Mától kerékpárral is el lehet érni a Balatont Székesfehérvárról és a fővárosból is

Átadták a Budapest-Balaton kerékpáros útvonal újabb szakaszát, így Budapestről már kerékpárral is elérhető a Balaton. A Budapest-Balaton kerékpáros útvonal összesen 108,2 km hosszából a Székesfehérvár és Balatonakarattya közötti 27,4 km hosszú szakasz három részre bontva épült meg, így mostantól Székesfehérvárról a Balaton és a főváros is biztonságosan elérhető kerékpárral.
2022.08.26. 12:59 |
Mától kerékpárral is el lehet érni a Balatont Székesfehérvárról és a fővárosból is

A Budapest-Balaton kerékpáros útvonal megépülésével a kerékpározás szerelmesei és azok is, akik csak időnként használják a biciklijüket, biztonságosan és komfortosan közelíthetik meg a Balatont Székesfehérvárról, vagy akár a fővárosból.

A 108,2 km hosszú Budapest és Balaton közötti kerékpáros útvonalból a Velence és Székesfehérvár közötti szakasz 15,4 km-t ölel fel, melynek nyomvonala részben a meglévő Velencei-tó körüli turisztikai kerékpáros útvonalat követi.

A kerékpárút fontos eleme a székesfehérvári bevezetés, mely Kisfalud és a Budai úti kerékpárút között teremtett kapcsolatot. Az 1,8 km hosszú, 3,3 m széles új kerékpárúton a 7. sz. főút biztonságos keresztezése érdekében új kerékpáros aluljáró épült meg. A műszaki átadás-átvételi eljárás 2022. március 31-én zárult le, majd a hatóságok általi forgalomba helyezést követően megnyitották a kerékpárutat a forgalom számára.

A szakasz ünnepélyes átadóján ott volt Szentkirályi Alexandra, Magyarország Kormányának szóvivője, Révész Máriusz, aktív Magyarországért felelős államtitkár, Vargha Tamás, Székesfehérvár országgyűlési képviselője, Dr. Kontrát Károly, Veszprém megye 2. sz. választókerületének országgyűlési képviselője és Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgatóhelyettese.

"Végre! Ez az a kerékpárút, melynek megépítését a legtöbben várták már és az idei turisztikai szezon végére használható" – mondta Révész Máriusz. Kiemelte, hogy aki végigtekerte a szakaszokat, az láthatta, hogy festői szépségű tájakon megy keresztül az új kerékpárút, ami óriási lehetőséget jelent azoknak a településeknek is, melyeken áthalad. Felhívta a figyelmet arra, hogy a Budapest-Balaton kerékpárút az Eurovelo 14-es kerékpárút része.

Fantasztikus helyeket köt össze a kerékpárút – mondta Vargha Tamás. „Jó döntés volt, hogy nem a legegyszerűbb, legrövidebb útvonalon épült meg a kerékpárút és csodás helyeken halad keresztül. Dolgozunk azon, hogy a fehérvári szakasz is megépüljön minél hamarabb.”

Kontrát Károly is köszönetet mondott a kormánynak és a kivitelezőknek, mérnököknek a NIF munkatársainak, akik ezen a nagyon fontos beruházáson dolgoztak azért, hogy biztonságosan szép tájakon lehessen elérni a Balatont. „Bízom abban, hogy a balatoni bringakör teljes felújítása is mihamarabb elkészül.”

Szentkirályi Alexandra hangsúlyozta, hogy tavaly rekord volt a biciklizés szempontjából, hiszen az EU-n belül a harmadik legtöbbet bicikliző nemzet vagyunk, amihez nagyon jó ha társul a megfelelő infrastruktúra. Mint mondta folytatódnak a kerékpáros fejlesztések, ami a hazai turizmusnak is sokat segít.


Székesfehérvár után megépült egy önálló, 41 m hosszú kerékpáros híd a 7-8. sz. elkerülő főút felett.

Szabadbattyán külterületén a 7. sz. főúttal párhuzamosan, önálló, 3,30 m széles kerékpárutat, valamint a Sárvíz vízfolyás és a Sárvíz-malomcsatorna felett egy hidat építettek meg. A település lakott területén a helyi közúton került kijelölésre a kerékpáros útvonal.

Szabadbattyán és Kőszárhegy között a 7. sz. főúttal párhuzamos, önálló kerékpárút épült meg. Kőszárhegy lakott területén a meglévő kerékpársávokat fejlesztették forgalomtechnikai elemekkel, majd Kőszárhegy és Polgárdi települések között a 7. sz. főúttól elkülönülten, önálló kerékpárút épült ki a Polgárdi-Ipartelepek vasúti állomáshoz vezető útig.

Polgárdi és Füle települések között új, 3,30 m széles kerékpárutat, valamint 1 db vasúti átkelőhelyet építettek ki, Füle és Balatonfőkajár között szintén 3,30 m széles a kerékpárút, valamint 1 db vasúti átkelőhely épült meg, majd Balatonfőkajár lakott területén a kerékpárosok számára meglévő közút került kijelölésre forgalomtechnikai elemekkel.

Az utolsó, 1,3 km hosszú szakasz a 710. sz. főút és Balatonakarattya között van, mely már érinti Balatonakarattyát és csatlakozik a Balatoni Bringakörhöz.

Balatonfőkajár és a 710. sz. főút között új, 3.30 m széles kerékpárút, valamint 1 db vasúti átkelőhely épült ki. A szakasz csatlakozik az egyéb beruházás keretében elkészült 710. sz. főút alatti kerékpárút alagúthoz. A 710. sz. főút alatti kerékpáros átvezetést 300 m hosszon 2019 novemberében adták át.

Magyarország

  1. Negyvenezer befejezett ügy

    Megközelítette a 40 ezret a befejezett bírósági ügyek száma 2023-ban a Székesfehérvári Törvényszéken és Fejér vármegye járásbíróságain. A Székesfehérvári Törvényszéken 84 bíró és 244 igazságügyi alkalmazott dolgozik. Kedden tartotta hagyományos évértékelő összbírói értekezletét a Törvényszék.

    2024.04.23.
  2. Általános iskolai beiratkozás

    Április 18-án és 19-én (csütörtökön és pénteken) kell beiratkozniuk az általános iskolába azoknak a tanköteles diákoknak, akik szeptemberben kezdik az első osztályt.

    2024.04.17.
  3. Április 1-től lehet napi e-matricát vásárolni - előre is megvehető

    2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság egy, a vásárló által megjelölt naptári napra lesz érvényes, és a teljes hazai díjköteles úthálózaton használható lesz. Motorokra - a heti (10 napos) és havi e-matricákhoz hasonlóan - kedvezményes áron lehet majd megvásárolni a napi autópálya-matricát.

    2024.03.29.
  4. Nemzetközi konferencia a kastélyban

    Az idei év a légierőről szól a Magyar Honvédségnél - jelentette ki a honvédelmi miniszter pénteken, a Fejér vármegyei Fehérvárcsurgón rendezett nemzetközi konferencián. A kétnapos konferenciát a Károlyi József Alapítvány szervezte a francia, a svájci és a holland nagykövetség, az Olasz Kulturális Intézet, az Osztrák Kultúrfórum, a Magyar-Német Intézet, a Mathias Corvinus Collegium Budapest, valamint a Hanns Seidel Alapítvány és a Konrad Adenauer Alapítvány támogatásával.

    2024.03.22.