-
Márai Sándor nyomán
Aki a világ fölé hajolt egyszer címmel zenés irodalmi műsort adnak a Ciszterci Szent István Gimnázium diákjai. A Márai Sándor nyomán bemutatásra kerülő előadás december 7-én, vasárnap 19.00 órakor kezdődik a Hetedhét Játékmúzeumban.
2025.12.05. -
A lélek textúrái
Utamra hulló színeim... címmel Fodor Orsi dekorfal designer alkotásaiból nyílik kiállítás december 7-én, vasárnap 17 órakor az Öreghegyi Közösségi Házban. A nemzetközileg elismert tervező és kivitelező tárlatát Kocsis Noémi író, újságíró ajánlja a közönség figyelmébe.
2025.12.05. -
A koronázóbazilika titkai
A Városháza Dísztermében mutatták be Szabó Zoltán építészettörténész koronázóbazilikáról szóló két újabb kötetét.
2025.12.05. -
Aranyat érő beszélgetések
Városunk kulturális életének egyik kimagasló tehetsége volt az Aranybulla Könyvtárban Bokros Judit vendége. Ferenczy-Nagy Boglárka az Aranyat érő beszélgetések keretében mesélt életútjáról, jövőbeni terveiről.
2025.12.05.
Prométheusz – Új bemutatóval készül a Balett Színház
Új bemutatóval indítja a 2022-es évet a Székesfehérvári Balett Színház. A Prométheusz táncszínházi est kapcsán Lehrner Zsolt alpolgármester felidézte a város kulturális életéből A leláncolt Prométheusz darabot, a Videoton Színpad emlékezetes előadását az 1980-as évekből.
Közel negyven év után ismét megjelenik a színpadon a görög mitológia ismert alakja, aki ellopta a tüzet az embereknek.
A február 27-i bemutatón Beethoven zenéje szólal majd meg, akinek a Prométheusz teremtményei című balettzene volt a zeneszerző első találkozása a színpaddal. Az alpolgármester örömét fejezte ki, hogy a nemzetközi irány mentén haladva egy-egy táncesten a premierdarab mellett már meglévő alkotásokat is láthat a közönség. A hónap végén a Carmen-esten a már színpadra vitt Szeszély című darab is újra látható lesz.
Alexander Ekman 2006 nyarán, a barcelonai IT Dansa közreműködésével alkotta meg a Szeszély című, humorral telített darabot emberekről, akik szakadatlan küzdenek a beilleszkedéssel, és folyton racionálisan igyekeznek viselkedni. Hogyan próbáljuk fenntartani ép elménk látszatát még akkor is, mikor legbelül az őrület kerülget bennünket? A mű egésze való életből vett, változatos szituációkat mutat be, vette át a szót Egerházi Attila, a Székesfehérvári Balett Színház igazgatója beavatva az újságírókat a kulisszatitkokba hozzátette:
„Ekman a próbákat nézve döbbent rá, hogy egy különös musicalt sikerült alkotni, mely sötét és szomorú. Valójában nem eldönthető, hogy nevetni kellene-e, vagy sem. Humoros, de nem igazán vicces. Szomorkás, mégsem annyira szomorú. Élvezetes, ám mégsem annyira kellemes.”
A Prométheusz teremtményei című balettzene volt Beethoven első találkozása a színpaddal az 1800-as évek legelején. „Beethoven zenéje izzik, mint a tűz. A tűz olyan szimbólum, amely jól kifejezi az ember vágyát a fényre és az ismeretlen megismerésére. Az én értelmezésemben Prométheusz antihős. Ez a helyzet tragikomikus elemeket visz a történetbe, és a balett egyfajta burleszkké alakul.”– vallja a balett koreográfusa.
Az idei év terveiről Egerházi Attila elmondta, áprilisban a Bartók-fesztivál keretében a Művészetek Palotájában Boban Marković zenekarával lépnek közösen színpadra a Parádé című előadáson a fehérvári balettművészek. A tavaszi hónap végén az Aranybulla összművészeti produkciójában láthatóak majd, és tavasszal a Vörösmarty Színházban látható lesz még a Hattyúk tava, az Aladin és a Pillangók is.
A leghamarabb azonban február 27-én, vasárnap 19 órakor találkozhatnak a balett színház társulatával a nézők Székesfehérváron.
A bemutatót megelőzően, 18.15-től Egerházi Attila igazgató közönségtalálkozót tart a Vörösmarty Színház földszinti nézőtéri büféjében.
Az előadásokra jegyek kaphatók az Alba Regia Szimfonikus Zenekar pénztárában, a Vörösmarty Színház előcsarnokában (Székesfehérvár, Fő utca 8.), valamint a www.jegy.hu oldalon.
