-
Retró Felsővárosban
Retro piknikre hívják az érdeklődőket a Felsővárosi Közösségi Házba 2024. április 20-án, szombaton 15 és 19 óra között. A délután nosztalgikus hangulatban telhet a felnőtteknek és izgalmas programokat kínál a gyerekeknek is: bohócműsor, mesejáték, gyerekkoncert az egyik korosztálynak – retro büfékínálat, valamint játékgépek a másiknak. A rendezvény ingyenes.
2024.04.18. -
Francia impressziók
A márciusban elhunyt Eötvös Péter Szent István Renddel kitüntetett, kétszeres Kossuth-díjas zeneszerzőre emlékezik az Alba Regia Szimfonikus Zenekar április 25-én a Szent István teremben. A tavaszi kortárs-klasszikus hangverseny fókuszában a francia impresszionizmus színgazdagsága, valamint a zenei párbeszéd áll Eötvös Péter, Maurice Ravel és Dobri Dániel művein keresztül.
2024.04.17. -
Eötvös Péterre emlékeznek
Kortárs-klasszikus hangversenyre készül az Alba Regia Szimfonikus Zenekar Eötvös Péter emlékére. A koncert április 25-én lesz a Szent István Teremben.
2024.04.17. -
Floralia Gorsiumban
Kocsiverseny, gladiátorjáték, rabszolgavásár és császári bevonulás - mindez várja azokat, akik az utolsó áprilisi hétvégén kilátogatnak Tác mellé. Kicsit több, mint egy hét múlva rendezik idén a fehérváriak kedvenc tavaszköszöntő programját, a Floraliát, Gorsiumban.
2024.04.16.
Csizik Balázs vizuális alkotóművész tárlata nyílik meg pénteken a Pelikánban
Kapcsolódások – Relations című tárlata nyílik meg a Pelikán Galériában. A tárlatot szeptember 20-ig, keddtől péntekig 10-től 18 óráig láthatja a közönség, a belépés díjtalan.
Csizik Balázs (Székesfehérvár, 1987) legújabb sorozataival mutatkozik be a székesfehérvári Pelikán Galériában, melyek „Kapcsolódások – Relations” címen összeérnek egy fontos téma, az ember alkotta mesterséges világ és a természet találkozásában létrejövő feszültség kapcsán.
Balázs számára különösen fontos a helyszín, hiszen székesfehérvári származásúként, több hazai és nemzetközi kiállítás után újra szülővárosában állíthat ki – ahol a műtárgyak egy része is készült.
„Fotóalapú munkáiban egyszerre reflektál az absztrakt fotográfia képiségére, a modern építészet formavilágára, valamint a konstruktív és szuprematista festészeti hagyományra. Sorozatainak közös vonása a redukció, a minimalizmus, amely egyszerre jelenik meg a színekben, a kompozícióban és a megjelenített látványban egyaránt. Ez a fajta reduktivitás némi ridegséget, távolságtartást, rezignáltságot is magában hordoz, ami összhangban van a megjelenített urbánus látvány elidegenedett formavilágával.” – írja róla Schneller János művészettörténész, a Ferenczy Múzeum kurátora.
A kiállítás három részből áll, a „Bauhaus100” sorozat egy tisztelgés a Bauhaus századik évfordulója kapcsán, a „Waste Suprematism” sorozatban szemétből kirakott kompozíciók esztétizálják a környezetszennyezés problematikáját, így adva etikai többletjelentést a sorozatnak.
Az „Urban Relations” sorozatban az épített környezet és természet közötti viszonyok az anyagszerűségben oldódnak fel. A kutatás alapját az ökológiai és szociológiai problematikák, illetve az identitás képezik. A természetbe beavatkozó ember esetlen pusztítására helyezi a hangsúlyt – vagy ennek ellenpólusaként az emberként létrehozott nyers matéria erős jelenlétére, megváltoztathatatlan beavatkozására.
Az épületmakettek érdekesnek, szépnek tűnnek, de közben riasztónak is, rámutatva, hogy a folyamatos jólétre törekvő emberi túlhalmozás, fejlődés sokszor a dekonstrukció, visszafordíthatatlan torzulás irányába mutatnak. Ezen fenti etikai kérdések komoly kérdéseket tesznek fel a műtárgyakat befogadó közönség felé, melyekre választ keresni szükséges.