A Plázáról, a György Oszkár tér közlekedéséről és a tavak körüli fejlesztésekről is szó volt a lakossági fórumon

Hétfőn este a Vasvári Pál Általános Iskolába várták lakossági fórumra a 8. számú választókörzetben, az-az a Palotaváros északi részén élőket. Elhangzott, hogy az iskola javaslatára átalakítanák a György Oszkár téren a közlekedést, szó volt a Palotavárosi tavak körüli fejlesztésekről és arról, hogy hogyan is alakul majd a jelenlegi murvás parkoló és a Pláza sorsa.
2019.05.13. 20:30 |
A Plázáról, a György Oszkár tér közlekedéséről és a tavak körüli fejlesztésekről is szó volt a lakossági fórumon

A Vasvári Pál Általános Iskola előtt a György Oszkár téren az autók közlekedése jelenleg nem biztonságos, így az iskola javaslatára egy olyan tervet dolgoznak ki, ami lehetővé tenné, hogy a Palotai útról közvetlenül be és ki lehessen hajtani a térre. Ez jelentősen megkönnyítené az autóval érkező szülők közlekedését – hangzott el a lakossági fórumon. Nagy Zsolt a Közlekedési Iroda vezetője a tér közlekedési koncepciójáról elmondta, hogy az intézmény előtti kis zsákutca szakaszt megszüntetnék és a Fehér Palota csomópontjából lehetne majd behajtani közvetlenül az iskola elé. A parkot egységes közösségi térré alakítanák és a gyerekeknek jóval biztonságosabb lenne a közlekedése, továbbá mintegy negyven új parkolót is létesítenének. Kiemelte, hogy egyetlen fát sem fognak kivágni, ellenben négy parkolónként ültetnek további fákat. Várhatóan idén elkészülnek az engedélyes tervek és szeretnék a jövő évben a kivitelezést is elvégezni.

A Viza Attila önkormányzati képviselő által szervezett fórumon ott volt Cser-Palkovics András polgármester, Bozai István városgondnok, Steigerwald Tibor, a Depónia Nonprofit Kft. ügyvezetője, Kovács Zsolt rendőr ezredes, városi rendőrkapitány, Kálmán Lilla, a Környezetvédelmi Iroda vezetője, Nagy Zsolt, a Közlekedési Iroda vezetője valamint az Alba Regia Polgárőr Egyesület képviseletében ott volt Sztronga Bettina elnökhelyettes is.

Székesfehérvár polgármestere Cser-Palkovics András a fórumon a murvás parkolóval kapcsolatban elmondta, hogy egy magyar tulajdonú ingatlanbefektető vásárolta meg a területet és a tulajdonos arról tájékoztatta a várost, hogy elképzelése szerint még egy emeletet szeretne ráépíteni a jelenlegi plázára, valamint a murvás parkolóban egy földszintes beépítést valósítana meg, továbbá mintegy 1000-1100 parkolót építene. Elhangzott, hogy a befektető szeretné megvásárolni a Városi Piacot is, cserébe pedig a murvás parkoló területén egy vásárcsarnokot  építene. A jelenlegi közgyűlés valószínűleg pályázatot ír majd ki erre a tervre, de csak a következő összetételű közgyűlés dönt majd a tervekről – hangsúlyozta Fehérvár polgármestere. A tulajdonos augusztus végén a saját terveit a nyilvánosság elé szeretné tárni és jövő évben kezdődne az építkezés, majd 2021 karácsonyára szeretnének nyitni az új épülettel. A magánberuházásban megvalósuló fejlesztésre mintegy harmincmilliárd forint áll rendelkezésére a tulajdonosnak. Cser-Palkovics András hangsúlyozta, hogy arra kérik a beruházót, lakossági fórumon ismertesse majd a pontos terveket nyár végén.

A Palotavárosi tavak környékének fejlesztéséről is több fontos információ elhangzott. Ezek között lesznek közlekedési beruházások (az egyik ilyen, hogy a Kelemen Béla utca és a Tobak utca kereszteződésében körforgalom lenne gyalogos átkelőhelyekkel) és sétányokat is építenek rengeteg szabadidős fejlesztésen túl. A tervek szerint egy három méter széles murvás burkolatú sétány lesz a déli tó körül úgy, hogy a horgászokat az ne zavarja, kiépítik a közvilágítást is a tó körül, ami mozgásérzékelős és energiatakarékos lesz. Több helyen vizesblokkokat alakítanak majd ki zöld falakkal és külső ivókutakkal. A tó mellett pedig egy „gasztro-tér” is megvalósulhat több sportpálya mellett, de játszóterek, fitnesz eszközök is kerülnek majd a tópartra, továbbá egy KRESZ parkot is építenek a térfigyelő kamera rendszer kialakításával együtt.

Több kisebb volumenű palotavárosi fejlesztésről is kérdeztek a lakók a fórumon. Az egy-egy lépcsőházat érintő fejlesztési kérdésekkel kapcsolatban a a város polgármestere elmondta, hogy a nagy, egész várost érintő fejlesztéseken túl minden városrészben történnek járda, parkoló és útfelújítások is. A fejlesztésekre fordítandó pénzügyi források kapcsán pedig hagsúlyozta, hogy Székesfehérvár 2010-es, több mint 18 milliárdos adósságállományával szemben ma több mint négymilliárdnyi kötvénye van és nincs adóssága a városnak. 2018-ban pedig 18 milliárdos volt az iparűzési adóbevétel, ami jelzi a város gazdaságának erősségét. (Jelenleg mintegy kétezer betöltetlen, üres álláshely van a fehérvári cégeknél.) A város polgármestere hangsúlyozta, hogy ennek az erős gazdaságnak köszönhető, hogy ennyi fejlesztést lehet városszerte megvalósítani Székesfehérváron.