-
Általános iskolai beiratkozás
Április 18-án és 19-én (csütörtökön és pénteken) kell beiratkozniuk az általános iskolába azoknak a tanköteles diákoknak, akik szeptemberben kezdik az első osztályt.
2024.04.17. -
Április 1-től lehet napi e-matricát vásárolni - előre is megvehető
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság egy, a vásárló által megjelölt naptári napra lesz érvényes, és a teljes hazai díjköteles úthálózaton használható lesz. Motorokra - a heti (10 napos) és havi e-matricákhoz hasonlóan - kedvezményes áron lehet majd megvásárolni a napi autópálya-matricát.
2024.03.29. -
Nemzetközi konferencia a kastélyban
Az idei év a légierőről szól a Magyar Honvédségnél - jelentette ki a honvédelmi miniszter pénteken, a Fejér vármegyei Fehérvárcsurgón rendezett nemzetközi konferencián. A kétnapos konferenciát a Károlyi József Alapítvány szervezte a francia, a svájci és a holland nagykövetség, az Olasz Kulturális Intézet, az Osztrák Kultúrfórum, a Magyar-Német Intézet, a Mathias Corvinus Collegium Budapest, valamint a Hanns Seidel Alapítvány és a Konrad Adenauer Alapítvány támogatásával.
2024.03.22. -
Kitiltották a kamionokat
Április 2-től 7,5 tonnás súlykorlátozást lép életbe Székesfehérváron Új Csóri út egy szakaszán - közölte az MTI-vel a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Székesfehérváron a 801-es főúton, az Új Csóri úton Veszprém irányából a 8202-es Székesfehérvár-Kincsesbánya összekötő úti csomóponttól az Új Csóri úti körforgalomig vezetnek be súlykorlátozást a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szakemberei.
2024.03.21.
Már online is lehet pótolni az elveszett iratainkat
A magyarorszag.hu egyszerű és átlátható felületet biztosít: nincs szükség keresgélésre, különböző hivatalok honlapjainak böngészésére, minden ügy egy helyről indítható.
A most bevezetett lakcímbejelentés-szolgáltatás egy jól követhető folyamaton keresztül teszi igazán kényelmessé az ügyintézést – derül ki a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. közleményéből.
A lakóhelyet, a tartózkodási helyet, valamint az ezekben bekövetkezett változást kizárólagos tulajdonosként vagy haszonélvezőként, illetve a „szállásadó(k)” hozzájárulásával lehet online bejelenteni. Azokban az esetekben, amikor a bejelentésre nem szállásadóként kerül sor, a lakás használatára vonatkozó jogosultság igazolására alkalmas nyilatkozatot, vagy okiratot kell csatolni a kérelemhez. Fontos, hogy csak érvényes (a központi címnyilvántartásban szereplő) címet lehet bejelenteni. Az eSzemélyi igazolvány – annak érvényességi idején belül (akár több alkalommal is) – a korábbi okmánnyal közel megegyező adattartalommal pótolható.
Az elvesztett, ellopott igazolvány online pótlását azok kérhetik:
- akiknek az új típusú igazolványa nem tartalmaz tároló elemet (chip), ilyenek a határidő nélküli érvényességű okmányok,
vagy akiknek az okmány tároló eleme (chip) nem tartalmazza az ujjnyomatát,
- továbbá azok, akik korábban hozzájárultak az ujjnyomatuk személyiadat- és lakcímnyilvántartásban történő tárolásához.
Fontos, hogy a korábbi okmányhoz rendelt funkciók és szolgáltatások (e-aláírás és időbélyegzés szolgáltatás, vészhelyzet esetén értesítendő személy(ek) telefonszáma) – a pótlást követően – nem lesznek automatikusan elérhetők. Ezeknek a funkcióknak az új okmányon történő visszaállítása személyes ügyintézés keretében lehetséges.
A vészhelyzet esetén értesítendő telefonszám utólagos bejelentésére ugyanakkor a magyarorszag.hu oldalon – kártyaolvasó eszköz segítségével – elektronikus úton is van mód. A pótlás évente egy alkalommal, eltulajdonított okmány esetén, valamint 18. életév alatt ingyenes.