-
Karácsonyi misszió Kárpátalján
A "Kárpátaljai Misszió - A Magyarság Angyalai" akcióhoz a Csillagösvény Utazási Iroda egymillió forintos felajánlása az adományozóknak köszönhetően több mint megháromszorozódott és 3.162.000 forintot rászorultsági alapon osztottak el a 3-11 éves gyermeket nevelő kárpátaljai családok között, figyelembe véve az árva, vagy beteg gyermekeket is.
2025.12.18. -
A gyógyítás közös ügy
A héten véget ér a Fehérvár Televízió és a Szent György Kórház közös kampánya, mely az intézmény alapítványára, valamint a gyógyító közösségre irányítja a figyelmet. Az adventi műsorfolyam negyedik, befejező részében a szervezet támogatói mesélnek arról, miért álltak a kezdeményezés mellé, bízva abban, hogy az adakozásban másoknak is példát mutatnak.
2025.12.18. -
Adventi jótékonysági program
Adventhez kapcsolódó jótékonysági eseményt rendeztek kedden a Köfém Művelődési Házban, ahol a gyermekotthonokban élő fiatalokat élményprogramokkal és ajándékokkal lepték meg.
2025.12.18. -
50. évfordulót ünnepeltek
Fennállásának 50 évfordulóját ünnepelte szerdán a Székesfehérvári SZC Bugát Pál Technikuma. A jubileumi gálán egy jövőbeli felújításról is szó esett.
2025.12.18.
A gyorsabb vonatokért - negyed órával csökkenhet 2013-ban a menetidő a fővárosig
Egyedüléllő technológiával kezdődött a Martonvásár és Tárnok közötti vasúti pálya cseréje: egy 177 m hosszú, 692 tonna tömegű RU-800 S típusú vágányátépítő gép végzi a munkát. Az átépített vágányon a vonalszakasz sebességének 160 km/h-ra való növelése a cél. Az átépítéssel lehetővé válik a 22,5 tonnás tengelyterhelés bevezetése is, a menetidő pedig 15 perccel rövidebb lesz Budapest-Kelenföld és Székesfehérvár között. A teljes beruházás 2013 végén készül el.
A cikkben VIDEÓ található!
2011.07.04. 06:32 |
Megkezdődtek a Tárnok-Martonvásár vasúti szakasz felújítási munkálatai. Egy eddig ritkán használt módszerrel, úgynevezett nagygépes technológiával végzik a vágányépítést. A 177 méter hosszú gépnek köszönhetően naponta másfél kilométernyi vasúti pálya újul meg, úgy, hogy közben nem kell korlátozni a vasúti forgalmat.
A felújítás Magyarországon, egy eddig ritkán használt módszerrel, az ún. nagygépes technológiával történik. Egy 177 m hosszú, 692 tonna tömegű RU-800 S típusú vágányátépítő gép végzi a munkát. Az RU-800 S a világon az első gép, mellyel az átépítés folyamatosan végezhető, így minimálisra csökkentve a vasúti közlekedés forgalomkorlátozását. Az RU-800 S folyamatos működésű vágányátépítő gép, integrált ágyazatrostálóval és új ágyazat beépítéssel. A gép felbontja a régi síneket és vasbeton aljakat, új aljakat fektet le és befűzi az új síneket. A 177 m hosszú szerkezet 10 órás műszakban akár 2000 m sínpálya kicserélését képes elvégezni. A bontott aljakat rögtön vasúti kocsira rakja, az újakat szintén vagonról építi be.

Az RU-800 S a világon az első gép, mellyel az ágyazatrostálás és vágány átépítés folyamatosan végezhető, a vágányzárak minimális időre való csökkentésével, a hálózatüzemeltető kívánalmainak megfelelően.
Az átépített vágányon a vonalszakasz sebességének 160 km/h-ra való növelése a cél. Az átépítés következtében lehetővé válik a 22,5 tonnás tengelyterhelés bevezetése is, a menetidő pedig 15 perccel rövidebb lesz Budapest-Kelenföld és Székesfehérvár között. A teljes beruházás 2013 végén készül el.