-
Nemzeti Gyásznap
November 4-én, a nemzeti gyásznapon, az 1956-os forradalom és szabadságharc elfojtásának, a szovjet csapatok egykori bevonulásának 69. évfordulóján országszerte megemlékeznek a forradalom áldozatairól. Kedden 18 órakor misével, majd utána 19 órakor mécsesgyújtással emlékeznek Fehérváron az Országalmánál, az 56-os forradalom és szabadságharc mártírjaira.
2025.11.04. -
A gyrosokat ellenőrzik
Az élelmiszer-higiéniai és élelmiszer-biztonsági előírások betartása, a nyomonkövethetőség biztosítása és a megfelelő konyhatechnológia alkalmazása érdekében a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) országos ellenőrzést rendelt el a gyrost árusító éttermekben és büfékben - közölte a hatóság hétfőn az MTI-vel.
2025.11.03. -
Óraátállítás vasárnap hajnalban
2025-ben a téli időszámítás október 26-ára virradó éjjel kezdődik. Ez azt jelenti, hogy vasárnap hajnali 3 órakor egy órával vissza kell állítani az órákat 2 órára, így ezen az éjszakán egy órával többet alhatunk.
2025.10.24. -
Éjszakai forgalomkorlátozás lesz szombaton és vasárnap az M7-esen
Éjszakai forgalomkorlátozás mellett folytatódik hétvégén az új velencei gyalogos híd építése. 2025. október 18-án, szombaton 22 órától lezárják az M7-es autópálya Balaton felé vezető oldalát a 44-es és a 46-os km-ek között, várhatóan vasárnap 12 óráig.
2025.10.17.
45,5 milliárd forintos közútfejlesztés a Közép-dunántúli régióban
A Kormány a héten döntött több mint 1000 milliárd forint út– és közlekedésfejlesztésről döntött. A döntés része és első lépése az Új Magyarország Fejlesztési Terv hét éves közlekedésfejlesztési koncepciójának, melynek célja az élhetőbb, gyorsabban és kiegyensúlyozottban fejlődő Magyarország megteremtése. A Közép-dunántúli régióban 45,5 milliárd forintért 10 út épülhet, illetve újulhat meg több mint 100 kilométer hosszan. A támogatott projektek között nem szerepel a 81-es út szélesítése, ellenben a perkátai elkerülő út megépítése és a Csóri út teljes felújítása igen. A Veszprém megyei elnök vezette testület 6 Veszprém megyei, 1 Komárom Esztergom megyei és 3 Fejér megyei projektet támogatott.
2007.08.10. 07:30 |
A Kormány a héten döntött több mint 1000 milliárd forint út– és közlekedésfejlesztésről döntött. A döntés része és első lépése az Új Magyarország Fejlesztési Terv hét éves közlekedésfejlesztési koncepciójának, melynek célja az élhetőbb, gyorsabban és kiegyensúlyozottban fejlődő Magyarország megteremtése. A Közép-dunántúli régióban 45,5 milliárd forintért 10 út épülhet, illetve újulhat meg több mint 100 kilométer hosszan. A támogatott projektek között nem szerepel a 81-es út szélesítése, ellenben a perkátai elkerülő út megépítése és a Csóri út teljes felújítása igen. A Veszprém megyei elnök vezette testület 6 Veszprém megyei, 1 Komárom Esztergom megyei és 3 Fejér megyei projektet támogatott.
A 8-as út kiemelt jelentőséggel bír a Közép–dunántúli régió megközelíthetőségének és gazdasági fejlődésének biztosításában, ugyanis a térség egyik legfőbb kereskedelmi útvonala. Az út további fejlesztése elengedhetetlenül szükséges a térség tőkevonzó képességének növeléséhez, ezért stratégiai fontosságú a 8-as út teljes hosszának gyorsforgalmi úttá történő kiépítése.
Az összességében mintegy 80 kilométeres hosszon megvalósuló fejlesztés érinti a Márkó–Ajka közötti szakaszt és Ajka–Veszprém megye határát; mintegy 30 kilométeren, a Veszprém–Várpalota szakaszon és a Csóri úton valósulhat meg az út burkolatának megerősítése, emellett pedig a 8-as és a 72-es út kereszteződésében különszintű csomópontot alakítanak ki.
Fejér megye
62.sz főút Budapest–Nagykanizsa vasúti korrekciója között;
62.sz. főút Perkáta elkerülő;
8.sz. főút 11,5 tonnás megerősítés, fejlesztés Székesfehérvár–Veszprém között 9+020-11+766km;
Komárom–Esztergom megye
Komárom elkerülő szakasz az 1-es és 13-as sz. közutak között;
Veszprém megye
71.sz főút elkerülő;
8. sz. főút Márkó–Ajka között (3 szakasz);
8.sz. főút Ajka–Veszprém megyehatár;
8.sz. főút Veszprém–Várpalota burkolat-megerősítés 32+000-57+100 km között;
82.sz.főút átkötése a 8.sz. főútra (Gyulafirátót térsége);
8-72.sz főút különszintű csomópont kialakítása;
A 8-as út kiemelt jelentőséggel bír a Közép–dunántúli régió megközelíthetőségének és gazdasági fejlődésének biztosításában, ugyanis a térség egyik legfőbb kereskedelmi útvonala. Az út további fejlesztése elengedhetetlenül szükséges a térség tőkevonzó képességének növeléséhez, ezért stratégiai fontosságú a 8-as út teljes hosszának gyorsforgalmi úttá történő kiépítése.
Az összességében mintegy 80 kilométeres hosszon megvalósuló fejlesztés érinti a Márkó–Ajka közötti szakaszt és Ajka–Veszprém megye határát; mintegy 30 kilométeren, a Veszprém–Várpalota szakaszon és a Csóri úton valósulhat meg az út burkolatának megerősítése, emellett pedig a 8-as és a 72-es út kereszteződésében különszintű csomópontot alakítanak ki.
Fejér megye
62.sz főút Budapest–Nagykanizsa vasúti korrekciója között;
62.sz. főút Perkáta elkerülő;
8.sz. főút 11,5 tonnás megerősítés, fejlesztés Székesfehérvár–Veszprém között 9+020-11+766km;
Komárom–Esztergom megye
Komárom elkerülő szakasz az 1-es és 13-as sz. közutak között;
Veszprém megye
71.sz főút elkerülő;
8. sz. főút Márkó–Ajka között (3 szakasz);
8.sz. főút Ajka–Veszprém megyehatár;
8.sz. főút Veszprém–Várpalota burkolat-megerősítés 32+000-57+100 km között;
82.sz.főút átkötése a 8.sz. főútra (Gyulafirátót térsége);
8-72.sz főút különszintű csomópont kialakítása;
