-
Fehérvár visszafoglalása
Székesfehérvár török alóli visszavételének 336. évfordulójára emlékeztek pénteken. A Nemzeti Emlékhely Várkörút felőli oldalán található emléktáblánál néma koszorúzást tartottak.
2024.05.17. -
Rajzpályázat a Kríziskezelőben
Több mint 200 alkotás érkezett a legkisebbektől a Kríziskezelő Központ Hogyan segíthetek egy hajléktalan embernek? című rajzpályázatára. A legszebb, legötletesebb alkotásokat csütörtökön délután díjazták, de valamennyi gyermek rajza látható lesz a központ Sörházi téri épületében.
2024.05.17. -
Vármegyenap Móron
Mór adott otthont a Fejér Vármegyei Önkormányzat legnagyobb ünnepének idén. A Vármegyenapon ünnepi közgyűlést tartottak, ahol átadták az önkormányzat kitüntetéseit.
2024.05.17. -
A Vöröskereszt világnapját ünnepelték
Május 8-a a Vöröskereszt Világnapja, május 16-án pedig a Magyar Vöröskereszt megalakulását ünnepeljük. A Világnaphoz kapcsolódóan ünnepséget rendezett a Fejér Vármegyei Szervezet.
2024.05.17.
A kánikula miatt eddig mitegy 50 milliós kár keletkezett a megye útjain
A több mint két hete tartó kánikula az utakat sem kíméli. Előzetes becslések szerint a teherautók és kamionok által okozott nyomvályúk eddig 50 milliós kárt okoztak Fejér megye úthálózatában. Az Új Csóri úton, Székesfehérvár belterületén tavaly télen újították fel a burkolatot, az utóbbi három hétben viszont olyan nyomvályússá vált az út a kamionok és a sóderszállító teherautók miatt, hogy ősszel biztosan javításra szorul. A nyomvályú kialakulása leginkább a nem megfelelő útalap miatt következik be, ami ellen kereszteződésekben már több fajta technológiát is kipróbált a közútkezelő.
Molnár István a Magyar Közút Kht. Fejér megyei területi igazgatója elmondta, hogy próbálkoztak a kereszteződésekben térkő lerakásával, ami azért nem bizonyult jónak, mert aláfolyt a víz és télen felfagytak a kövek, próbálkoztak vashálóval erősíteni az aszfaltzőnyeget, de a legjobbnak a betonburkolat bizonyult.
Ha napközben 30 foknál magasabb a hőmérséklet, akkor az aszfalt akár 60 C fokosra is felmelegszik, így a túlsúlyos teherautók igen rövid idő alatt tönkreteszik a burkolatot. A most épülő Csórt elkerülő út és a tavaly átadott 63-as elkerülő már olyan technológiával épült, hogy nem fog nyomvályúsodni -mondta Molnár István.