A kánikula miatt eddig mitegy 50 milliós kár keletkezett a megye útjain

 A több mint két hete tartó kánikula az utakat sem kíméli. Előzetes becslések szerint a teherautók és kamionok által okozott nyomvályúk eddig 50 milliós kárt okoztak Fejér megye úthálózatában. Az Új Csóri úton, Székesfehérvár belterületén tavaly télen újították fel a burkolatot, az utóbbi három hétben viszont  olyan nyomvályússá vált az út a kamionok és a sóderszállító teherautók miatt, hogy ősszel biztosan javításra szorul. A nyomvályú kialakulása leginkább a nem megfelelő útalap miatt következik be, ami ellen kereszteződésekben már több fajta technológiát is kipróbált a közútkezelő.
2006.07.31. 13:47 |

 A több mint két hete tartó kánikula az utakat sem kíméli. Előzetes becslések szerint a teherautók és kamionok által okozott nyomvályúk eddig 50 milliós kárt okoztak Fejér megye úthálózatában. Az Új Csóri úton, Székesfehérvár belterületén tavaly télen újították fel a burkolatot, az utóbbi három hétben viszont  olyan nyomvályússá vált az út a kamionok és a sóderszállító teherautók miatt, hogy ősszel biztosan javításra szorul. A nyomvályú kialakulása leginkább a nem megfelelő útalap miatt következik be, ami ellen kereszteződésekben már több fajta technológiát is kipróbált a közútkezelő.

 Molnár István a Magyar Közút Kht. Fejér megyei területi igazgatója elmondta, hogy próbálkoztak a kereszteződésekben térkő lerakásával, ami azért nem bizonyult jónak, mert aláfolyt a víz és télen felfagytak a kövek, próbálkoztak vashálóval erősíteni az aszfaltzőnyeget, de a legjobbnak a betonburkolat bizonyult.

 Ha napközben 30 foknál magasabb a hőmérséklet, akkor az aszfalt akár 60 C fokosra is felmelegszik, így a túlsúlyos teherautók igen rövid idő alatt tönkreteszik a burkolatot. A most épülő Csórt elkerülő út és a tavaly átadott 63-as elkerülő már olyan technológiával épült, hogy nem fog nyomvályúsodni -mondta Molnár István.