MEKH: használjuk a telefonos és online ügyfélszolgálatokat!

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal felhívja az energia- és közműszolgáltatásokat igénybe vevő felhasználók figyelmét, hogy lehetőség szerint a telefonos, az írásos, illetve az online ügyintézést használják, és így tartsák a kapcsolatot a szolgáltatókkal.
2020.03.16. 14:52 |
MEKH: használjuk a telefonos és online ügyfélszolgálatokat!
Számos közműszolgáltató döntött, dönt úgy a napokban, hogy tekintettel az egészségügyi veszélyhelyzetre, az ügyfelek és a munkatársak egészsége és biztonsága érdekében személyes ügyfélszolgálatait ideiglenesen felfüggeszti. Az óvintézkedések ellenére a szolgáltatók világos célja, hogy továbbra is zavartalanul kiszolgálják ügyfeleiket és biztosítsák a szolgáltatások zavartalan működését. 

A MEKH felhívja a fogyasztók figyelmét, hogy minden szolgáltató biztosítja ügyfeleinek a telefonos, az írásos, illetve az online elérhetőségeit ügyeik intézésére. A Hivatal javasolja, hogy amennyiben a fogyasztó szolgáltatójánál ügyet intézne vagy kérdést kíván feltenni, válassza a telefonos, az írásos vagy az online ügyintézési formát, a szolgáltató weboldalán vagy akár mobilapplikációján keresztül. 

A Hivatal kéri minden energiafelhasználó együttműködését és megértését a jelenlegi helyzetben, és javasolja, hogy a telefonos ügyfélszolgálatot elsősorban sürgős esetekben hívja, hiszen várhatóan növekedni fog a telefonos ügyintézésre várók száma, így a várakozási idő is. 

Érdemes a digitális, online felületeket, megoldásokat igénybe venni az ügyek intézése során. Ha a felhasználó még nem tette meg és lehetősége van rá, regisztráljon a háztartását ellátó szolgáltatók online felületein, ahol lehetősége van többek között:

-  mérőállást diktálni és az előző mérőállásokat ellenőrizni,

-   e-számlát igényelni,

-   számlákat, egyenleget lekérdezni,

-   online bankkártyával fizetni,

-   nyitott tételeket, lejárt tartozásokat megtekinteni,

-   adatokat módosítani,

-   számlázási, fizetési módot megváltoztatni (jelen helyzetben a Hivatal javasolja a számlák befizetését elsősorban online, bankkártyával, átutalással vagy csoportos beszedéssel teljesíteni, elkerülve a csekkes befizetést),

-   részszámla értékét módosítani,

-   névátírást kezdeményezni,

-   a tervezett üzemszünetekről értesítést kapni.

A felhasználóknak továbbra is lehetőségük van a szolgáltatókat írásban, e-mailben és postai úton is megkeresni, a szolgáltató által megadott elérhetőségeken.

A naprakész információk érdekében a Hivatal javasolja, hogy a fogyasztók kísérjék figyelemmel a szolgáltatók tájékoztatásait, közleményeit!