-
Évezredes üzenet
Városunk büszkén viszi tovább a Szent István-i örökséget, ami nemcsak szellemiségében van jelen, hanem – a modern tudományos eszközöknek köszönhetően – immár kézzelfogható bizonyítékokkal rendelkezünk Székesfehérvár ezeréves erődítéséből. Az évzáró intézményvezetői találkozón igazi kincseket, az államalapítás korából származó fa- és földmintát adott át dr. Cser-Palkovics András polgármesternek a Szent István Király Múzeum főigazgatója.
2025.12.16. -
Megérkeztek Fehérvár Angyalai!
Idén is megrendezte Székesfehérvár Önkormányzata a Fehérvár Angyalai adományozó programot. Ezúttal székesfehérvári intézményekben tanuló, sajátos nevelési igényű gyerekeket ajándékoztak meg, hogy örömet szerezzenek advent és karácsony alkalmából. Városunk nevében dr. Cser-Palkovics András polgármester köszöntötte a vendégeket a Hiemer-ház Báltermében.
2025.12.15. -
Támogatás az advent jegyében
A Fehérvár Angyalai ünnepséget idén is a Hiemer-ház Báltermében rendezték meg, ahol karácsonyi műsorral és ajándékokkal várták a meghívott gyermekeket.
2025.12.16. -
Szifilisz gyorsteszt a szülészeteken
Fejér vármegyében nem emelkedett a szifiliszes betegek száma és évek óta nem született fertőzött baba sem. Mivel országos szinten nőtt a betegek száma, minden kórház szülészetén bevezetik a gyorstesztet.
2025.12.16.
A kánikula miatt eddig mitegy 50 milliós kár keletkezett a megye útjain
A több mint két hete tartó kánikula az utakat sem kíméli. Előzetes becslések szerint a teherautók és kamionok által okozott nyomvályúk eddig 50 milliós kárt okoztak Fejér megye úthálózatában. Az Új Csóri úton, Székesfehérvár belterületén tavaly télen újították fel a burkolatot, az utóbbi három hétben viszont olyan nyomvályússá vált az út a kamionok és a sóderszállító teherautók miatt, hogy ősszel biztosan javításra szorul. A nyomvályú kialakulása leginkább a nem megfelelő útalap miatt következik be, ami ellen kereszteződésekben már több fajta technológiát is kipróbált a közútkezelő.
Molnár István a Magyar Közút Kht. Fejér megyei területi igazgatója elmondta, hogy próbálkoztak a kereszteződésekben térkő lerakásával, ami azért nem bizonyult jónak, mert aláfolyt a víz és télen felfagytak a kövek, próbálkoztak vashálóval erősíteni az aszfaltzőnyeget, de a legjobbnak a betonburkolat bizonyult.
Ha napközben 30 foknál magasabb a hőmérséklet, akkor az aszfalt akár 60 C fokosra is felmelegszik, így a túlsúlyos teherautók igen rövid idő alatt tönkreteszik a burkolatot. A most épülő Csórt elkerülő út és a tavaly átadott 63-as elkerülő már olyan technológiával épült, hogy nem fog nyomvályúsodni -mondta Molnár István.