-
CSÁO Karácsony
Átadták azokat az adományokat, amelyeket a Hétvezér Általános Iskolában és a Széna Téri Általános Iskolában gyűjtöttek a székesfehérvári Családok Átmeneti Otthona (CSÁO) számára. Az adományátadáshoz csatlakozott a Székesfehérvári Szegényeket Támogató Alapítványon keresztül a Székesfehérvári Szakképzési Centrum Deák Technikuma is.
2025.12.15. -
Szertelen Ifjúság
A Szertelen Ifjúság elnevezésű drogprevenciós program második, őszi ütemében 12 önkormányzati, alapítványi és egyházi fenntartású iskola 1039 diákja kapott naprakész ismereteket a drogfüggőséggel, s annak súlyos következményeivel kapcsolatban.
2025.12.15. -
Mától minden nap nyitva tartanak az udvarok
Ezen a héten minden nap nyitva tart a Püspöki Palota Adventi Udvara és a Városháza Díszudvara. A helyszíneken többek között a Fehérvári Kézművesek Egyesületének tagjai kínálják minőségi termékeiket.
2025.12.15. -
Szalóki Ági érkezik Fehérvárra
Évzáró különkiadással készül az SZKKK Dúdoló és Csicsergő foglalkozása: december 17-én, szerdán 10 órától Szalóki Ági Babakoncertje varázsolja el az apróságokat a Felsővárosi Közösségi Házban.
2025.12.15.
50 éves az M7 Bistro - jubileumát ünnepli a hazai road culture élő emlékműve
Az M7 Bistro úttörő szerepet vállalt a hazai autópályás gasztronómia megteremtésében.
Az elmúlt öt évtizedben ugyanazon család keze alatt működött és fejlődött ez a hely, ami rendkívüli tény önmagában is. Ez az 50 év rengeteg történetet, emléket rejt, egy olyan örökség ez, amelyen keresztül bepillanthatunk a magyar gasztronómia, a mobilitás, a társadalmi változások és egy család kitartó munkájának kulisszatitkaiba.
A jubileumi ünnepségen Horváth Miklós Csaba kiemelte, hogy Székesfehérvár nemcsak a történelmére és gazdasági sikereire lehet büszke, hanem azokra a dinasztiákra is, akiknek neve összeforrt a történelem során a város fejlődésével. Ilyen a Szakály család is, akik nélkül - a Viniczai családhoz hasonlóan - elképzelhetetlen lenne a város gasztronómiája. Hozzátette, hogy az M7 Bistro most már hozzátartozik Fehérvár történelméhez, hiszen nagyon sokan ismerik ezt a helyet és látogatják kisebb-nagyobb rendszerességgel.
Az elmúlt 50 év kapcsán Szakály Antal, az étterem megálmodója idézte fel a kezdeteket.
Elmondta, hogy a Fejér Megyei Vendéglátóipari Vállalatnál volt értékesítési osztályvezető, amikor bejött hozzá a Takács Jenő igazgató, hogy készítsen egy technológiai tervet arra vonatkozóan, hogy mit áruljanak az M7-es mentén? Így jött létre a hazai road culture egyik első étterme.. Szakály Antal először amerikai filmekből próbált tájékozódni, hogy milyen ételeket érdemes kínálni a megfáradt utazóknak, végül készített egy tervet, és felvázolt egy olyan technológiát, aminek segítségével gyorsan és praktikusan ki lehet szolgálni a vendégeket. Ennek alapján elkészültek a műszaki tervek, megindult a kivitelezés, mindez 1973-74 telén történt. 1975 augusztus 1-jén az üzlet meg is nyithatott. Szakály Antal ekkor még a vállalati központban dolgozott, 1984-től azonban már ő lett az üzlet vezetője.
"Egy nagyon jó csapattal dolgozhattam, és úgy éreztem, hogy életem csúcsát értem el, mert nagyon tetszett az a fajta vendéglátás, ami itt történt és hihetetlenül jó vendégeink voltak. Törzsvendég volt például a teljes Omega együttes, itt lettünk barátok Mecky-vel, Mihály Tomival, Benkő Lacival" - idézte fel legszebb emlékeit Szakály Antal, akitől fia, Szakály Attila vette át a birodalmat 2011-ben. Attila racionalizálta az üzlet működését, és ingatlan bérbeadással is stabilizálta a cégeit a KFC-vel és a Spar-ral kötött megállapodásnak köszönhetően.
A fél évszázados ünneplés kapcsán kvantitatív és kvalitatív kutatást is készítettek az autópályás vendéglátásról, a magyarok utazási szokásairól, emlékeiről és a hazai „road culture”-ről. Az eredményeket a Kantar Hoffmann kutatócég képviseletében Perjés Tamás ismertette.
A fehérváriak 57% ismeri az M7 Bisztrót, mintegy 13% jelenleg is jár a bisztróba, 23% pedig régebben járt itt.
Az 50 éves múlt a többség szerint pozitívan befolyásolja a hely megítélését, így a hely nagy presztízzsel bír. A Kantar Hoffmann kutatásából kiderül az is, hogy az emberek elsősorban finom ízeket, minőségi alapanyagokból készült ételeket és tisztaságot várnak az éttermektől, melyeket összességében a fehérváriak 60%-a látogat legalább havonta. Az árak is meghatározóak az étteremválasztás során: 3000 Ft-nál többet kevesen fizetnek ki szívesen egy ebédmenüért vagy egy főételért. 33% vásárol készételt elvitelre, 55% rendel házhoz – ez utóbbinál a Foodora a legtöbbek által használt házhozszállító.
Az ünnepségen részt vett a Costes csoport képviseletében Tóth-Harsányi Kornél is, aki az M7 Bistro-val való közös munkáról és a gasztronómiai tudás átadásáról beszélt.