Közlekedés, út- és járdafelújítások - lakossági fórum a Vízivárosban

Lakossági fórumot tartottak hétfőn este a Vízivárosban, ahol az elmúlt másfél év út- és járdafelújításai mellett a zöldterületekre fordított forrásokról is beszámolt a körzet önkormányzati képviselője, Horváth Miklósné. Több lakó kérte, hogy ellenőrizzék gyakrabban a járdán való kerékpározást, de szó volt arról is, hogy napokon belül kiderülnek a részletek a jelképes áron kiváltható diákbárletekről.
2021.10.04. 21:49 |
Közlekedés, út- és járdafelújítások - lakossági fórum a Vízivárosban

Nehéz másfél év van mögöttünk és utoljára két éve találkozhattunk lakossági fórumon – mondta Horváth Miklósné. Kiemelte, hogy a költségvetés 2020-ban ugyan tartalmazta a Rákóczi úti négyemeletesek és a Gáz utca melletti garázssor körüli út felújítását, amit sajnos a el kellettt halasztani, de kiemelte, hogy 2014 és 2019 között 1.356 milliárd Forintot sikerült a Víziváros közterületeire költeni.

A fórumon ott volt Cser-Palkovics András polgármester, Kovács Zsolt rendőr ezredes, városi rendőrkapitány, Bozai István városgondnok, Szauter Ákos, a Széphő Zrt. vezérigazgatója, Steigerwald Tibor, a Depónia Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója, valamint a Polgármesteri Hivatalból Györök Orsolya városi főkertész, Nagy Zsolt, a Közlekedési Iroda vezetője és Nagypál Róbert, a Közterület-felügyelet vezetője és Pintér László, a Városi Polgárőrség elnöke.

A tavalyi és az idei évben több mint 91 millió forintot költöttek a Víziváros utcáira, járdáira és zöldterületeire. A Sarló utca 8. mellett betonlapos járdát építettek, akárcsak a kutyafuttatónál és ugyancsak a Sarló utcában a 2. és a 12. között illetve a Plutó előtti járda felújítása is megtörtént. A Budai út 88. előtt kiszélesítették a járdát és a Budai 98. előtt is megtörtén a járdafelújítás. A Budai út 58., 62., 74. és 78. mellett pedig az átkötőutak és járda is megújult. Idén nyáron a Gőzmalom utca és a Sarló utca is megújult. Erre azért volt szükség, mert kezdtek kisebb repedések megjelenni az úton és a közutas szakemberek egyöntetű véleménye volt, hogy most sokkal jobb áron fel lehet újítani az utcát, mintha azt néhány év múlva tennék meg.

Több helyen közterületi szemeteseket, kerékpártárolókat, illetve padokat és asztalokat helyeztek ki a Vízivárosban és segítette a város a házak előtti kiskerteket gondozó társasházi közösségeket. Horváth Miklósné kiemelte, hogy a Vízivárosi iskola töredezett aszfaltos burkolatú udvarán elkészült egy sportpálya, köré pedig fákat telepítettek és parkosítottak. Mint elhangzott a Rákóczi úti négyemeletesek és a Gáz utca között a garázssornál az útfelújítást szeretnék mihamarabb elkezdeni, továbbá a Gőzmalom utca járdáit is szeretnék felújítani.

A Budai 88-ból mondta egy lakó, hogy nagyon nehéz parkolni a ház mellett és kérte a bicikliseket, hogy a Budai úton van kerékpárút ott közlekedjenek és kérte a rendőröket, hogy ellenőrizzék a kerékpárosokat. Ugyanezt kérte egy másik Budai úti lakó és egy királysori lakó is megjegyezte, hogy „száguldoznak” a biciklisek a járdán.

Egy Királysori lakó a négyemeletesek házon kívüli esetleges liftépítésére kérdezett rá. Cser-Palkovics András polgármester elmondta, hogy vizsgálták néhány éve ezt a kérdést és a hulladéktárolók föld alatti elhelyezésének lehetőségét is. Hangsúlyozta, hogy ez egy pilot program és ha jövőre több lehetősége lesz a városnak teszt jelleggel, ahol erre igény mutatkozik ki lehetne próbálni. Elhangzott, hogy a Balaton-Budapest kerékpárút fehérvári belterületi nyomvonalának véglegesítése hamarosan készen lesz, melynek nem egyszerű a tervezése, hiszen nem zöldmezős beruházásban épül a kerékpárút, hanem városi környezetben. Mint mondta érdeke a városnak, hogy növekedjen a kerékpárosok száma a városban, akárcsak a más alternatív közlekedési eszközt használóké.

Hamarosan kiderülnek a részletek a jelképes árú diákbérletről

Az iskolai tanítási napok határozottan észrevehetőek a reggeli csúcsban. Ezt enyhíthetné az a tanulói bérletkonstrukció, mely a középiskolásoknak jelképes összegért kínálná a buszbérletet. A város polgármestere kiemelte, hogy napokon belül nyilvánosságra hozzák a részleteket. „Szeretnénk, ha maximum egy vonaljegy ára vagy kevesebb legyen egy egész havi bérlet a diákoknak és szeretnénk egy éves próbát tenni. Az intézkedésnek akkor lesz értelme, ha nem autóval viszik majd a nagyobb diákokat a szülők reggel az iskolába, hanem önállóan, busszal közlekednek majd.”

Civil ruhás rendőrök is ellenőriznek majd a dohányboltok környékén

A Sarló utca 23-ból kérdezte egy lakó, hogy a ház aljában működő dohánybolt késői nyitvatartása miatt néha szinte kocsma alakult ki a ház előtt. Mint mondta voltak többször járőrök, de nem mindig intézkedtek. A városi rendőrkapitány kérte, hogy bátran jelentsék be ha ilyet tapasztalnak, majd hozzátette, hogy a fehérvári „hasonló” dohányboltok környékén civilben járőröznek a rendőrök és ezt rendszeresíteni is fogják a városban. A lakók elmondása szerint a dohányboltnak jelenleg érvényes bérleti szerződése sincs a társasházzal, hiszen azt a jelen állapotok miatt felmondta a ház. A trafikok tekintetében a NAV a hatóság és a minap levélben kérte a város néhány trafik esetében az eljárást az üzemeltetővel szemben. A fórumon elhangzott, hogy ha látja az üzletet működtető vállalkozó, hogy van kockázata az engedélyeinek, akkor talán maga is tenni fog a bolt környékének rendben tartásáért.