Ismét tehetséggondozási workshopot tartottak a Kodolányin

A Kodolányi János Főiskolán harmadik alkalommal került sor tehetséggondozási workshopra, melynek célja elsősorban a megyeszékhely társintézményeiben folyó tehetséggondozó munka tapasztalatainak megosztása volt. A résztvevők egyetértettek abban, hogy nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy a tehetséget nemcsak felismerni és fejleszteni kell, de életpályamodellt kell kialakítani számára.
2011.05.17. 14:58 |
A Kodolányi János Főiskolán harmadik alkalommal került sor tehetséggondozási workshopra, melynek célja elsősorban a megyeszékhely társintézményeiben folyó tehetséggondozó munka tapasztalatainak megosztása volt. A résztvevők egyetértettek abban, hogy nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy a tehetséget nemcsak felismerni és fejleszteni kell, de életpályamodellt kell kialakítani számára.
 
A „Hallgatói és intézményi szolgáltatásfejlesztés a Kodolányi János Főiskolán” címmel TÁMOP pályázaton elnyert támogatásból megvalósult rendezvényen Dr. habil. Réthy Endréné a tehetség felismeréséről és fejlesztéséről szolgált megdöbbentő tényekkel. A Kodolányi János Főiskola Neveléstudományi Tanszék oktatója előadásában arra hívta fel a figyelmet, hogy a tehetség nem egyenlő az intelligenciával, többszörösen hátrányos helyzetű gyermekből is válhat, kellő odafigyeléssel kiemelkedő tehetség.
 
 
A KJF tanára mellett előadást tartott a Pannon Egyetem, a NYME Geoinformatikai Kara, az Óbudai Egyetem és a Gróf Széchenyi István Műszaki Szakközépiskola egy-egy vezető oktatója, tehetséggondozási szakértője is. A prezentációkat követően élénk eszmecsere alakult ki a résztvevők között a tehetséggondozás lehetőségeiről, a tehetségek megtartásának és fejlesztésének nehézségeiről, valamint a tehetséggondozás szerepéről a hallgatói és tanári életpályán, hiszen a tehetséggondozás legfontosabb szereplője mégiscsak a tanár és a diák.
 
A résztvevők egyetértettek abban, hogy nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy a tehetséget nemcsak felismerni és fejleszteni kell, de életpályamodellt kell kialakítani a számára, hiszen egyetlen tehetség sem tud kibontakozni egy olyan szerepkörben, amely nem nyújt a számára hosszú távon is örömöt, motivációt. Dr. Seebauer Márta az Óbudai Egyetem Alba Regia Egyetemi Központ Főigazgató-helyettese erre a megállapításra reagálva példával is szolgált: a legtehetségesebb informatikus is hamar elhagyja a munkahelyét, ha a számára kihívást nyújtó, kreatív feladatok helyett mondjuk számítógépeket kell telepítgetnie – tette hozzá a főiskolai tanár.
 
Dr. Szele Bálint a Kodolányi tudományos főmunkatársa a rendezvénysorozat egyik szervezője a workshopon elhangzottakat összegezve elmondta, hogy az igazi tehetség utat tör magának, de ez csak kevés esetben igaz; a tehetségek minél szélesebb körben való felismerése és fejlesztése a társadalom kiemelt feladata, mert a kreatív, innovatív, önálló személyiségek munkája a fejlődés kulcseleme. A rendezvény tapasztalatait kiadvány formájában is megjelenteti a Kodolányi János Főiskola.