-
Elkészült az új kishíd
December 17-én, szerdán reggel nyitják meg a gépjármű-, és a gyalogos forgalom előtt az útszakaszt. Az Aradi utca veszprémi vasútvonal melletti szakaszán található csőátereszt korábban állagromlás miatt biztonsági okokból kellett lezárni a gépjárműforgalom elől, majd bontási és építési munkák alatt gyalogosan sem lehetett használni azt.
2025.12.16. -
Ünnepi nyitvatartás a Széphőnél
A Széphő Zrt. ügyfélszolgálat decemberi és januári nyitvatartási ideje módosul az ünnepek alatt. Az új évben az első nyitvatartási nap január 5-e hétfő lesz.
2025.12.15. -
Feloldották a látogatási tilalmat
Feloldották mától az egy hete, december 8-án bevezetett, ideiglenes látogatási tilalmat a Hosszúsétatéri Idősek Otthonában, így a hozzátartozók újra látogathatják az otthon lakóit. A korlátozás bevezetésére a jelentős számú megbetegedés miatt volt korábban szükség.
2025.12.15. -
Elkészült a Palánkai utca
A Polgármesteri Hivatal Közlekedési Irodájának tájékoztatása szerint elkészült a Palánkai utca burkolatfelújítása, sikeresen lezajlott a műszaki átadás-átvételi eljárás, így minden forgalomkorlátozást feloldottak.
2025.12.12.
Tájékoztatás közbeszerzési eljárásról
Székesfehérvár Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala ezév elején – még a koronavírus-járványt megelőző időszakban – indított gépjármű-beszerzésekre vonatkozó közbeszerzési eljárást. A korábbi gyakorlatnak megfelelően 4-5 évente, a sok futott kilométer miatt, illetve biztonsági – sőt, ebben az esetben már a fenntarthatósági-környezettudatossági – kérdésekre is tekintettel kezdődött meg a városvezetők gépjárműveinek cseréje.
A közbeszerzési eljárást megindító felhívás 2020. január 30. napján jelent meg a Közbeszerzési Értesítőben, az ajánlattételi határidő február 19-én járt le – összesen hat ajánlat érkezett be.
Sajnos az időközben bekövetkezett rendkívüli helyzetben, a közbeszerzésekre vonatkozó jogi szabályozás miatt már nem lehetett a lezárt eljárásból visszalépni, mégha a járványidőszak a gépjárművek szállításának dátumában okozott is csúszást.
A közbeszerzési eljárás során beszerzett négy gépjármű (1 db Toyota Camry hybrid és 3 db Ford Mondeo hybrid) becsült értéke 40 millió Ft volt, a végleges ár ennél jelentősen kedvezőbb lett, 10 millió forinttal alacsonyabb áron zárult a beszerzés.
Ezzel az eljárással párhuzamosan a korábbi polgármesteri használatú Volkswagen Passatot 4,2 millió forintért értékesítette a Hivatal, míg két alpolgármesteri Ford Mondeo gépkocsi értékesítés alatt áll 3,5-3,5 millió forintért, valamint egy alpolgármesteri használatban állt 5 éves Volkswagen Jettát a városi főépítész kapott használatba (az általa korábban vezetett 7 éves Volkswagen Jetta értékesítés alatt áll 2,5 millió forintért).
A fentiekből látható, hogy a használt gépjárművekből összesen 13,7 millió forint bevétel keletkezik, azaz a négy új gépjárművet a Polgármesteri Hivatal összességében 16,3 millió forintos ráfordítással szerezte be. A gépjárművek természetesen a város tulajdonát képezik.