-
Vigyázat csalók!
Az utóbbi időszak tapasztalatai alapján a csalók továbbra is próbálkoznak, itt Fejérben is, ezért különösen fontos a tudatos és körültekintő internetes vásárlás és befeketetés, hogy az ünnepi forgatagban senki ne váljon áldozattá.
2025.12.02. -
Illegális autóbontók
Vádat emelt a Székesfehérvári Járási Ügyészség azzal a négy férfival szemben, akik engedély nélkül bontottak autókat és egyikük tárolta az alkatrészeket ingatlanán. Állampolgári bejelentés alapján a rendőrök a helyszínen leplezték le őket.
2025.12.01. -
Adventi Bűnmegelőzési Pont
A Fejér Vármegyei Rendőr-főkapitányság bűnmegelőzési szakemberei az adventi időszakban személyes tanácsadás keretein belül várják a lakosokat Székesfehérvár belvárosába, hogy ezzel hívják fel a figyelmet az év végi ünnepekkel kapcsolatos veszélyekre és az áldozattá válás elkerülésének lehetőségeire.
2025.11.28. -
Tanácsok a tűzoltóktól adventre
Vasárnap megkezdődik az adventi időszak, meggyújtjuk az első gyertyát az adventi koszorún. Egyre több helyen felkerülnek a karácsonyi fények is, sőt, sokan már november végén, december elején karácsonyfát állítanak. Annak érdekében, hogy az adventi ünnepkör ne végződjön tragédiával, előzzük meg az ilyenkor jellemző lakástüzeket.
2025.11.26.
Megtalálták Kulcsár Anita halálának okát
Elkészült a részletes szakértői vélemény a Kulcsár Anita halálát okozó, idén január 19-én történt közlekedési baleset ügyében. Január 19-én délelőtt a Dunaferr női kézilabdacsapat játékosa, a női kézilabda válogatott tagja autójával haladás közben a hókásás úttesten elhagyta az útpályát és fának ütközve állt meg a Velencét Pusztaszabolccsal összekötő úton. Kulcsár Anita sérüléseibe a helyszínen belehalt. A VW Golf az ütközés után kigyulladt, teljes egészében kiégett.
A baleset ügyében kirendelt szakértők szerint a baleset bekövetkezéséért esetleges műszaki hiba okozó szerepe kizárható. A gépkocsi sebessége a baleset előtt, a balra tartó mozgás kezdetén 85-90 km/h volt. A 90-100 méteres úton a balra tartó gépkocsi legfeljebb motorfékkel lassult. A VW Golf a fának 65-70 km/sebességgel ütközött.
A szakértői vizsgálat megállapítja, hogy a gépkocsi folyamatos, kis szögű balra tartására, a letérésre, annak okára közlekedés szakértői eszközökkel válasz nem adható. A hókásás úton közvetlenül a letérés előtti megcsúszásra, stabilitás vesztésre, annak esetleges korrigálására utaló nyom nem volt. A letérés legvalószínűbb oka, vezetéstechnikai hibában keresendő.
Az igazságügyi szakértő a számított ütközési adatok, az igazságügyi orvos szakértő által megállapított sérülések, a jármű felépítése és az ütközési kísérletek alapján közlekedési szakértői kompetenciájába tartozóan megállapította, hogy a bekötött biztonsági öv esetén a halálos eredmény kialakulása nem lett volna valószínű, mert a korszerű gépkocsinál a biztonsági öv, az övfeszítő és a légzsák együttesen meggátolta volna a test előrezuhanását, a halálos sérülés kialakulását.
Olyan sérülés nem volt a vezetőn, mely szabályszerűen bekötött öv mellett, a fellépő lassulás mellett is kialakulhatott volna. A sportoló közvetlen halálát az ütközéskor elszenvedett koponyasérülés okozta.
