30-as járatként közlekedik majd a 16A - a szám változik és bővül az útvonal

A 16A vonal meghosszabbításával és hurokjárattá alakításával Szárazrét és Feketehegy is átszállás nélkül el tudja majd érni a kórházat. A vonal bevezetésével a 16A járat 30-as járatként működik tovább és sokkal több embert szolgáhat majd ki. A napokban több Facebook oldalon az utazókat megtévesztően írnak a menetrend változásról.
2017.04.21. 11:48 |
30-as járatként közlekedik majd a 16A - a szám változik és bővül az útvonal

A 32-es vonal körjárattá alakítva beköthető a Nagyszombati utca Kassai u. és Zsolnai u. közötti szakasz a közösségi közlekedésbe. Átszállás nélküli kapcsolatot kap a 32-es vonal meglévő vonzáskörzetével a kórház, Pozsonyi utca, Fiskális út, Nagyszombati utca területe. A járatok naponta óránként közlekednek mindkét irányba 32K és 32V néven, a 32-es járat jelenlegi menetrendjével közel egyező időpontban.

A Bregyó közi Atlétikai Sportközpont nem rendelkezik közösségi közlekedési kapcsolattal, ami sokakat gátolhat abban, hogy ellátogasson oda. Nekik is jelent megoldást a 39K és 39V jelű, egymással ellenirányban közlekedő körjárat. A Várkörút felújítása alatt érkeztek pozitív jelzések, hogy a felsővárosiak örülnek a közvetlen piac és autóbusz-állomás kapcsolatnak. Ez a vonal az előbbieken kívül a kórházat is érinti.

A 16A vonal meghosszabbításával és hurokjárattá alakításával Szárazrét és Feketehegy is átszállás nélkül el tudja érni a kórházat. A vonal a vasútállomástól indul és a kórháztól a 16A útvonalán, majd az uszodától a 37-es útvonalán tesz egy hurkot a Kőrösi és Rába utcán. A vonal decentruma a vasútállomás, ezért kapta a 30-as számot. A vonal bevezetésével a 16A járat 30-as járatként működik tovább.

A járatbővítés összességében éves 323 ezer kilométernyi pluszteljesítményt jelent, ami 180 millió forintos többletforrást igényel, melyet Székesfehérvár Önkormányzata finanszíroz. A hálózatbővítéssel éves szinten összesen 3.712.835 kilométert teljesítenek a helyi járatos autóbuszok.

A KNYKK Zrt. megbízásából készített utas-elégedettségi felmérés szerint sokan panaszkodtak a szabadnapi alacsony járatsűrűségre. A 11A, 12A, 14, 22, 24, 36 vonalak éppen ezért szabadnap délelőttönként összesen 96 új járatot kapnak.
Korábbi részletes cikkünket ITT olvashatják a menetrend bővítésével kapcsolatban!