A Philips nem számít gyors kilábalásra a válságból

A Philips szórakoztató elektronikai székesfehérvári és a világítástechnikai tamási gyára sem üzemel teljes kapacitással. Benedikt Laux, a vállalat közép-európai igazgatója a magyarországi tevékenységről és forgalomról nem közölt konkrét pénzügyi adatokat, csupán annyit mondott, hogy az idén nem nőtt az időarányos bevételük, s több szegmensben is visszaesést tapasztalnak.
 
2009.10.01. 09:36 |
A Philips szórakoztató elektronikai székesfehérvári és a világítástechnikai tamási gyára sem üzemel teljes kapacitással. Benedikt Laux, a vállalat közép-európai igazgatója a magyarországi tevékenységről és forgalomról nem közölt konkrét pénzügyi adatokat, csupán annyit mondott, hogy az idén nem nőtt az időarányos bevételük, s több szegmensben is visszaesést tapasztalnak.
 
A gazdasági válság, sem az amerikai, sem az európai, sem a magyar piacon nem ér véget gyorsan, de a Philips erős és képes arra, hogy jó pozícióban érje meg a recesszió végét - mondta Benedikt Laux, a vállalat közép-európai igazgatója szerdán Budapesten sajtótájékoztatón. Hozzátette, bár a Philips a magyar piacon megőrizte jó, illetve vezető pozícióját például a kis háztartási felszerelések és az otthoni világítástechnika, vagy egészségügyi rendszerek piacán, itt is érzi a recessziót, amit mutat az is, hogy a szórakoztató elektronikai székesfehérvári és a világítástechnikai tamási gyára sem üzemel teljes kapacitással.
 
 
Az igazgató a magyarországi tevékenységről és forgalomról nem közölt konkrét pénzügyi adatokat, csupán annyit mondott, hogy az idén nem nőtt az időarányos bevételük, s több szegmensben is visszaesést tapasztalnak. Benedikt Laux elmondta, az éves szinten 26 milliárd eurós bevételű Philips azokra területekre összpontosít, ahol növekedést érhet el. Így például az egészségügyi, az úgynevezett életminőség és a világítástechnikai szegmensre. Ezek a területek nagyjából a bevétel egyharmad-egyharmad részét teszik ki.
 
A vállalat célja az, hogy a gazdasági válság idején is stabil maradjon pénzügyi helyzete és teljesítménye, jól alkalmazkodjon a változásokhoz, s hatékonyabban működjön. A Philips több mint 100 országban van jelen, s világszerte 116 ezer alkalmazottat foglalkoztat, s évente a bevétel 6 százalékát költi kutatás-fejlesztésre. Bevételének 30 százaléka a feltörekvő országokból származik.
 
 

Gazdaság

  1. Sikeres évet zár a Videoton

    A kihívások ellenére is jól teljesített a Videoton 2025-ben. A vállalat idén is 300 milliárd forintos árbevételt ért el, csakúgy mint tavaly. Széles Gábor úgy fogalmazott: több éve tart a gazdasági válság Európában, főként az autóiparban, ennek ellenére a Videoton "fantasztikus teljesítményt produkált" 2025-ben. 

    2025.12.15.
  2. Elismerés Sinkó Ottónak

    Ünnepélyes keretek között adták át a „Székesfehérvár Gazdaságáért” díjat szerdán este a Hiemer-házban. A 2025-ös esztendő díjazottja Sinkó Ottó, a VIDEOTON Holding Zrt. vezérigazgatója, aki 34 éve dolgozik a legnagyobb magyar magántulajdonban lévő ipari vállalatcsoportnál.

    2025.12.10.
  3. Együttműködés és

    Együttműködési megállapodást kötött az Óbudai Alba Regia Karának Geoinformatikai Intézete és a 3D Geosolutions Hungary Kft., amelynek köszönhetően a hallgatók modern eszközök segítségével fejleszthetik tudásukat, majd a Kulturális és Innovációs Minisztérium valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által megvalósított vállalkozásismereti roadshow következett.

    2025.12.04.
  4. Fejlesztések a Continestnél

    Kedden délelőtt hivatalosan is átadták a Continest közel 50 millió forint saját forrásból megvalósult beruházását, az új festőüzemet, amely a lemezüzem, a lakatosüzem és az összeszerelő-üzem mellett a vállalat negyedik gyártási egysége, ahol hamarosan elindul a konténeralkatrészek professzionális, nagy kapacitású festése.

    2025.12.02.