A közüzemi szolgáltatók számlázásával a legelégedetlenebbek a fehérvári fogyasztók

 A Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület felmérést készíttetett a közüzemi szolgáltatásokkal kapcsolatos fogyasztóvédelmi problémákról. A kutatás során kíváncsiak voltak arra, hogy a fehérváriak mennyire bíznak és elégedettek a közüzemi szolgáltatókkal. A víz és csatornaszolgáltatóban, illetve a szemétszállító cégben bíznak meg leginkább, legkevésbé viszont a távhőszolgáltató "lopta be magát a fehérvári fogyasztók szívébe."
A kutatás részletes adatait ITT találja!
2009.07.21. 12:48 |
A Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület felmérést készíttetett a közüzemi szolgáltatásokkal kapcsolatos fogyasztóvédelmi problémákról. A kutatás során kíváncsiak voltak arra, hogy a fehérváriak mennyire bíznak és elégedettek a közüzemi szolgáltatókkal. A víz és csatornaszolgáltatóban, illetve a szemétszállító cégben bíznak meg leginkább, legkevésbé viszont a távhőszolgáltató "lopta be magát a fehérvári fogyasztók szívébe."
A kutatás részletes adatait ITT találja!
Az Echo Innovációs Műhely 300 fős mintán alapuló telefonos kutatást végzett a megye lakosai között július elején a közüzemi szolgáltatókkal kapcsolatos fogyasztói problémákról. Mérték a villamos energia-, a gáz-, a távhő-, az ivóvíz-, a szennyvíz-, a szemétszállítási és kéményseprői szolgáltatókkal kapcsolatos bizalmat és elégedettséget, illetve a fogyasztói sérelmeket.
 
 Mahler Balázs a Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület projektmenedzsere elmondta, hogy a számlázással kapcsolatosan a legelégedetlenebbek a fogyasztók: bonyolultnak és néha átláthatatlannak találják a szolgáltatásokért kapott elszámoló számlákat.
 
 A közüzemi cégek közül a leginkább a szennyvízszolgáltatókban és a szemétszállítással foglalkozókban bíznak a megkérdezettek, a legkevésbé pedig a villamos energia, a gáz és a távhőszolgáltatóban. A leggyakoribb fogyasztói sérelemként a közüzemi szolgáltatókkal kapcsolatban a hibaelhárítást említették a lakosok. A kutatásból kiderült, hogy meghibásodás esetén többször be kellett jelenteni a hibát, míg a szolgáltató megoldotta problémát. A kutatásból kiderült, hogy megyében élők egynegyede reklamált valaha is életében személyesen, és 39 százalékuk pedig telefonon keresztül, míg a lakosok több mint fele nem reklamált még soha közüzemi szolgáltatásokkal kapcsolatban.
 
 

Gazdaság

  1. Sikeres évet zár a Videoton

    A kihívások ellenére is jól teljesített a Videoton 2025-ben. A vállalat idén is 300 milliárd forintos árbevételt ért el, csakúgy mint tavaly. Széles Gábor úgy fogalmazott: több éve tart a gazdasági válság Európában, főként az autóiparban, ennek ellenére a Videoton "fantasztikus teljesítményt produkált" 2025-ben. 

    2025.12.15.
  2. Elismerés Sinkó Ottónak

    Ünnepélyes keretek között adták át a „Székesfehérvár Gazdaságáért” díjat szerdán este a Hiemer-házban. A 2025-ös esztendő díjazottja Sinkó Ottó, a VIDEOTON Holding Zrt. vezérigazgatója, aki 34 éve dolgozik a legnagyobb magyar magántulajdonban lévő ipari vállalatcsoportnál.

    2025.12.10.
  3. Együttműködés és

    Együttműködési megállapodást kötött az Óbudai Alba Regia Karának Geoinformatikai Intézete és a 3D Geosolutions Hungary Kft., amelynek köszönhetően a hallgatók modern eszközök segítségével fejleszthetik tudásukat, majd a Kulturális és Innovációs Minisztérium valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által megvalósított vállalkozásismereti roadshow következett.

    2025.12.04.
  4. Fejlesztések a Continestnél

    Kedden délelőtt hivatalosan is átadták a Continest közel 50 millió forint saját forrásból megvalósult beruházását, az új festőüzemet, amely a lemezüzem, a lakatosüzem és az összeszerelő-üzem mellett a vállalat negyedik gyártási egysége, ahol hamarosan elindul a konténeralkatrészek professzionális, nagy kapacitású festése.

    2025.12.02.