a murvás parkoló területén egy vásárcsarnokot  építene. A jelenlegi közgyűlés valószínűleg pályázatot ír majd ki erre a tervre, de csak a következő összetételű közgyűlés dönt majd a tervekről – hangsúlyozta Fehérvár polgármestere. A tulajdonos augusztus végén a saját terveit a nyilvánosság elé szeretné tárni és jövő évben kezdődne az építkezés, majd 2021 karácsonyára szeretnének nyitni az új épülettel. A magánberuházásban megvalósuló fejlesztésre mintegy harmincmilliárd forint áll rendelkezésére a tulajdonosnak. Cser-Palkovics András hangsúlyozta, hogy arra kérik a beruházót, lakossági fórumon ismertesse majd a pontos terveket nyár végén.

A Palotavárosi tavak környékének fejlesztéséről is több fontos információ elhangzott. Ezek között lesznek közlekedési beruházások (az egyik ilyen, hogy a Kelemen Béla utca és a Tobak utca kereszteződésében körforgalom lenne gyalogos átkelőhelyekkel) és sétányokat is építenek rengeteg szabadidős fejlesztésen túl. A tervek szerint egy három méter széles murvás burkolatú sétány lesz a déli tó körül úgy, hogy a horgászokat az ne zavarja, kiépítik a közvilágítást is a tó körül, ami mozgásérzékelős és energiatakarékos lesz. Több helyen vizesblokkokat alakítanak majd ki zöld falakkal és külső ivókutakkal. A tó mellett pedig egy „gasztro-tér” is megvalósulhat több sportpálya mellett, de játszóterek, fitnesz eszközök is kerülnek majd a tópartra, továbbá egy KRESZ parkot is építenek a térfigyelő kamera rendszer kialakításával együtt.

Több kisebb volumenű palotavárosi fejlesztésről is kérdeztek a lakók a fórumon. Az egy-egy lépcsőházat érintő fejlesztési kérdésekkel kapcsolatban a a város polgármestere elmondta, hogy a nagy, egész várost érintő fejlesztéseken túl minden városrészben történnek járda, parkoló és útfelújítások is. A fejlesztésekre fordítandó pénzügyi források kapcsán pedig hagsúlyozta, hogy Székesfehérvár 2010-es, több mint 18 milliárdos adósságállományával szemben ma több mint négymilliárdnyi kötvénye van és nincs adóssága a városnak. 2018-ban pedig 18 milliárdos volt az iparűzési adóbevétel, ami jelzi a város gazdaságának erősségét. (Jelenleg mintegy kétezer betöltetlen, üres álláshely van a fehérvári cégeknél.) A város polgármestere hangsúlyozta, hogy ennek az erős gazdaságnak köszönhető, hogy ennyi fejlesztést lehet városszerte megvalósítani Székesfehérváron.

Közélet

  1. Közgyűlési összefoglaló

    Igazgatói kinevezésekről, fiatal családokat és időseket érintő támogatások megemeléséről, illetve az Alba Regia ösztöndíjak növeléséről is döntött a város önkormányzatának Közgyűlése. Számos út-, járda- és híd felújításáról határoztak, újabb erdőtelepítésről döntöttek és elindították az új Feketehegy-szárazréti szabadidőpark kivitelezésére a közbeszerzést.

    2025.12.05.
  2. Az SNI-s gyerekekért

    A sajátos nevelési igényű gyerekekkel foglalkozó intézmények eszközbeszerzését és módszertani fejlesztését támogatja az a nyertes pályázati projekt, melynek nyitórendezvényét csütörtökön tartották Székesfehérváron. A Székesfehérvári Tankerületi Központ pályázata által az Arany János EGYMI, a Móri Gárdonyi Géza EGYMI és a Fejér Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálat szolgáltatásait korszerűsítik.

    2025.12.05.
  3. Vállalkozásismereti roadshow Fehérváron

    Vállalkozásismereti roadshownak adott otthont az Óbudai Egyetem Alba Regia Kara. A rendezvényt Varga-Bajusz Veronika, felsőoktatásért, szak- és felnőttképzésért, valamint a fiatalokért felelős államtitkár nyitotta meg.

    2025.12.04.
  4. Finisben a csomópont átépítése

    Gyakorlatilag elkészült, és már csak néhány útburkolati jel felfestése van hátra a Horvát István utca és a Hosszúsétatér kereszteződésének kapacitásbővítő átépítéséből. Várhatóan a jövő hét elejétől lép életbe az új közlekedési rend a csomópontban.

    2025.12.04.