A Közép Dunántúli Regionális Tanács és a Kodolányi János Főiskola együttműködése a régió fejlődéséért

Március 23-án a Kodolányi János Főiskola Kossuth utcai épületében került sor. „A település- és térségmarketing az európai fejlesztési lehetőségek tükrében” című konferenciára. Köszöntőjében dr. Szabó Péter, a Kodolányi János Főiskola rektora elmondta, egyben egy sikeres projekt lezárását is jelenti a konferencia: a KJF közreműködésével 60 fő település és térségmarketing szakember képzése fejeződött be.

2007.03.23. 19:40 |
Március 23-án a Kodolányi János Főiskola Kossuth utcai épületében került sor. „A település- és térségmarketing az európai fejlesztési lehetőségek tükrében” című konferenciára. Köszöntőjében dr. Szabó Péter, a Kodolányi János Főiskola rektora elmondta, egyben egy sikeres projekt lezárását is jelenti a konferencia: a KJF közreműködésével 60 fő település és térségmarketing szakember képzése fejeződött be.

A főiskola rektora kiemelte, a Kodolányi kiemelten fontos feladatnak tartja, hogy segítse a régió fejlődését és közös célokat valósítson meg a Közép Dunántúli Regionális Tanáccsal együtt.

Pál Béla, a Közép Dunántúli Regionális Tanács elnöke a tudás és a fejlesztések összekapcsolásának fontosságára hívta fel a figyelmet, kiemelve, hogy óriási verseny van a régiók között. Bevezetőjében elhangzott, hogy Közép Dunántúli Régió a második legkisebb régió Magyarországon, ugyanakkor a GDP tekintetében a 3. helyet foglalja el a listán. Pál Béla a Financial Times összeállítására hivatkozva elmondta, hogy Közép – Dunántúl jelentős fejlődés előtt áll, az EU régiók között igen előkelő helyet foglal el a fejlődőképesség tekintetében. A regionális tanács elnöke felhívta a figyelmet az elkövetkezendő időszak lehetőségeire is: míg 2004 és 2006 között 9 milliárd forint fejlesztési forrás érkezett a térségbe, addig 2007 és 2013 között 140 milliárd forint áll majd rendelkezésre a Közép-Dunántúli Régióban és ez az összeg csak a Regionális Operatív Programot jelenti.

Heinrich Péter, a Közép Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség ügyvezető igazgatója a konferencia alkalmából elmondta, hogy korrekt partneri viszonyt alakítottak ki a Kodolányi főiskolával, ennek részeként került sor a település marketing szakemberek képzésére is.