-
Hulladékszállítás húsvétkor
A hulladékszállítás rendje nem, de az ügyfélszolgálat és a hulladékudvarok nyitvatartása változik húsvétkor. A Depónia a lakossági hulladékszállítást 2024. március 29-én, pénteken és 2024. április 1-én, hétfőn is a megszokott ürítési rend szerint végzi. A kukákat a szokásos rend szerint reggel 6 óráig kell kihelyezni.
2024.03.28. -
Parkolás húsvétkor
2024. március 29-én péntektől egészen 2024. április 1-jén, húsvét hétfőig az I.,II. és III. övezetben díjmentes lesz a parkolás Székesfehérváron. A történelmi belvárosba, ami kiemelt parkolási zóna ezen időszak alatt is csak engedéllyel lehet behajtani és a parkolásért is díjat kell fizetni! Az ingyenes parkolásról mindenki értesül, aki parkolójegyet szeretne váltani, ebben az időszakban nem működnek a parkolóautomaták a városban.
2024.03.27. -
Bővül a biohulladék-gyűjtés
2024. április 1-től Székesfehérváron két további körzetben - Ybl Miklós és a Királykút lakónegyedben - is elindul a konyhai zöld- és élelmiszerhulladékok házhoz menő gyűjtése. A gyűjtés módjáról és a hulladékgyűjtő edénybe helyezhető hulladékok típusairól ITT tájékozódhatnak!
2024.03.26. -
Áramszünet lesz több utcában
Az E.ON tájékoztatása szerint március 25-én, 26-án, valamint 27-én és 28-án, hétfőn, kedden, szerdán és csütörtökön áramszünetre kell számítani Székesfehérvár egyes utcáiban. Az érintett területeken kérik a lakosság megértését.
2024.03.22.
További vizsgálatok lesznek a Balatoni úti töltésnél - megerősítik a felüljárót is
Székesfehérvár egyik legfontosabb gyűjtőútjának felüljáró szakaszán még további fúrásokra lesz szükség a pontos állapotmeghatározáshoz.
Elkészült a Balatoni úti töltés vizsgálatának elemzése. A szakemberek jelentős állagromlástól tartó jelzései nyomán még tavaly novemberben végeztetett az önkormányzat speciális izotópos és röntgenes vizsgálatot.
Tavasszal megkezdik a lezárt Vásártéri úti felüljáró megerősítését.
Az országos főúthálózat része, és Székesfehérvár közlekedésében is kulcsszerepet játszik a Balatoni út. A megemelkedett gépjárműszám, a rendkívül nagy forgalom és a korábban beültetett, majd kivágott nyárfasor miatt süllyedések alakultak ki. Az 1930-as évek végén épült töltésen a felgyorsult állagromlás felmérésére szeizmikus vizsgálatokat és földradaros méréseket végeztek el. A teljes rezgésmentesség biztosítása mellett folyt speciális vizsgálatok eredményeinek kiértékelése is megtörtént az elmúlt időszakban. Meghatározásra kerültek azok a kritikus helyek, ahol részletes fizikai vizsgálatok is szükségesek. Ezek fúrásokkal és nagyobb felületű feltárásokkal történnek majd a kisebb forgalmú nyári időszakban, mivel ezek idejére félpályás lezárásokkal kell számolni. Ezek alapján a vizsgálatok alapján lehet majd a töltés megerősítésének módját, az alkalmazott technológiákat és anyagokat meghatározni, valamint a pontos műszaki tartalom ismeretében kiírni a közbeszerzési eljárást a munka elvégzésére.
A tavasz folyamán burkolati beavatkozások, kátyúzások történnek majd, hogy a felszíni csapadék ne szivároghasson a töltés belsejébe, így kizárva a további állagromlásokat.
Ettől az időszaktól a tehergépjárművek közlekedésének korlátozásával is számolni kell, a megengedett legnagyobb össztömeg meghatározása, illetve az előjelző táblarendszer tervezése folyamatban van.
A Vásártéri úti felüljáró is le van zárva tavaly óta, mivel itt is jelentős süllyedéseket vettek észre a szakemberek. A statikai vizsgálatok alapján komoly műszaki beavatkozásra van szükség, amely magában foglalja a Vásártéri úti felüljáró szerkezetének és a Balatoni úti csatlakozásnak a megerősítését: a töltés injektálásos, habbeton-kitöltéses megerősítést kap.
A Vásártéri úti felüljáró hídfőjénél a megerősítési munkák előkészítése ősszel megtörtént, a MÁV Zrt-től várja a kivitelező a vasúti területre történő belépésre az engedélyt, mivel a töltés megerősítését a vasúti pálya felőli rézsűről lehet részben elvégezni. A munkák az időjárás függvényében legkésőbb tavasszal megkezdődnek.