A MÁV szállítana a Lidl székesfehérvári logisztikai központjának

A német Lidl diszkontlánc Székesfehérvárra telepítené logisztikai központját. A MÁV előrehaladott tárgyalásokat folytat a céggel. A többszázmillió forintos üzletet hasonlók követhetik. A hírek szerint a Tesco és a Spar - a Lidlhez hasonlóan - Magyarországra kívánja telepíteni délkelet-európai elosztó központját, ebben az esetben pedig a MÁV-nak lehetősége lenne a kapcsolódó logisztikai szolgáltatások biztosítására.

2004.04.19. 13:33 |

A német Lidl diszkontlánc Székesfehérvárra telepítené logisztikai központját. A MÁV előrehaladott tárgyalásokat folytat a céggel. A többszázmillió forintos üzletet hasonlók követhetik. A hírek szerint a Tesco és a Spar - a Lidlhez hasonlóan - Magyarországra kívánja telepíteni délkelet-európai elosztó központját, ebben az esetben pedig a MÁV-nak lehetősége lenne a kapcsolódó logisztikai szolgáltatások biztosítására.

A MÁV partnercégei előrehaladott tárgyalásokat folytatnak a németországi Lidl diszkontlánc képviselőivel, hogy a német cég Székesfehérvárra tervezett disztribúciós központjába a magyar vasúttársaság partnercégei szállíthassanak, közvetlenül Németországból - értesült a Világgazdaság. A többszázmillió forintos üzletet a tervek szerint hasonlók is követheti.

A hírek szerint a Tesco és a Spar - a Lidlhez hasonlóan - Magyarországra kívánja telepíteni délkelet-európai elosztó központját, ebben az esetben pedig a MÁV-nak lehetősége lenne a kapcsolódó logisztikai szolgáltatások biztosítására. A kecsegtető üzleti lehetőséggel azonban a MÁV csak abban az esetben tudna élni, ha a kombinált vasúti fuvarozás támogatása a magyar költségvetésben mintegy egymilliárd forint értékben megjelenne - hangsúlyozta Horváth Zsolt Csaba kereskedelmi igazgató.

Ellenkező esetben ugyanis előfordulhat, hogy a kontinentális forgalmat, amely az Európán belüli, határokon átnyúló konténeres vasúti szállítást jelenti a nagy gyártók és felhasználók között, olyan, úgynevezett európai freeway társaságok szerzik meg majd Magyarországon is a csatlakozás után, melyek tevékenységükhöz Nyugat-Európában a viteldíj 25 százalékáig költségvetési támogatásra jogosultak. Ugyanekkora mértékű támogatásra tarthat igényt az osztrák államvasutak is. Ezt a versenyelőnyt pedig a MÁV a költségvetés hathatós támogatása nélkül nem képes ledolgozni - figyelmeztetett a kereskedelmi igazgató. Mint fogalmazott: a belső határok megszűnésével a kontinentális forgalom mindenképpen megjelenik hazánkban is, a kérdés csak az, hogy az üzletből a MÁV is részesülhet-e. Ha nem, akkor csak a freeway társaságok által fizetendő pályahasználati díj gyarapíthatja a magyar vasúttársaság és az állam bevételeit, ami viszont többszörösével maradna el a lehetséges bevételektől.

Egyébként ma Magyarországon a vasúti áruszállításoknak csupán nyolc százalékát teszik ki a kombinált fuvarozással végzettek, míg Nyugat-Európában ez a húsz százalékot közelíti a jelentős kontinentális forgalom miatt. A kontinentális forgalom magyarországi megjelenését és a MÁV esetleges szerepvállalását ugyanakkor hátráltathatja a hazai vasúttársaság nem megfelelő méretű és minőségű eszközparkja. A társaság jelenleg mindössze 10 olyan vontatójárművel rendelkezik, amely alkalmas a határokon való átkelésre. Egy korszerű mozdony jelenleg mintegy 5 millió euróért szerezhető be, amelyre sem a MÁV-nak, sem az államnak nincs betervezett fedezete.

 

Gazdaság

  1. Sikeres évet zár a Videoton

    A kihívások ellenére is jól teljesített a Videoton 2025-ben. A vállalat idén is 300 milliárd forintos árbevételt ért el, csakúgy mint tavaly. Széles Gábor úgy fogalmazott: több éve tart a gazdasági válság Európában, főként az autóiparban, ennek ellenére a Videoton "fantasztikus teljesítményt produkált" 2025-ben. 

    2025.12.15.
  2. Elismerés Sinkó Ottónak

    Ünnepélyes keretek között adták át a „Székesfehérvár Gazdaságáért” díjat szerdán este a Hiemer-házban. A 2025-ös esztendő díjazottja Sinkó Ottó, a VIDEOTON Holding Zrt. vezérigazgatója, aki 34 éve dolgozik a legnagyobb magyar magántulajdonban lévő ipari vállalatcsoportnál.

    2025.12.10.
  3. Együttműködés és

    Együttműködési megállapodást kötött az Óbudai Alba Regia Karának Geoinformatikai Intézete és a 3D Geosolutions Hungary Kft., amelynek köszönhetően a hallgatók modern eszközök segítségével fejleszthetik tudásukat, majd a Kulturális és Innovációs Minisztérium valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által megvalósított vállalkozásismereti roadshow következett.

    2025.12.04.
  4. Fejlesztések a Continestnél

    Kedden délelőtt hivatalosan is átadták a Continest közel 50 millió forint saját forrásból megvalósult beruházását, az új festőüzemet, amely a lemezüzem, a lakatosüzem és az összeszerelő-üzem mellett a vállalat negyedik gyártási egysége, ahol hamarosan elindul a konténeralkatrészek professzionális, nagy kapacitású festése.

    2025.12.02.