Osu 1. - megnyílt Mounier Noémi fotókiállítása a Köfém Művelődési Házban

Mounier Noémi Osu 1. című fotókiállítása nyílt meg csütörtökön a Köfém Művelődési Házban. Az alkotó nem csak sportként tapasztalta meg a karatét, hanem olyan lehetőségként, amelyben a test ereje és a lélek csendje találkozik. A kiállítás szeptember 27-éig látogatható.
2025.09.05. 07:34 |
Osu 1. - megnyílt Mounier Noémi fotókiállítása a Köfém Művelődési Házban

Mounier Noémi a 2024-es Fehérvár Szalon díjazottja volt Újházi Péter és Bauer István festőművészek társaságában.

Az alkotó így fogalmazza meg ars poetikáját: "Én magam nagyon nem kedvelem a művészi, vagy más néven alkotó fotográfia és az alkalmazott, vagy más néven szolgáltatói fotográfia között húzódó szakadékot". A kiállítás címe, az "OSU" a japán karate és egyéb harcművészetek egyik legfontosabb és leggyakoribb kifejezése. Valódi jelentése a kínai oshi shinobi kifejezésből ered, ami annyit tesz: "nyomni" és "türelem", vagyis "kitartani a nyomás alatt is".

Mounier Noémi fotósként négy éve dokumentálja a Pagoda Shibu Dojo életét. "A karatéban számomra nem pusztán a mozdulatok szépsége fontos, hanem az a láthatatlan energia, amely a koncentrációban, a fegyelemben, a küzdelemben és a nyugalomban egyszerre megmutatkozik" - vallja. A tárlatnyitó előtt Budán Dávid vezetésével a Hungarian Kyukushin Karate Pagoda Shibu szakosztály tanulói tartottak bemutatót.

A tárlatnyitón Lehner Zsolt alpolgármester kiemelte, hogy "a fotó a pillanat megörökítésének művészete, képes átadni az emberi érzelmek széles skáláját, egy egész világot nyitva meg a néző előtt a színek, formák és történetek révén". Szólt arról is, hogy a Kjokushin karaténak a fizikai képességek fejlesztése mellett célja a test és lélek harmóniájának az elérése: ezen két ág összeforrásának lehetünk tanúi Mounier Noémi sportfotóin. Az alpolgármester hozzátette, hogy a mai kiállításon nem csak a fotóirányzatok között húzódó szakadékon sikerül átjutnia a látogatónak, hanem a sport és művészet összetartozásának is tanúi lehetünk a képek által.

A megnyitón Taskovics Dorka fotográfus, egyetemi oktató is köszöntötte a megjelenteket, feltéve az egyik legfontosabb kérdést, azt, hogy miért is nyomjuk le az exponáló gombot? Válaszában kifejtette, hogy valójában ezáltal az ember saját magához kerül közelebb. Hozzátette, hogy az egyetemi fotográfiai képzésben is azt tartja fontosnak, hogy a tanítványait segítse önmagukat megismerni.