-
Sikeres évet zár a Videoton
A kihívások ellenére is jól teljesített a Videoton 2025-ben. A vállalat idén is 300 milliárd forintos árbevételt ért el, csakúgy mint tavaly. Széles Gábor úgy fogalmazott: több éve tart a gazdasági válság Európában, főként az autóiparban, ennek ellenére a Videoton "fantasztikus teljesítményt produkált" 2025-ben.
2025.12.15. -
Elismerés Sinkó Ottónak
Ünnepélyes keretek között adták át a „Székesfehérvár Gazdaságáért” díjat szerdán este a Hiemer-házban. A 2025-ös esztendő díjazottja Sinkó Ottó, a VIDEOTON Holding Zrt. vezérigazgatója, aki 34 éve dolgozik a legnagyobb magyar magántulajdonban lévő ipari vállalatcsoportnál.
2025.12.10. -
Együttműködés és
Együttműködési megállapodást kötött az Óbudai Alba Regia Karának Geoinformatikai Intézete és a 3D Geosolutions Hungary Kft., amelynek köszönhetően a hallgatók modern eszközök segítségével fejleszthetik tudásukat, majd a Kulturális és Innovációs Minisztérium valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által megvalósított vállalkozásismereti roadshow következett.
2025.12.04. -
Fejlesztések a Continestnél
Kedden délelőtt hivatalosan is átadták a Continest közel 50 millió forint saját forrásból megvalósult beruházását, az új festőüzemet, amely a lemezüzem, a lakatosüzem és az összeszerelő-üzem mellett a vállalat negyedik gyártási egysége, ahol hamarosan elindul a konténeralkatrészek professzionális, nagy kapacitású festése.
2025.12.02.
A korszerűsítések korát éljük - egyre többen saját maguk újítják fel házukat
Felmérések szerint, míg az új építkezések számában visszaesés várható jövőre is, addig a felújítások száma folyamatosan nő. Ez esetben azonban nem a szokásos „tisztasági festés” áll a háttérben, hanem az emberek új lakásvásárlás helyett inkább döntenek a lakás korszerűsítése mellett - mondja a közép-kelet-európai régió egyik vezető építőanyag gyártó és forgalmazó vállalatának, a sárszentmihályi Masterplastnak a vezérigazgatója.
2009.10.12. 09:59 |
Felmérések szerint, míg az új építkezések számában visszaesés várható jövőre is, addig a felújítások száma folyamatosan nő. Ez esetben azonban nem a szokásos „tisztasági festés” áll a háttérben, hanem az emberek új lakásvásárlás helyett inkább döntenek a lakás korszerűsítése mellett - mondja a közép-kelet-európai régió egyik vezető építőanyag gyártó és forgalmazó vállalatának, a sárszentmihályi Masterplastnak a vezérigazgatója Tibor Dávid.
A válság jelei az ingatlanpiacon jelenleg jól láthatók. A lakosság azonban ma is úgy gondolja, hogy ha eljön a felemelkedés ideje, az ingatlanpiac újból erőre kaphat. Így nem meglepő, hogy az egyetlen részszektor az építőiparban, amelyik töretlenül növekszik, a lakóingatlan-felújításoké. Azok közül ugyanis, akik korábban újlakás-vásárlásban gondolkodtak, a gazdasági folyamatokat látva egyre többen inkább egy mindenre kiterjedő felújításba fektetik megspórolt pénzüket. Azaz nem csupán a lakás kifestése számukra a cél, hanem annak teljes, vagy részben teljes korszerűsítése, olyan beruházások elvégzése, amellyel például energiát takaríthat meg a jövőben, legyen szó szigetelésről, vagy alternatív energia felhasználásról. Mivel egy ingatlan korszerűsítése igen sok pénzt emészthet fel, és a jelenlegi gazdasági helyzetben nem mindenki fordíthatja mesteremberre megmaradt pénzét, a lakástulajdonosok sok esetben maguk végzik el azokat a korszerűsítéseket, amelyekre képesek. A forgalmazók, vagy szolgáltatók ezt a piaci rést kihasználva akár növelhetik is piaci részesedésüket. A termékfejlesztések egy jelentős része ennek megfelelően az építőipari gyártócégek esetében is a „csináld magad” szellemében valósul meg. „Korábban a Masterplastnal sem volt jellemző, hogy egy homlokzati hőszigetelő rendszert kifejezetten ügyes kezű laikusok számára fejlesszünk, ám ennek is eljött az ideje.”
Ráadásul ilyenkor a megtakarítás kettős. Az élőmunka költség azonnal, a szigetelés felhelyezésével az energiaköltségek megtakarítása a következő télen biztosan megmutatkozik. A háztartások életében ugyanis az egyik legkomolyabb költségteher az energia. Nem meglepő, hogy a korszerűsítések is főként az energiára fordított kiadások mérséklését célozzák, ami elsősorban a homlokzati szigetelések korszerűsítésével valósíthatók meg.
A cégcsoport jelen pillanatban 17 országban rendelkezik saját tulajdonú leányvállalattal. A társaságcsoport tavalyi árbevétele 112,9 millió euró volt, míg adózás előtti eredménye 3,42 millió eurót tett ki. A Masterplast termékeivel teljes körű megoldásokat nyújt a hő-, hang- és vízszigetelés, tetőfedés, valamint a szárazépítészet területén, ISO és TÜV minősítéssel rendelkező termékei leányvállalatain és partnerein keresztül Európában, és Európán kívül is megtalálhatók.