-
Hulladékszállítás húsvétkor
A hulladékszállítás rendje nem, de az ügyfélszolgálat és a hulladékudvarok nyitvatartása változik húsvétkor. A Depónia a lakossági hulladékszállítást 2024. március 29-én, pénteken és 2024. április 1-én, hétfőn is a megszokott ürítési rend szerint végzi. A kukákat a szokásos rend szerint reggel 6 óráig kell kihelyezni.
2024.03.28. -
Parkolás húsvétkor
2024. március 29-én péntektől egészen 2024. április 1-jén, húsvét hétfőig az I.,II. és III. övezetben díjmentes lesz a parkolás Székesfehérváron. A történelmi belvárosba, ami kiemelt parkolási zóna ezen időszak alatt is csak engedéllyel lehet behajtani és a parkolásért is díjat kell fizetni! Az ingyenes parkolásról mindenki értesül, aki parkolójegyet szeretne váltani, ebben az időszakban nem működnek a parkolóautomaták a városban.
2024.03.27. -
Bővül a biohulladék-gyűjtés
2024. április 1-től Székesfehérváron két további körzetben - Ybl Miklós és a Királykút lakónegyedben - is elindul a konyhai zöld- és élelmiszerhulladékok házhoz menő gyűjtése. A gyűjtés módjáról és a hulladékgyűjtő edénybe helyezhető hulladékok típusairól ITT tájékozódhatnak!
2024.03.26. -
Áramszünet lesz több utcában
Az E.ON tájékoztatása szerint március 25-én, 26-án, valamint 27-én és 28-án, hétfőn, kedden, szerdán és csütörtökön áramszünetre kell számítani Székesfehérvár egyes utcáiban. Az érintett területeken kérik a lakosság megértését.
2024.03.22.
Újfajta közlekedési tábla Székesfehérváron, a déli összekötő út mentén
A Belváros felé továbbhaladó tehergépjárművek és autóbuszok mozgását szabályozza majd ez a Sárkeresztúri úti és Juharfa utcai körforgalomban.
Naponta akár többszáz autó és tehergépjármű kerülheti el a Belvárost azzal, hogy a Sárkeresztúri útról közvetlen átkötés létesült a Seregélyesi út felé. A déli összekötő út – az engedélyeztetést követően – várhatóan április közepétől használható majd.
A régóta várt beruházás többmilliárdos költségkerete több forrásból állt össze, valamint nagyszabású átalakításokra – területek és épületek megvásárlására, sőt több esetben elbontására – volt szükség. Eközben elindultak az előkészítő pályáztatási eljárások, többek között az engedélyezési és kiviteli tervek elkészítésére, és a HÉSZ módosítása is megtörtént.
A Sárkeresztúri út – Juharfa utcai csomópontnál a tervező több változatot vizsgált – a nagy tehergépjárművek vonatkozásában – a Juharfa utcáról a Belváros felé kanyarodás kapcsán.
Az első, hogy a tervezetteken túl még egy lakóházat ki kellett volna sajátítani és elbontani. Ha pedig eltolták volna a körpályát a Juharfa utca irányába, akkor szinte egyenesen át lehetett volna menni a városból kivezető irányba, ami közlekedésbiztonsági szempontból lenne nagyon aggályos.
Az út mellé – így ebbe a körforgalomba is – kikerültek a forgalmat szabályozó táblák, köztük egy újfajta is, amilyennel eddig nem találkozhattak a fehérvári közlekedők. A kék alapú közlekedési táblán fehér nyilak mutatják a déli összekötő útról a város felé menő tehergépjárműveknek, illetve autóbuszjáratoknak, hogy ők először a körforgalomban körbehaladva, ennek az ívnek a megtételét követően kanyarodhatnak a Belváros irányába.
Az előzetesen végzett forgalomelemzésből az derült ki, hogy minimális az a nehézforgalom, aminek itt a város felé kell kanyarodnia: a benzinkútra érkező szállítások és a Chemikal telephely kiszolgálása érintett benne. Az összes Szárcsa utcai vállalkozás kisebb tehergépkocsival szállít, az Új Váralja sor és a környező többi terület pedig az új feltáró útról, a lakóterületek elkerülésével kap majd útkapcsolatot a déli összekötő útnak köszönhetően.